Gå til innhold

hvor mye kan bli fjernet ved brystreduksjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid fundert på å få utført en brystreduksjon (i det private, ved et offentlig sykehus er det jo enorme ventelister).

Det eneste som stopper meg, er redselen for at det skal bli fjernet for lite. Det koster mye penger, og å da bli redusert fra E-cup til DD, ser jeg ingen hensikt med. (Ønsker meg B-cup, er det mulig? Jeg er 163 høy, normalvektig, litt kraftig beinbygning).

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Dette må du diskutere nøye med legen din på forhånd.

Hvis du ikke har urimelig krav burde det gå greitt, men husk at det er tragisk hvis pasienten angrer, og vil ha lagt inn proteser etterpå!

Derfor er det bedre å heller ta for lite enn for mye.

Hei!

Jeg hadde en slik operasjon for ti år siden, og har aldri angret.

Jeg har en d størrelse nå, men det ser ikke slik ut! Grunnen er at selve brystet kanskje er en b, men siden arrene mine skled ut en det "under armen" må jeg ha d for at cup'en skal bli stor nok, hvis du skjønner. Hvis du er mye plaget, anbefaler jeg å gjøre det, jeg fikk et helt nytt liv etterpå. Husk at det er ganske omfattende, jeg kunne ikke løfte noe på flere mnd etterpå, og gikk på smertestillende lenge...

Lykke til!

Hei,Sacre!

For vel et år siden tok jeg en brystred. fordi jeg følte at mine bryster ble invalidiserende store.Det var vanskelig å løpe og trene på andre måter.Det ble vanskelig bare det å skulle druke armene til f.eks håndarbeid.

Så jeg sparte,fikk litt hhjelp av familien og tok en slik operasjon på et privat sykehus.

Jeg hadde den samme redselen som deg for at brystene ville bli for store også etter operasjonen.Dette sa jeg til legen og sa et jeg gjerne ville ha små bryster.Det er vel ikke så uvanlig ønske kanskje etter at man har hatt problematiske store.Legen sa at han skulle ta bort mye,men at det ville se rart ut med for små og at jeg kunne angre meg etterpå.

Jeg opererte i lokalbedøvelse med beroligende med. i tillegg.dvs at jeg sov og merket knapt noe til at de opererte.De tok bort ca en og en halv kilo pr bryst og jeg kom ned til en b-cup fra ca det utgangspunktet du har nå.

For meg holdt det med smertestillende medisiner noen få dager og jeg kunne løfte etter et par tre uker.

Hadde jeg visst det jeg vet i dag om hvordan det ville bli etterpå hadde jeg tatt operasjonen mye før.Det er et helt annet liv,både fysisk og psykisk.Før kjentes det ut som brystene kom først og at jeg kom bak dem.Nå kjennes de som en del av meg og jeg kan gjøre ting uten at de er i veien eller at det blir tungt for ryggen og skuldre.

Mitt råd blir å ta kontakt med en klinikk.Jeg var på to klinikker og fikk vurdring fra to anerkjente kirurger med god erfaring med slike operasjoner.Det er jet g glad for og vil anbefale deg go,i alle fall skjekke ut og velge noen som er dyktige.Det fortjener du!

LYKKE TIL!!!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...