Gå til innhold

Hodepine/svimmel og synsproblemer

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en jente på 21 år, student, har cøliaki. Jeg opplever smerter i hode (foran) og mellom øyene (over nesen/ der hvor brynene starter) på begge sider. smerten mellom øyene forsterkes når jeg trykker på området. jeg har i tillegg i 2-3 måneder hatt en liten knute på venstre øyelokk (har vært hos legen vedr. knuten og han påstår at den etter hvert vil forsvinne). i forhold til knuten har jeg opplev litt sånn press i venstre øye, men vet ikke om det kommer som følge av "mine forestillinger" om at knuten er der. knuten har ikke vokst, men får en følelse av at den kanskje har blitt mindre. Har ikke smerter hver dag (annen hver dag, eller hver tredje dag, og ofte bare deler av dagen.) og jeg får spesielt vondt i hodet/svimmelhetsfølelse når det er sol ute (trenger ikke være snakk om sterk sol), eller når jeg har vært lenge på jobb (belysningen på jobb er veldig sterk). Får en følelse av "svekket syn" og føler meg som regel alltid svimmel når jeg opplever hodepinnen. smertene er ofte så sterke at jeg føler for å legge meg. Tusen takk på forhånd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372762-hodepinesvimmel-og-synsproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er fornuftig å undersøke dette videre mht eventuelt bihuleproblemer eller migrene som kan vuderes. Ser i utgangspunktet ikke noen forbindelse til knuten på øyelokket ellet din cøliaki. Ved langvarig hodepine kan det være aktuelt med CT eller MR av hodet i forbindelse med utredning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...