Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i uke 7.

De to siste ukene har jeg hatt vondt i underlivet.

Det kjennes ut som en sting som går loddrett fra navlen og ned! Det er verst på venstre side, men jeg kjenner at jeg har det på begge sidene.

Det gjør ikke like vondt hele tiden, men jeg kjenner at det er en sting der hele tiden. (Det kan minne om eggløsning/mensensmerter) Dette gjør at jeg ikke klarer å ta i når jeg er på do, og det gjør veldig vondt ved orgasme.

Er det noe galt med fosteret, eller er det normalt med denne type smerter så tidlig i svangerskapet?

Vennlig hilsen meg som er veldig bekymret!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37276-er-noe-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke uvanlig å ha litt diffuse smerter i livmoren tidlig i svangerskapet. De fleste vil si at det minner om litt mensmurring. Likevel er det ikke riktig at smertene skal være sterke, være økende i intensitet og omfang. Når man har smerter som er lokalisert til den ene siden, bør man alltid ha svangerskap utenfor livmoren (f.eks. i en eggleder) i tankene, og dette bør undersøkes av lege. Ut i fra det du forteller, får jeg inntrykk av at dette er smerter som er litt kraftigere enn de jeg vil anse som normale. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med lege umiddelbart hvis de blir sterkere, men uansett sørge for en legesjekk snart. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37276-er-noe-galt/#findComment-141950
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...