Gjest Elextra Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Lysestakene er verd noen hundrelapper. Sønnen hennes er god for flere millioner. Jeg eier ingenting. Jo, det er smålighet. ''Lysestakene er verd noen hundrelapper. Sønnen hennes er god for flere millioner.'' Tviler på at svigermor tenker økonomisk verdi når det gjelder disse lysestakene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak. Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Lysestakene er verd noen hundrelapper. Sønnen hennes er god for flere millioner.'' Tviler på at svigermor tenker økonomisk verdi når det gjelder disse lysestakene. De er veldig materalistiske, så det gjør hun nok. Jeg aner ikke hva de er verdt. Jeg tok dem bare med fordi de lå på mørkloftet og hadde lyst til å ha noe her jeg også uten og tømme hjemmet. Etter å ha lest hele tråden her, har jeg bestemt meg for å sende dem til henne. Jeg har aldri ønsket noen konflikt og ihvertfall ikke om noen lysestaker. Jeg reagerer mer over småligheten som jeg synes er forferdelig sårende og har lyst til og hente alt inventaret jeg har kjøpt til huset nå. Da blir det omtrent ribbet. Jeg skal få et flyttebyrå til og hente alt som er mitt og så skal jeg oppbevare det på et lager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak. Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Lysestakene er verd noen hundrelapper. Sønnen hennes er god for flere millioner.'' Tviler på at svigermor tenker økonomisk verdi når det gjelder disse lysestakene. De er veldig materalistiske, så det gjør hun nok. Jeg aner ikke hva de er verdt. Jeg tok dem bare med fordi de lå på mørkloftet og hadde lyst til å ha noe her jeg også uten og tømme hjemmet. Etter å ha lest hele tråden her, har jeg bestemt meg for å sende dem til henne. Jeg har aldri ønsket noen konflikt og ihvertfall ikke om noen lysestaker. Jeg reagerer mer over småligheten som jeg synes er forferdelig sårende og har lyst til og hente alt inventaret jeg har kjøpt til huset nå. Da blir det omtrent ribbet. Jeg har lyst til få et flyttebyrå til og hente alt som er mitt og så skal jeg oppbevare det på et lager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 De er veldig materalistiske, så det gjør hun nok. Jeg aner ikke hva de er verdt. Jeg tok dem bare med fordi de lå på mørkloftet og hadde lyst til å ha noe her jeg også uten og tømme hjemmet. Etter å ha lest hele tråden her, har jeg bestemt meg for å sende dem til henne. Jeg har aldri ønsket noen konflikt og ihvertfall ikke om noen lysestaker. Jeg reagerer mer over småligheten som jeg synes er forferdelig sårende og har lyst til og hente alt inventaret jeg har kjøpt til huset nå. Da blir det omtrent ribbet. Jeg har lyst til få et flyttebyrå til og hente alt som er mitt og så skal jeg oppbevare det på et lager. Du er nok ikke helt enkel å ha med å gjøre, du heller... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 De er veldig materalistiske, så det gjør hun nok. Jeg aner ikke hva de er verdt. Jeg tok dem bare med fordi de lå på mørkloftet og hadde lyst til å ha noe her jeg også uten og tømme hjemmet. Etter å ha lest hele tråden her, har jeg bestemt meg for å sende dem til henne. Jeg har aldri ønsket noen konflikt og ihvertfall ikke om noen lysestaker. Jeg reagerer mer over småligheten som jeg synes er forferdelig sårende og har lyst til og hente alt inventaret jeg har kjøpt til huset nå. Da blir det omtrent ribbet. Jeg skal få et flyttebyrå til og hente alt som er mitt og så skal jeg oppbevare det på et lager. ''Jeg reagerer mer over småligheten som jeg synes er forferdelig sårende og har lyst til og hente alt inventaret jeg har kjøpt til huset nå. Da blir det omtrent ribbet. Jeg skal få et flyttebyrå til og hente alt som er mitt og så skal jeg oppbevare det på et lager.'' Hvorfor plutselig så opptatt av ting? Forholdet til din mann er vel det som burde bety noe nå, er dette en gunstig handlemåte om dere skal finne sammen igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest actro Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 De er veldig materalistiske, så det