Gå til innhold

Dere som sliter i forholdet...

Anbefalte innlegg

Ja, det er jeg enig i. For om man har litt følelser igjen, så blir jobben etterpå så mye verre også. Er man HELT ferdig med hverandre går jo samarbeidet etterpå lettere også.

Det kan jeg skrive under på!! Først da eksen fant seg ei han virkelig ble forelska i, begynte samarbeidet vårt å bli bra (skjedde for noen uker siden) :) Det tok ham nesten 1 1/2 år, men nå kjennes det helt herlig :)

Fortsetter under...

Det er varierende. Jeg synes det er overraskende mange som snakker veldig lettvint om å gå fra hverandre, og så oppdager de at det er langtfra lett når det faktisk skjer - og at det kanskje er ennå mer vanskelig å samarbeide nå som forholdet er over enn det var før.

Det høres litt naivt ut syns jeg, når det er barn inne i bildet vel og merke. Dersom det ikke er det er jeg forsåvidt fan av å bryte når man merker at noe grunnleggende skurrer. Det blir jaggu ikke enklere etter at ungene kommer, men derimot hundre ganger viktigere at man funker godt sammen.

På papiret ja. ;0) Jeg tror en halv times jada jada alvorsprat om livet og alle ting hver dag, ville fått mannen min til å ta baklengs salto. Og tro meg når jeg sier han ikke er bygget for denslags.. :0D

Bedre med et realt truserøsk i ny og ne. Men det er oss da.

Hehe, sånn er det her og. Spa og en halvtime kvalitetsprat hver eneste dag; obs - der måtte han visst ut og klippe gresset i desember gitt!!

Persille1365381127

Det kan jeg skrive under på!! Først da eksen fant seg ei han virkelig ble forelska i, begynte samarbeidet vårt å bli bra (skjedde for noen uker siden) :) Det tok ham nesten 1 1/2 år, men nå kjennes det helt herlig :)

Heh, sånn var det for oss også :P

Når eksen var i forhold fungerte egentlig det meste bra, da var han blid og alt var greit. Når det var trøbbel i forholdet, eller det ble slutt - så var det ikke så greit lenger. Da skulle tider endres og det var masse styr.

Men nå er han lykkelig gift, og vi er lykkelige foreldre ;)

Persille1365381127

Det høres litt naivt ut syns jeg, når det er barn inne i bildet vel og merke. Dersom det ikke er det er jeg forsåvidt fan av å bryte når man merker at noe grunnleggende skurrer. Det blir jaggu ikke enklere etter at ungene kommer, men derimot hundre ganger viktigere at man funker godt sammen.

Men jeg tror folk generelt er litt naive...

Mulig jeg tar feil altså, det er bare min oppfatning av det :)

Heh, sånn var det for oss også :P

Når eksen var i forhold fungerte egentlig det meste bra, da var han blid og alt var greit. Når det var trøbbel i forholdet, eller det ble slutt - så var det ikke så greit lenger. Da skulle tider endres og det var masse styr.

Men nå er han lykkelig gift, og vi er lykkelige foreldre ;)

Da satser jeg på at eksen min snart blir lykkelig gift også :P

Annonse

Gjest Hulderen

Når det blir dårlig stemining i hjemmet så snakker vi sammen. Vi er fast bestemt på at vi skal ha minst en halv time hver dag hvor vi to skal snakke sammen. Det kan innebære at barna må være i et annet rom noen ganger fordi vi voksne må prate sammen.

Jeg og min mann er veldig forskjellige, tenker veldig ulikt. Vi må planlegge ofte sammen for hvordan vi skal ha det, hva vi skal prioritere å bruke tid på, hvem som skal gjøre hva osv. Noen ganger trenger vi også lufte problemer og vi er fast bestemt på at vi ikke sier det til noen.

Vi sliter en del ja. Men vi henter oss inn igjen. Det å ha litt tid sammen er kjemeviktig. Vi prater ikke alltid så mye rett før vi legger oss, viktig å roe ned. Men står gjerne tidlig opp for å få en prat med kaffekoppen før barna står opp. Andre ganger dropper vi å se på TV om vi ikke har fått pratet sammen den dagen. Tar heller opp programmer vi ønsker å se og ser de når vi får tid. Det å prate sammen og prioritere hverandre er for oss helt livsnødvendig for at forholdet skal fungere.

Trives mannen din med slik tvungen halvtimes prat hver dag? Jeg kjenner at jeg får klaus med tanken.

Gjest tid sammen

Trives mannen din med slik tvungen halvtimes prat hver dag? Jeg kjenner at jeg får klaus med tanken.

Vi er begge enige i det. Skal man få en familie til å fungere bra så mener vi det er veldig avgjørende å ta seg tid til hverandre. Det blir som om du jobber med mennesker sammen med noen. Da må en også planlegge hver dag for hvem som skal gjøre hva.

Når man har barn er det mange oppgaver i et hjem for at alt skal greit. Det er en jobb som trenger planlegging. I stedet for å surmule, krangle og kjefte kan en heller sette seg ned å planlegge sammen og lufte evt.problemer i forholdet. Gjør man dette til en fast vane så vil også mye fungere bedre og hele familien vil treives.

Jeg tror at mange gjør den feilen at de ikke snakker nok sammen. De biter sinne inni seg for så å blåse ut. De tror den andre er tankeleser. Da tror jeg at det er stor fare for at det kan gå galt.

Gjest Hulderen

Vi er begge enige i det. Skal man få en familie til å fungere bra så mener vi det er veldig avgjørende å ta seg tid til hverandre. Det blir som om du jobber med mennesker sammen med noen. Da må en også planlegge hver dag for hvem som skal gjøre hva.

Når man har barn er det mange oppgaver i et hjem for at alt skal greit. Det er en jobb som trenger planlegging. I stedet for å surmule, krangle og kjefte kan en heller sette seg ned å planlegge sammen og lufte evt.problemer i forholdet. Gjør man dette til en fast vane så vil også mye fungere bedre og hele familien vil treives.

Jeg tror at mange gjør den feilen at de ikke snakker nok sammen. De biter sinne inni seg for så å blåse ut. De tror den andre er tankeleser. Da tror jeg at det er stor fare for at det kan gå galt.

Vi hverken surmuler eller kjefter, og det er ikke dårlig stemning i heimen. Det varierer hvor mye vi prater sammen. Jeg kan ikke huske at vi noen gang har planlagt hvem som skal gjøre hva. Men vi er godt samstemt og tenker ganske likt. Vi sier nok ofte: "Kan du gjøre ..., så skal jeg ..." når vi er i sutuasjonen, uten at vi har hatt noe planleggingsmøte på forhånd.

Godt at dere har funnet noe som fungerer for dere. For meg ville det ha virket som om hjemmet mitt ikke lenger var et hjem, men et arbeidssted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...