Gå til innhold

Sølvlysestaker. Er det jeg som er på jordet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• frosken

5

• nitty-gritty

5

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Vi føler ikke selv at vi bor hver for oss. Vi føler at vi bor litt her og litt der. Jeg har bodd i huset i en måned nå og akkurat nå er jeg i leiligheten i noen dager, mens han er på jobb.

Likevel, jeg synes det mest anstendige ville vært å la dem stå i hans bolig. Jeg synes du er vanskelig, ja.

''Du har noe som ikke er ditt''

Jeg har noe som er mitt og mannen min sitt, så du har misforstått en smule. Lysestakene har aldri tilhørt hans mor, men hans mormor som ga dem til oss i gave mens hun levde. Nå tilhører de meg og mannen min . Det er ikke tilfelle at jeg har noe som ikke er mitt, men jo hun skal få dem, selv om de ikke er hennes men våres.

Er det noe rart det blir krig i verden, sier jeg bare.

Jeg trodde at hun likte meg og jeg likte godt henne, men nå har det skjedd for mange sårende ting. Det er ikke bare dette. Jeg får referat fra barna. Jeg ville ikke greie å ta iniativ til en samtale etter dette. Isteden skal jeg pakke inn lysestakene og sende dem til henne i posten.

''Jeg trodde at hun likte meg og jeg likte godt henne, men nå har det skjedd for mange sårende ting. Det er ikke bare dette. Jeg får referat fra barna. Jeg ville ikke greie å ta iniativ til en samtale etter dette. Isteden skal jeg pakke inn lysestakene og sende dem til henne i posten.''

Jeg tenker at du kan bedre enn som så :-) Bruk litt tid på å slikke sårene dine og ta så initiativ til en oppklarende samtale med henne. Fokuser på at dere i årevis har hatt et godt forhold og at du ønsker at det skal kunne reetableres. Ikke surr deg bort i å furte og skulle hevne deg.

Gjest En fillesak

Jeg synes du velger helt feil fokus hvis du lager konflikt av dette. Jeg ville ha sendt lysestakene med enten mann eller barn ved første anledning uten å lage noe "fuss" ut av det.

Har du forsøkt å ha en åpen og direkte samtale med svigermor? Ikke om lysestakene, men om ditt ønske om å få ekteskapet til å fungere igjen. Kanskje hun vil kunne roe seg litt og være mindre konfliktskapende hvis hun var sikker på at adskillelsen er midlertidig?

''Jeg synes du velger helt feil fokus hvis du lager konflikt av dette''

Men jeg har jo ikke laget noe konflikt av dette. Jeg har bare tatt det opp med dere her inne.

''Har du forsøkt å ha en åpen og direkte samtale med svigermor? Ikke om lysestakene, men om ditt ønske om å få ekteskapet til å fungere igjen. Kanskje hun vil kunne roe seg litt og være mindre konfliktskapende hvis hun var sikker på at adskillelsen er midlertidig?''

Hun må ha sett av seg selv at vi prøver og få det til å fungere. Jeg behøver ikke fortelle henne det. Hun er ikke blind. jeg har bodd i huset i en måned nå og har hele tiden gjort ting sammen. Hun et også at mannen min er med på middag hos mine foreldre, mens hun ikke ber meg. Nei takk, jeg har aldri tenkt å ta iniatvitet til en samtale. Til det sårer hun og fucker opp litt for mye. Jeg forholder meg rolig. Det gjør jeg og gjør ingenting for å ødelegge mellom oss, så sånn sett har jeg også tenkt at hun skal få lysestakene selvfølgelig selv om jeg må si at det sårer meg så mye at jeg griner av dette her. Ikke for lysestakene sin skyld, men av ondskapen som ligger bak. Lysestakene blåder jeg i.

''Jeg trodde at hun likte meg og jeg likte godt henne, men nå har det skjedd for mange sårende ting. Det er ikke bare dette. Jeg får referat fra barna. Jeg ville ikke greie å ta iniativ til en samtale etter dette. Isteden skal jeg pakke inn lysestakene og sende dem til henne i posten.''

Jeg tenker at du kan bedre enn som så :-) Bruk litt tid på å slikke sårene dine og ta så initiativ til en oppklarende samtale med henne. Fokuser på at dere i årevis har hatt et godt forhold og at du ønsker at det skal kunne reetableres. Ikke surr deg bort i å furte og skulle hevne deg.

Enig.

Annonse

''Jeg synes du velger helt feil fokus hvis du lager konflikt av dette''

Men jeg har jo ikke laget noe konflikt av dette. Jeg har bare tatt det opp med dere her inne.

''Har du forsøkt å ha en åpen og direkte samtale med svigermor? Ikke om lysestakene, men om ditt ønske om å få ekteskapet til å fungere igjen. Kanskje hun vil kunne roe seg litt og være mindre konfliktskapende hvis hun var sikker på at adskillelsen er midlertidig?''

