Gjest K31 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hei! De siste 3 årene har jeg hatt en klump på halsen. Den varierer i størrelse. I lengre perioder er den noe større, slik at den kan ses på halsen, mens den så blir mindre og gjerne forsvinner. Den kommer imidlertid alltid tilbake. Den er ca 2 cm bred, avgrenset og glatt, ganske bevegelig og ikke øm. For ca 2 år siden kjente jeg plutselig også to klumper på en andre siden av halsen. Disse var anerledes; mer som erter. Disse ble også mindre etter noen måneder, men jeg kjenner dem fremdeles. For ca 8 år siden kjente jeg for første gang en klump i det førstnevnte området. Jeg tenkte da at dette skyldtes en infeksjon, og tenkte ikke mer på det. Kan det være samme klumpen? Er det mulig at lymfekjertler kan bli vedvarende store etter en infeksjon? Jeg spurte fastlegen om klumpen min for ca et år siden, og han sa det kjentes ut som en lymfekjertel, og at det ikke er farlig når den varierer i størrelse. Ingen undersøkelser ble gjort. Hva tenker du om dette? Jeg er i fin form og sjelden syk. For tiden er heller ikke klumpen så stor at den ses på halsen. Takknemlig for raskt svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372412-klump-p%C3%A5-halsen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Halsen er en del av kroppen som har mange lymfekjertler og disse kan øke i størrelse i forbindelse med en infeksjon. Noen ganger blir kjertlene permanent litt forstørret. Hvis størrelsen varierer og du er i god allmenntilstand er det neppe noe farlig, men hvis man er i tvil er det mulig å ta en nåleprøve og undersøke celletypen i klumpen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372412-klump-p%C3%A5-halsen/#findComment-3262739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.