Gjest Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hei Gro, Jeg har en 18 år gammel sønn som nettopp har betrodd meg at han - de 2 gangene han har har prøvd å ha samleie med sin kjæreste, ikke har fått reisning. Forholdet er nå slutt, men selv om han gir uttrykk for at det ikke var dype følelser involvert, og således ikke vil savne henne som sådan, fornemmer jeg at han pga det inntrufne har det ganske tungt. Han viser ellers en moden innstilling til dette med sex, og har bl.a. vært fast bestemt på at debuten skulle skje i former som ikke involverer fest og fyll. Reisning er helt uproblematisk ved onani; problemstillingen er vel derfor mer relatert til prestasjon/usikkerhet. Hvordan kan han best mulig håndtere dette for å unngå forsterking/flukt etc? Bør han aktivt "oppsøke" flest mulig situasjoner hvor problemet kan utfordres helt til det går bra, eller er faren da at ytterligere negative opplevelser bare vil virke selvforsterkende? Hilsen litt rådvill far 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372243-ten%C3%A5ring-ereksjonssvikt-ved-sexdebut/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulbar Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Nå er ikke jeg Gro, men har vært i den andre enden av situasjonen som kjæresten til den usikre. Han var litt sent ute sammenligna med kompiser og veldig stressa pga det så det funka jo ikke i det hele tatt. Når vi skulle være sammen tenkte han bare på å få den inn ikke sant, og så låste det seg helt. Det som funka for oss var at vi avtalte vi ikke skulle ha samleie på fire uker. Vi kunne gjøre alt unntatt penetrasjon og oral, det var ikke lov. Den første uka kosa vi mye selv om han ble slapp. Uka etter brukte vi på å utforske meg ( nå holdt han seg ofte hard gjennom hele greia), uka etter det kom han mens vi klina(noe jeg passa på å være skikkelig fornøyd med!), og siste uka runka jeg han en gang med bra resultat. Da var han trygg på meg, trygg på at han kunne komme, og at det ikke var noe stress om den ikke reiste seg. Etter det var det ikke noe stress med sex i det hele tatt. Håper neste dama til sønnen din har litt mer tålmodighet enn den første dama, da ordner det seg! Et tips er vel å prøve å få seg ei som er litt eldre enn ham, om så bare et par år. Litt mer vett i hue;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372243-ten%C3%A5ring-ereksjonssvikt-ved-sexdebut/#findComment-3257096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirikari Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Nå er ikke jeg Gro, men har vært i den andre enden av situasjonen som kjæresten til den usikre. Han var litt sent ute sammenligna med kompiser og veldig stressa pga det så det funka jo ikke i det hele tatt. Når vi skulle være sammen tenkte han bare på å få den inn ikke sant, og så låste det seg helt. Det som funka for oss var at vi avtalte vi ikke skulle ha samleie på fire uker. Vi kunne gjøre alt unntatt penetrasjon og oral, det var ikke lov. Den første uka kosa vi mye selv om han ble slapp. Uka etter brukte vi på å utforske meg ( nå holdt han seg ofte hard gjennom hele greia), uka etter det kom han mens vi klina(noe jeg passa på å være skikkelig fornøyd med!), og siste uka runka jeg han en gang med bra resultat. Da var han trygg på meg, trygg på at han kunne komme, og at det ikke var noe stress om den ikke reiste seg. Etter det var det ikke noe stress med sex i det hele tatt. Håper neste dama til sønnen din har litt mer tålmodighet enn den første dama, da ordner det seg! Et tips er vel å prøve å få seg ei som er litt eldre enn ham, om så bare et par år. Litt mer vett i hue;-) Veldig lurt og voksent det du gjorde for kjæresten din. Jeg synes ikke det er rart at mange menn, og spesielt unge uerfarne sliter med prestasjonsangst. Hadde jeg vært mann, tror jeg at jeg hadde slitt. Jeg får ingen ting ut av nye forhold, det er først når jeg er trygg på partneren det blir bra. Det blir ofte forventet at menn alltid skal være klare, vi kvinner er heldige, vi kan prestere selv om vi er milevis unna å ha lyst. Jeg hadde gjort akkurat som deg/dere om det var min partner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372243-ten%C3%A5ring-ereksjonssvikt-ved-sexdebut/#findComment-3259591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Kjære gode far! Beklager at jeg har hatt det så travelt at jeg ikke har rukket å svare før nå. Så flott at du har så god kommunikasjjon med din sønn at han forteller deg om sine vanskeligheter. Dette virker som prestasjonsangst. Svært mange sliter seg gjennom debuten fordi det er så skremmende og utrygt. Ofte blir det spesielt vanskelig om det settes stort fokus på ereksjonen som forsvant eller ikke var der. Jo mer fokus og problematisering, desto vanskeligere å få det til... Mange skulle nok ønsket seg en reset-knapp som gjorde det mulig å legge bak seg skuffelser og starte helt på nytt etter de har opplevd ett eller flere nederlag på grunn av prestasjonsangst. Vanligvis løser dette seg av seg selv den dagen han møter ei jente han føler seg trygg med og som han kan leke fram en ereksjon med. At han kommer i en situasjon der ereksjonen ikke er så viktig fordi han vet han kan kjæle med henne på andre måter enn bare ved å ha samleie med henne, slik at alternativene er klare. For noen ungdommer, særlig de som tar ansvar, kan kondom være noe som forsterker usikkerheten. Mange føler seg tryggere om de har øvd med å sette på kondom alene på gutterommet, før de skal gjøre det med en partner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372243-ten%C3%A5ring-ereksjonssvikt-ved-sexdebut/#findComment-3269524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.