Hun må ha sett av seg selv at vi prøver og få det til å fungere. Jeg behøver ikke fortelle henne det. Hun er ikke blind. jeg har bodd i huset i en måned nå og har hele tiden gjort ting sammen. Hun et også at mannen min er med på middag hos mine foreldre, mens hun ikke ber meg. Nei takk, jeg har aldri tenkt å ta iniatvitet til en samtale. Til det sårer hun og fucker opp litt for mye. Jeg forholder meg rolig. Det gjør jeg og gjør ingenting for å ødelegge mellom oss, så sånn sett har jeg også tenkt at hun skal få lysestakene selvfølgelig selv om jeg må si at det sårer meg så mye at jeg griner av dette her. Ikke for lysestakene sin skyld, men av ondskapen som ligger bak. Lysestakene blåder jeg i.

''Ikke for lysestakene sin skyld, men av ondskapen som ligger bak.''

Men du sier jo at dere har hatt et godt forhold i mange år. Hvis hun var så fylt av ondskap så ville du da ikke hatt et godt forhold til henne tidligere?

Jeg tenker at hun har klart å såre deg veldig og at det er forståelig. Likevel synes jeg du skal ta frem din mest modne side og ta initiativ til å få skrinlagt denne konflikten.

Gjest En fillesak

Jeg er ikke hevnlysten. Jeg er bare veldig lei meg og såret over ondskapen og småligheten etter så mange år. Lysestakene skal hun få og nei, jeg skal aldri ta iniativet til en samtale. Til det har gjort og sagt for mye og hun må selv rydde opp i det hun gjør. Selv har jeg vært veldig påpasselig med ikke å fucke det til og det er vel det som er så typisk meg og derfor jeg blir så lei meg også.

Gjest En fillesak.

''Ikke for lysestakene sin skyld, men av ondskapen som ligger bak.''

Men du sier jo at dere har hatt et godt forhold i mange år. Hvis hun var så fylt av ondskap så ville du da ikke hatt et godt forhold til henne tidligere?

Jeg tenker at hun har klart å såre deg veldig og at det er forståelig. Likevel synes jeg du skal ta frem din mest modne side og ta initiativ til å få skrinlagt denne konflikten.

''Likevel synes jeg du skal ta frem din mest modne side og ta initiativ til å få skrinlagt denne konflikten''

Jeg føler ikke for å skrinlegge en konflikt jeg ikke lager selv og ikke vil ha. Hun skal få lysestakene, så håper jeg at hun er fornøyd. Jeg har nok med mitt eget akkurat nå om ikke jeg også skal rydde opp i hennes hode. Hun får gjøre som hun vil.

Gjest mener jeg

Jeg er ikke hevnlysten. Jeg er bare veldig lei meg og såret over ondskapen og småligheten etter så mange år. Lysestakene skal hun få og nei, jeg skal aldri ta iniativet til en samtale. Til det har gjort og sagt for mye og hun må selv rydde opp i det hun gjør. Selv har jeg vært veldig påpasselig med ikke å fucke det til og det er vel det som er så typisk meg og derfor jeg blir så lei meg også.

Jeg synes du reagerer ganske umodent. Hun er vel redd for at viktig arvegods skal forsvinne ut av familien. Det har vel ingenting med ondskap og smålighet å gjøre.

Men hva har du å tape på et forsøk på å skrinlegge konflikten? Selv om det er hennes skyld. Kanskje er det du som har best forutsetninger for å få orden på dette? Det blir lite moro fremover hvis dere får ekteskapet til å fungere og så skal du ha full krig med svigermor... (selv om det altså er hennes skyld).

Gjest En fillesak.

Jeg synes du reagerer ganske umodent. Hun er vel redd for at viktig arvegods skal forsvinne ut av familien. Det har vel ingenting med ondskap og smålighet å gjøre.

Lysestakene er verd noen hundrelapper. Sønnen hennes er god for flere millioner. Jeg eier ingenting. Jo, det er smålighet.

Annonse

Gjest En fillesak

Men hva har du å tape på et forsøk på å skrinlegge konflikten? Selv om det er hennes skyld. Kanskje er det du som har best forutsetninger for å få orden på dette? Det blir lite moro fremover hvis dere får ekteskapet til å fungere og så skal du ha full krig med svigermor... (selv om det altså er hennes skyld).

Men hva skal jeg skrinlegge? Jeg forstår ikke hva jeg kan gjøre for å skrinlegge når jeg ikke gjør noe for å ødelegge? Jeg skal levere lysestakene tilbake og da gjør jeg vel mitt for å skrinlegge eller? Jeg synes heller hun burde tenkt på at jeg ikke ødela hjemme til ungene, men lot alt stå som det var isteden for å krangle om dette. Lysestakene fant jeg på mørkloftet. Der har de ligget svarte og stygge i årevis og trodde helt ærlig ikke at dette skulle bli noe savn. Det er det heller ikke for mannen min og det er jo han jeg har lyst til å forholde meg til når det gjelder _våres eiendeler_.

