Gå til innhold

Infeksjon underliv

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei, Jeg har skrevet til deg tidligere, og frustrasjonsnivået begynner å bli svært høyt. Problemet er at jeg tester negativt på alle kjønnssykdommer, men stadig vekk får problemer med andre infeksjoner. Tidligere var det kun vond lukt, men nå har det blitt enda mer ekstremt. Jeg lot infeksjonen få gå sin gang nå sist, og det føltes som om jeg ble spist opp innvendig og at det kravlet maur i underlivet. Legen som undersøkte meg sa at jeg var svært rød, og det gjorde vondt å sitte og bøye meg. Men har ikke fått noe utslag på noen tester. Spesielt hadde jeg denne følelsen i åpningen av skjeden. Fikk Flagyl 7 dagers kur, og ble helt fin etter dag en på medisinen. Men allerede nå etter et par dager etter antibiotikaslutt begynner denne ekle følelsen igjen. Det klør, stikker, kravler, og etter noen dager med dette får jeg rødhet og innvendige sår. Det føles helt håpløst å gå til legen med dette, for det er ingen som kan gi meg noe mer svar enn å ta vanlige antibiotika for underlivsbakterier(Flagyl/Dalacin). Har også oppsøkt gynekologer for dette, men ikke noe spesifikt svar. Det som bekymrer meg er om dette skal fortsette fremover, siden jeg snart begynner i ny jobb. Til nå har jeg vært student og hatt "tid" til alle legebesøkene. Men jeg håper jeg kan bli kvitt dette problemet en gang for alle. Jeg har spurt om det ikke er mulig å kunne dyrke bakteriene på noen som helst måte, men får bare til svar at det er så mange bakterier naturlig i skjeden at dette ikke er mulig. Men er det virkelig ingen annen utvei? Finnes det noen leger du kjenner til som kan teste på hvilke bakterier som plager meg i underlivet? Har du noen tips til leger, sentre som er flinke på underliv? Dette begynner å tære veldig på min livskvalitet, så jeg mottar all hjelp med stor takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372898-infeksjon-underliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg har selvfølgelig ingen muligheter til å stille diagnose, eller foreslå behandling i en såpass langvarig og tilsynelatende komplisert problem som du har. Det høres for meg at det er infeksjon, menhvilken type er det vanskelig å si noe om. Det kan være sopp og det kan være bakterier. Kløe, rødhet, smerter er de vanligaste symptomer som forårsakes av soppen Candida. Sannsynligvis de som er best på underlivsproblemer, infeksjoner i særdeleshet, er Olafiaklinikken i Oslo. Hvis du har mulighet til å komme til dem vil jeg anbefale det. De er også flinke til å ta prøver for å oidentifisere infeksjoner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372898-infeksjon-underliv/#findComment-3266061
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...