Gå til innhold

Blodprøver

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et "problem" som jeg ikke finner ut av om er vanlig/uvanlig. Jeg har så lenge og langt tilbake jeg kan huske, ikke fått utslag på blodprøver. Jeg har altså hatt halsbetennelser, lungebetennelse, ørebetennelser og andre vanlige sykdommer, uten at det slår ut på crp og andre blodprøver. Har blitt sendt hjem fra legevakt med beskjed om at jeg bare har litt feber, og så har trommehinner sprukket, osv..

Hadde for ca 20 år siden kraftige magesmerter, ble innlagt på sykehus og undersøkt i alle bauger og kanter...blodprøvene var "jomfruelige", men urinen viste en betennelse i kroppen. Det viste seg til slutt at jeg hadde betennelse i bukhulen, fikk medisiner, og ble fort bra.

Er også ufrivillig barnløs, og årsak er ikke funnet...

Har ikke hatt noen andre alvorlige sykdommer.

Nå derimot, har jeg veldige leddsmerter, som har forverret seg de siste 6 mnd...det ble som forventet ikke noe utslag på blodprøvene, og legen sier jeg har Fibromyalgi. Skal jeg slå meg til ro med det? Han tror meg naturligvis ikke, når jeg har prøvd å forklare at blodprøvene fra meg ikke viser noe som helst.

Hva gjør jeg med dette? Håper på et seriøst og ordentlig svar.

Mvh

tullebella

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372562-blodpr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slår sjelden ut på CRP og får sjelden feber så jeg har samme problem. Det går greit hos fastlegen, men legevakta kan jeg bare glemme. Men jeg har funnet ut at jeg har veldig lav kroppstemp til vanlig, 35.5 og lavt blodtrykk så når tempen viser 37 så er jeg syk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372562-blodpr%C3%B8ver/#findComment-3260571
Del på andre sider

Jeg slår sjelden ut på CRP og får sjelden feber så jeg har samme problem. Det går greit hos fastlegen, men legevakta kan jeg bare glemme. Men jeg har funnet ut at jeg har veldig lav kroppstemp til vanlig, 35.5 og lavt blodtrykk så når tempen viser 37 så er jeg syk.

Nesten litt godt å høre at det fins flere der ute...takk.

Jeg har også lav kroppstemperatur, min ligger på 36.4.

Min gamle lege kjente til mitt "problem" med at ikke noe vises på blodprøver, men han sluttet legepraksisen, og jeg har flyttet og byttet fastlege to ganger, så får jeg ikke noen respons eller forståelse for den problematikken. Nå er jeg sjeldent syk, og lite på besøk på legekontoret, men det er kjedelig å føle meg som en slags hypokonder eller noe, når jeg virkelig er syk, men blodprøvene sier noe helt annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372562-blodpr%C3%B8ver/#findComment-3260915
Del på andre sider

Nesten litt godt å høre at det fins flere der ute...takk.

Jeg har også lav kroppstemperatur, min ligger på 36.4.

Min gamle lege kjente til mitt "problem" med at ikke noe vises på blodprøver, men han sluttet legepraksisen, og jeg har flyttet og byttet fastlege to ganger, så får jeg ikke noen respons eller forståelse for den problematikken. Nå er jeg sjeldent syk, og lite på besøk på legekontoret, men det er kjedelig å føle meg som en slags hypokonder eller noe, når jeg virkelig er syk, men blodprøvene sier noe helt annet.

Det ser ut til at det er arvelig også, 2 av 3 unger har arvet både det og lavt blodtrykk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372562-blodpr%C3%B8ver/#findComment-3261100
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...