Gjest regnbuen ! Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg er en dame på 67 år- har fått fjernet både eggstokker og livmor for mange år siden, dtte pga cyster... i tilegge måtte jeg for ca 6 år siden få ordnet urinblæren da den kom "dettene ut"... etter det har jeg vært 1 gang til kontroll og ingen plager hatt. Nå har jeg plutselig fått smerter i underlivet, likner på mens smerter..og jeg er blitt rød og sår "nedentil", og det klør. Kan ikke se at jeg har noe utflod !.. jeg synes farven er noe lilla/blå aktiv rundt skjedeinngang, skal den være slik ?. hva kan dette være. Har ikke time hos fastlegen før om 1 mnd, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372250-r%C3%B8dflammet-og-kl%C3%B8e-rundt-skjede%C3%A5pningen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Det kan være en hudlidelse som lichen. Du burde nok ha fått en gynekolog eller hudlege til å se på det. Kanskje du allerede nå skulle bestille time og si at du vil komme med henvisning etter hvert? Jeg vet ikke hvor du bor, men det finnes gynekologer som tar imot uten henvisning. Da koster det en god del mer, opp til 1000 kr (hør om prisen). I mellomtiden kan du forsøke med en mild kortisonsalve som kan kjøpes uten resept, og du kan bruke Eurax krem for kløe, også reseptfri. Hudforandringen skulle ikke gi smerter, så jeg tror det er snakk om to forskejllige tilstander. Også det kan du få utredet hos gynekolog. Jeg håper at du kan få hjelp. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372250-r%C3%B8dflammet-og-kl%C3%B8e-rundt-skjede%C3%A5pningen/#findComment-3257678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magny Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Det kan være en hudlidelse som lichen. Du burde nok ha fått en gynekolog eller hudlege til å se på det. Kanskje du allerede nå skulle bestille time og si at du vil komme med henvisning etter hvert? Jeg vet ikke hvor du bor, men det finnes gynekologer som tar imot uten henvisning. Da koster det en god del mer, opp til 1000 kr (hør om prisen). I mellomtiden kan du forsøke med en mild kortisonsalve som kan kjøpes uten resept, og du kan bruke Eurax krem for kløe, også reseptfri. Hudforandringen skulle ikke gi smerter, så jeg tror det er snakk om to forskejllige tilstander. Også det kan du få utredet hos gynekolog. Jeg håper at du kan få hjelp. Vennlig hilsen Mette H Moen Tusen takk for svar- legetime bestilles i morgen. Kan det være allergi ? jeg glemte å nevne at jeg fikk atibiotika for neglerot betennelse i tåen , men husker ikke navnet, leste at det kunne gi allergisk reaksjon-fikk også en resept på et naturmiddel som heter Glucosamin som inneholder rekeskall, dette for å muligens bedre brusken i armene/kne da jeg har artrose...dette er bare en tanke........... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372250-r%C3%B8dflammet-og-kl%C3%B8e-rundt-skjede%C3%A5pningen/#findComment-3257707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.