Gjest ganske fortvilet Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Ok, en kort versjon: Jeg er snart 28 år, og har i snart 2 1/2 år vært sammen med en flott fyr som jeg virkelig elsker. Et års tid før jeg møtte ham, var jeg sammen med eks'en. Masse misforståelser førte til at det ble slutt, uten at noen av oss egentlig ville det. Så møtte jeg min nåværende, og valgte å satse på ham. Problemet er: Det har gått altså snart 3 år, men jeg er fortsatt like glad i eks'en. Mengden kontakt vi har hatt har variert fra null til ganske mye. Ingen av delene hjelper. Han har ny kjæreste også. Men følelsene vi har for hverandre er der enda. Snakket med ham på tlf i dag, og det var lenge siden sist, det har bare gått i mail de siste par månedene. Og det samme skjer igjen, han fyller tankene mine fullstendig. Problemet er jo at disse følelsene er gjengjeldt fra hans side. Men han er ikke villig til å droppe sin kjæreste, og det er heller ikke jeg. Men vi vil veldig gjerne være venner, nettopp fordi vi trives så godt sammen og bryr oss om hverandre. Vi har hatt mange muligheter til å være utro med hverandre, men vi er det ikke. Nettopp fordi vi er opptatt på hver vår kant. Men hvordan bli kvitt denne kriblingen i magen? Etter snart 3 år er den der fortsatt. Og det er ikke "idéen" om eks'en jeg tenker på, det er han som person. Jeg er bombesikker på at et forhold med ham ville fungert. Vi kan nemlig krangle så busta fyker (fortsatt), men vi blir venner igjen med en gang. Og vi er like på utrolig mange områder. Men jeg vil ikke ofre forholdet til min kjæreste, og det vil ikke han heller. Hvordan kan vi komme til det punktet at vi begynner å se på hverandre KUN som venner? Vi har snakket masse om dette, og er helt åpne om alle følelser, men vi finner ingen løsning. Min kjæreste vet at vi har kontakt, men vet ingenting om følelsene, og det har jeg ikke tenkt å fortelle ham heller. Hjelp!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37222-hvordan-komme-over-eksen-etter-s%C3%A5-lang-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gioia Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Siden verken du eller han vil ofre deres nåværende forhold, stikker nok ikke dette så dypt som du liker å tro. Siden dere begge er klare på dette punktet er det vel ikke noe mer å tenke på?! At dere vil være såkalte "gode venner" ville nok ikke fungert så bra iogmed at dere fortsatt er forelsket i hverandre. Ikke er det rettferdig ovenfor partnerne deres heller. Forstår heller ikke helt hvordan det kunne bli slutt mellom dere pga en misforståelse?? Det er godt gjort. Glem ham og ikke ha så mye kontakt med ham. Du ser selv at dette ikke fører noe godt med seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37222-hvordan-komme-over-eksen-etter-s%C3%A5-lang-tid/#findComment-141699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjell Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Tror du nesten må gjøre et valg, føler at hva som holder deg tilbake er at x din ikke er tilgjengelig og da er jo spørsmålet om ditt nåværende forhold ikke er bortkastet tid. Hvis du derimot ønsker å fortsette i forholdet så sier jo du løsningen indirekte selv, stopp å ha kontakt med x-en. Tror løsningen faktisk er så enkelt at du må bestemme deg for en løsning, hvis du venter lenge nok så vil muligens tilfeldigene gjøre det lettere for deg å velge men tror det beste for deg og alle parter er at du altså gjør et valg og satser 100% på det. Noen så er det bedre å ta et valg enn ikke å gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37222-hvordan-komme-over-eksen-etter-s%C3%A5-lang-tid/#findComment-141747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Hei! Det høres kanskje brutalt ut. Men jeg tror du må foreta et valg. Velger du din nåværende partner eller din x? Konsekvenser, både pos. og neg., vil det bli uansett hva du velger. For å komme til klarhet, vet ikke jeg om noen bedre medisin enn tydelig og ærlig kommunikasjon, både for deg selv individuelt og i dialog med kjæresten. Det er ikke uvanlig at uavklarte forhold bor i oss i flere år, og gir kribling. Så ta tyren ved hornene nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37222-hvordan-komme-over-eksen-etter-s%C3%A5-lang-tid/#findComment-141780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.