Men jeg kommer til å sende _våres eiendeler_ til svigermor nå og da synes jeg at jeg gjør mitt for å skrinlegge en konflikt som foregår i _hennes hode_.

Men hva skal jeg skrinlegge? Jeg forstår ikke hva jeg kan gjøre for å skrinlegge når jeg ikke gjør noe for å ødelegge? Jeg skal levere lysestakene tilbake og da gjør jeg vel mitt for å skrinlegge eller? Jeg synes heller hun burde tenkt på at jeg ikke ødela hjemme til ungene, men lot alt stå som det var isteden for å krangle om dette. Lysestakene fant jeg på mørkloftet. Der har de ligget svarte og stygge i årevis og trodde helt ærlig ikke at dette skulle bli noe savn. Det er det heller ikke for mannen min og det er jo han jeg har lyst til å forholde meg til når det gjelder _våres eiendeler_.

Men jeg kommer til å sende _våres eiendeler_ til svigermor nå og da synes jeg at jeg gjør mitt for å skrinlegge en konflikt som foregår i _hennes hode_.

Selv om du ikke har forårsaket konflikten, så er jeg overbevist om at du er i stand til å få skrinlagt den. Du kjenner henne godt, du vil kunne klare å få forklart hvordan du har opplevd dette og du kan fokusere på det gode forholdet dere har hatt i alle år. Så vil hun kanskje vrenge ut av seg litt eder og galle, men det klarer du sikkert rolig å parere slik at hun ser annerledes på dette i etterkant. Tror jeg :-)

Gjest En fillesak.

Selv om du ikke har forårsaket konflikten, så er jeg overbevist om at du er i stand til å få skrinlagt den. Du kjenner henne godt, du vil kunne klare å få forklart hvordan du har opplevd dette og du kan fokusere på det gode forholdet dere har hatt i alle år. Så vil hun kanskje vrenge ut av seg litt eder og galle, men det klarer du sikkert rolig å parere slik at hun ser annerledes på dette i etterkant. Tror jeg :-)

Hva skal jeg si? Skal jeg be henne være litt hyggeligere mot meg siden vi har hatt et godt forhold tidligere og at det kan være jeg og sønnen hennes flytter sammen igjen? Er det det du mener med å skrinlegge? Nei, min strategi er heller og forholde meg helt rolig. Jeg konsentrerer meg heller om sønnen hennes. Det er nok det, tror jeg. Jeg kan ikke ikke prøve å løse opp i hennes hode i tillegg. Det blir rett og slett for mye for meg. Hun er voksen og hun må selv bestemme hva slags forhold hun ønsker å ha til folk. Jeg gjør heller mitt ved ikke å fremprovosere noe. Jeg har sagt til mine foreldre at de må behandle mannen min pent og ikke lage noe konflikt der, så dette går veldig fint, men jeg kan ikke ta asvar for alle sammen rundt oss ved å fortelle dem hvordan de skal oppføre seg. Voksne mennesker må få bestemme selv.

Gjest En fillesak

Enig med deg - lysestakene er en fillesak! Jeg synes du skal levere dem tilbake og ta en prat med svigermor om mye og mangt.

''Jeg synes du skal levere dem tilbake''

Tilbake til hvem? Til henne som ga dem til oss og som nå ligger i graven?

Gjest Elextra

Ja, du er litt på jordet. Plasser lysestakene i huset og fortell det til svigermor, så er hun kanskje fornøyd. Ikke gidd å krangle om noen små lysestaker som ikke betyr noe for deg.

Mannen din virker veldig passiv, hvorfor tar ikke han intitiativ til å inkludere deg når det gjelder middager etc.? Stusser også over at han eier hele huset og deler av den lille leiligheten, vanligvis opparbeider man seg jo egenkapital sammen i et langt ekteskap.

Gjest Elextra

''Du har noe som ikke er ditt''

Jeg har noe som er mitt og mannen min sitt, så du har misforstått en smule. Lysestakene har aldri tilhørt hans mor, men hans mormor som ga dem til oss i gave mens hun levde. Nå tilhører de meg og mannen min . Det er ikke tilfelle at jeg har noe som ikke er mitt, men jo hun skal få dem, selv om de ikke er hennes men våres.

''Lysestakene har aldri tilhørt hans mor, men hans mormor som ga dem til oss i gave mens hun levde.''

Hun anser antakelig lysestakene som en slags familieklenodier. Det gjør jo ikke du, så vanskelig å forstå hvorfor du gidder å krangle om disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...