Gjest blødninger som aldri stopper. Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hei Jeg er en jente på 23 år som har ett lite problem. Jeg fødte en liten jente 18.desember 2010 med akutt keisersnitt. Jeg fikk mensen igjen etter ca 4 mnd, da hadde jeg mensen som normalt (ca 6 dager) Jeg stoppet å amme i juli i år. Jeg fikk mensen igjen for andre gang i starten av oktober. Da fikk jeg store blødninger som varte i over 4 uker. Jeg tok så kontakt med min fastlege som ga meg resept på Cyklokapron 500mg. Etter jeg startet på den stoppet blødningene mine etter tre dager. Jeg fikk fastlegen min til å ta en gynekologisk undersøkelse men hu fant ikke noe unormalt. Men så etter 4 dager etter jeg var ferdig med medisinen fikk jeg blødningene tilbake.Jeg dro så tilbake til fastlegen min å hun skrev atter en gang ut resept på cyklokapron 500mg. Jeg ønsket en ultralyd men hun mente det ikke var nødvendig. Er det normalt å skrive ut resept på den samme medisinen når det ikke funket den første gangen å er dette jeg noe jeg bør engste meg over, for jeg gjør vel egentlig det. Jeg lurer også på om det er normalt å blø så masse over så lang tid etter fødsel (keisersnitt) og om det kan komme av stress? Jeg har nemlig slit litt med seperasjons angst etter min datter ble født så brått og nå når jeg har startet jobb igjen for 3 uker siden så har jeg begynt å ha deprisjoner og unngår å være sosial med venner og familie. Jeg har fått en time til psykolog for å snakke om angsten men tror ikke denne sitvasjonen med blødningene som ikke vil stoppe hjelper på. Hva bør jeg gjøre og bør jeg engste meg? På forhånd takk...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372220-bl%C3%B8dninger-som-ikke-vil-stoppe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg går ut fra at du ikke bruker prevensjon, for det kan påvirke blødningene. Cyklokapron har bare den effekt at den reduserer en rikelig blødning, den fjerner ikke årsaken. Du hadde ikke menstruasjon mellom juli og okober, og siden har du hatt mer eller mindre kontinuerlig blødning? Du har utelukket graviditet? Keisersnitt og stress har ikke noe å si for blødningen, men det kan være en hormonforstyrrelse med manglende eggløsning. Jeg foreslår at du ber om henvisning til gynekolog som kan foreta grundig undersøkelse (ultralyd av livmor og eggstokker, prøvetaking av livmorslimhinnen og vurdering av dine hormoner) og sette effektive behandling i gang. Hvis alt er normalt, kan p-pille være en god løsning, evt det man betegner som gestagener. Jeg håper inderlig du kan få hjelp både med din angst og dine blødninger. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372220-bl%C3%B8dninger-som-ikke-vil-stoppe/#findComment-3256624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blødninger som ikke stopper. Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg går ut fra at du ikke bruker prevensjon, for det kan påvirke blødningene. Cyklokapron har bare den effekt at den reduserer en rikelig blødning, den fjerner ikke årsaken. Du hadde ikke menstruasjon mellom juli og okober, og siden har du hatt mer eller mindre kontinuerlig blødning? Du har utelukket graviditet? Keisersnitt og stress har ikke noe å si for blødningen, men det kan være en hormonforstyrrelse med manglende eggløsning. Jeg foreslår at du ber om henvisning til gynekolog som kan foreta grundig undersøkelse (ultralyd av livmor og eggstokker, prøvetaking av livmorslimhinnen og vurdering av dine hormoner) og sette effektive behandling i gang. Hvis alt er normalt, kan p-pille være en god løsning, evt det man betegner som gestagener. Jeg håper inderlig du kan få hjelp både med din angst og dine blødninger. Vennlig hilsen Mette H Moen Jeg har ikke hatt mensen siden mars. Blødningene har vært sammenhengende. De har også vært større enn det som er normalt for meg. blødningene stanset i bare noen få dagers mellomrom før den kom tilbake for noen dager siden, å det blir bare mer og mer blødning selv om jeg tar medisinen jeg fikk av legen. Jeg har ikke brukt p-piller siden 2008 men har fått en p-sprøyte i mars/april, men jeg syns jeg reagerte sånn på den at jeg valgte å stoppe å bruke prevensjon.Jeg ble så hormonell og humørsyk. Jeg tok en graviditetstest for noen uker siden og den var negativ. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372220-bl%C3%B8dninger-som-ikke-vil-stoppe/#findComment-3256656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg har ikke hatt mensen siden mars. Blødningene har vært sammenhengende. De har også vært større enn det som er normalt for meg. blødningene stanset i bare noen få dagers mellomrom før den kom tilbake for noen dager siden, å det blir bare mer og mer blødning selv om jeg tar medisinen jeg fikk av legen. Jeg har ikke brukt p-piller siden 2008 men har fått en p-sprøyte i mars/april, men jeg syns jeg reagerte sånn på den at jeg valgte å stoppe å bruke prevensjon.Jeg ble så hormonell og humørsyk. Jeg tok en graviditetstest for noen uker siden og den var negativ. Dine tilleggsopplysninger er oppklarende. P-sprøyten kan gi uregelmessige blødninger i opp til ett år etter siste sprøyte. Det er ikke så mye man kan gjøre ved det, annet enn tålmodig å vente. V ennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372220-bl%C3%B8dninger-som-ikke-vil-stoppe/#findComment-3257681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.