Gå til innhold

Blodprøver

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg har et "problem" som jeg ikke finner ut av om er vanlig/uvanlig. Jeg har så lenge og langt tilbake jeg kan huske, ikke hatt utslag på blodprøver. Jeg har altså hatt halsbetennelser, lungebetennelse, ørebetennelser og andre vanlige sykdommer, uten at det slår ut på CRP og andre blodprøver. Har alltid blitt sendt hjem fra legevakt med beskjed om at jeg bare har litt feber, og så har trommehinner sprukket, osv.. Hadde for ca 20 år siden kraftige magesmerter, ble innlagt på sykehus og undersøkt i alle bauger og kanter, røntgen og ultralyd...blodprøvene var "jomfruelige", men urinen viste en betennelse i kroppen. Det viste seg til slutt at jeg hadde betennelse i bukhulen, fikk medisiner, og ble fort bra. Er også ufrivillig barnløs, og årsak er ikke funnet... Har ikke hatt noen andre alvorlige sykdommer, enda. Jeg har en normaltemperatur på 36.4, så når jeg har feber blir jeg veldig redusert. Nå har jeg veldige leddsmerter, i hender, fingre, albuer, og ankler, som har forverret seg de siste 6 mnd...og det ble som forventet, fra min side, ikke noe utslag på blodprøvene. Legen mener jeg har Fibromyalgi, og har fått Sarotex 10mg. Skal jeg slå meg til ro med det? Legen tror meg ikke, når jeg har prøvd å forklare mitt "lille problem". Hva gjør jeg? Syns dette er litt skummelt. Mvh tullebella

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372736-blodpr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Vi er alle forskjellige og målbare reaksjoner som feber og crp kan også variere fra person til person. Ut fra din beskrivelse vil jeg anbefale å undersøke hormonstatusen grundigere hvis ikke dette er gjort. En lav kroppstempratur kan være indikator på at stoffskiftet kan være lavt så det kan være nyttig å undersøke dette grundig inkludert måling av jod i døgnurin, kortisol i spytt og testosteron. På grunn av smertene i kroppen kan det også være nyttig å undersøke insulinnivået (c-peptid) og IgF som har med blodsukkeret å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372736-blodpr%C3%B8ver/#findComment-3262753
Del på andre sider

Vi er alle forskjellige og målbare reaksjoner som feber og crp kan også variere fra person til person. Ut fra din beskrivelse vil jeg anbefale å undersøke hormonstatusen grundigere hvis ikke dette er gjort. En lav kroppstempratur kan være indikator på at stoffskiftet kan være lavt så det kan være nyttig å undersøke dette grundig inkludert måling av jod i døgnurin, kortisol i spytt og testosteron. På grunn av smertene i kroppen kan det også være nyttig å undersøke insulinnivået (c-peptid) og IgF som har med blodsukkeret å gjøre.

Takk for svar. Jeg skal prøve å få tatt de prøvene ved neste legebesøk.

Jeg er ganske godt testet i forbindelse med utredning av min ufrivillige barnløshet. Men det skader ikke å sjekke på nytt, og enda mere. Jeg glemte å nevne at jeg er aktiv, trener, går fjellturer og er helt på slutten i mitt 39 år gamle liv, så noen flere forsøk på å bli gravid utgår. Det hadde likevel vært greit å få noen klare svar på hvorfor min kropp er som den er, og hva smertene er forårsaket av, og ikke minst; hva jeg kan gjøre for å få et bedre liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372736-blodpr%C3%B8ver/#findComment-3263267
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...