Gå til innhold

Uvelhet øverst i magen ved bevegelse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

De siste 14 dagene har jeg hatt en uvelhet / kvalme øverst i magen, over navelen og opp mot midten av ribbensbuen. Denne forverrer seg sterkt ved aktivitet og inntak av mat og drikke. Denne følelsen kjenner jeg igjen fra tidligere ( graviditet, ubetydelig alkoholinntak, inntak av antibiotika, omgangssyke) men ikke uten grunner som nevnt og det har alltid gått over av seg selv etter opptil en uke. Ellers har jeg så lenge jeg kan huske vært litt plaget med sure oppstøt (dette er ikke syre ubehag/smerter) oppgulping av mageinnhold etter måltid og avføring som veksler litt mellom løs og hard. Ellers er jeg 31 år, frisk (med unntak av endometriose som ikke plager meg nevnverdig) i full jobb jeg trives i, trener tre ganger i uken, men er overvektig (80 kg). Ingen faste medisiner, men tar litt zantac inneimellom når syren plager meg. For ca 8 år siden tok jeg kontakt med fastlege og var da til gastroskopi som ikke påviste sår. Jeg hadde heller ikke Helicobakter pylori. Jeg har tre små barn og en aktiv hverdag og opplever at dette er ganske hemmende og plagsomt når det står på og blir stadig litt verre. Har du noen tanker om hva det kan være og ev om det er noen medisiner jeg kan ta (via fastlege selvfølgelig)

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det kan høres ut som symptomer på magekatarr med noe økt produksjon av magesyre i forhold til hva dine slimhinner tåler. Gastroskopi og undersøkelse hos lege viser at dette sannsynligvis ikke er noe alvorlig. Det kan være nyttig å undersøke om det er noen matvarer som du reagerer på. Et generelt råd er å unngå kaffe, løk og sterk mat en periode.Dessuten er det noen som reagerer på melk og korn og dette kan testes ut ved å unngå disse matvarene en periode. Hvis du blir bedre kan du deretter introdusere den ene matvaren etter den andre med 3-4 dagers mellomrom slik at du registrerer når plagene kommer tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...