Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Et samleie pleier vanligvis ikke utgjøre noen trussel på et begynnende svangerskap, men jeg vet at enkelte kvinner, spes. etter IVF, har fått beskjed om å ta det rolig med samleie de første ukene etter innsetting av befruktet egg. Snakk evt. med de på IVF avdelingen hvis du føler deg usikker på hva som er anbefalt i din situasjon. Jeg tror uansett at du ville fått beskjed hvis det var anbefalt for deg å være avholdende en periode.

Når det gjelder dette med lupus, må du være mer spesifisert før man kan svare på dette. Dessuten synes jeg at dette er noe du bør ta opp med lege, evt. på annet forum her på DOL. Uansett kan jeg fortelle deg at blodprøver som er negative, f.eks. på en spes. type antistoff, viser at man ikke fant det man lette etter. Omvendt vil det si at en positiv prøve, ga utslag på det spes. stoffet man var ute etter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37258-samleie-ved-graviditet/#findComment-141948
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...