Gå til innhold

Mette Moen, kan du hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje snart gravid?

Hei du!

Lurer på om du kan helpe oss til å finne ut når jeg har størst sjanse for å bli gravid. Fikk mensen i dag (18.10), sist gang var det den 24.09. Og gangen før det den 29.08. Det vi lurer på er når jeg får eggløsning neste gang (i Nov) slik vi kan planlegge graviditet. Kjempe flott om du hjelper oss med dette siden det er et stort ønske fra begges side.

Takk!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37225-mette-moen-kan-du-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Eggløsning skjer alltid CA to uker før mensen kommer. DVS at mensen kommer pga ubefruktede egg. Tell deg fram til når neste mens sånn ca skal være. Det virket som din syklus var på ca 25-26 dager? Vel, tell deg fram 26 dager, da, til neste mens, og gå deretter to uker tilbake. Dagene kring denne datoen bør eggløsningen finne sted. Lykke til:)

Mette Moen, Gynekolog

Eggløsning skjer ca 14 dager før mensen starter. Din syklus var de to ganger 24 og 26 dager, eggløsning vil da komme på dag 10-12 fra første mensdag, altså 28.10 til 30.10. Det er mulighet for befruktning i seks dager som av sluttes eggløsningsdagen, evt dagen etterpå. Ha samleie 2-3 ganger i uken i tiden 22.10. til ca 2.11. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...