gjør hun nok. Jeg aner ikke hva de er verdt. Jeg tok dem bare med fordi de lå på mørkloftet og hadde lyst til å ha noe her jeg også uten og tømme hjemmet. Etter å ha lest hele tråden her, har jeg bestemt meg for å sende dem til henne. Jeg har aldri ønsket noen konflikt og ihvertfall ikke om noen lysestaker. Jeg reagerer mer over småligheten som jeg synes er forferdelig sårende og har lyst til og hente alt inventaret jeg har kjøpt til huset nå. Da blir det omtrent ribbet. Jeg skal få et flyttebyrå til og hente alt som er mitt og så skal jeg oppbevare det på et lager. ''Etter å ha lest hele tråden her, har jeg bestemt meg for å sende dem til henne. Jeg har aldri ønsket noen konflikt og ihvertfall ikke om noen lysestaker. Jeg reagerer mer over småligheten som jeg synes er forferdelig sårende og har lyst til og hente alt inventaret jeg har kjøpt til huset nå. Da blir det omtrent ribbet. Jeg skal få et flyttebyrå til og hente alt som er mitt og så skal jeg oppbevare det på et lager.'' Du hevder at du ikke er en del av denne konflikten. Det du skriver over forteller så mye om deg at jeg ikke tror et sekund på at du er en helt uskyldig part i det som nå foregår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple sky Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Jeg synes du skal levere dem tilbake'' Tilbake til hvem? Til henne som ga dem til oss og som nå ligger i graven? ''Tilbake til hvem? Til henne som ga dem til oss og som nå ligger i graven?'' OK, når ikke du legger godviljen til gidder ikke jeg heller: Du fremstår som umoden og hevngjerrig i denne tråden. Svigermor er sikkert grusom (plutselig etter mange år), men du opptrer ikke særlig mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Jeg reagerer mer over småligheten som jeg synes er forferdelig sårende og har lyst til og hente alt inventaret jeg har kjøpt til huset nå. Da blir det omtrent ribbet. Jeg skal få et flyttebyrå til og hente alt som er mitt og så skal jeg oppbevare det på et lager.'' Hvorfor plutselig så opptatt av ting? Forholdet til din mann er vel det som burde bety noe nå, er dette en gunstig handlemåte om dere skal finne sammen igjen? ''Hvorfor plutselig så opptatt av ting?'' Jeg finnes ikke opptatt av ting. Ikke i det hele tatt og jeg kommer ikke til å tømme huset selvsagt. Det har jeg ikke samvittighet til for barnas sin skyld. '' Forholdet til din mann er vel det som burde bety noe nå, er dette en gunstig handlemåte om dere skal finne sammen igjen?'' Det er det og jeg sendte han en mail og sa at moren hans ville ha lysestakene. han skjønte ikke en gang hva slags lysestaker det gjaldt plutselig men sto på at de jeg skulle ha dem. Han har vel egentlig litt dårlig samvittighet over skjevfordeligen mellom oss, tror jeg og i den sammenheng betyr ikke lysestakene noe for han. De er jo hans sine. De har aldri vært innom hans mor. Det er altså han som bestemmer, men jeg har lyst til å sende dem tilbake likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Etter å ha lest hele tråden her, har jeg bestemt meg for å sende dem til henne. Jeg har aldri ønsket noen konflikt og ihvertfall ikke om noen lysestaker. Jeg reagerer mer over småligheten som jeg synes er forferdelig sårende og har lyst til og hente alt inventaret jeg har kjøpt til huset nå. Da blir det omtrent ribbet. Jeg skal få et flyttebyrå til og hente alt som er mitt og så skal jeg oppbevare det på et lager.'' Du hevder at du ikke er en del av denne konflikten. Det du skriver over forteller så mye om deg at jeg ikke tror et sekund på at du er en helt uskyldig part i det som nå foregår. Jeg kommer aldri til å tømme huset selvsagt, men ja dette tullet her sårer meg. For meg blir dette en kjerringsak rett og slett. Hun skal også få lysestakene og så skal jeg aldri nevne dem mer. Det er jo hun som kommer verst ut av dette når jeg og mannen min flytter sammen igjen. jeg tror det vil bli veldig flaut for henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Hvorfor plutselig så opptatt av ting?'' Jeg finnes ikke opptatt av ting. Ikke i det hele tatt og jeg kommer ikke til å tømme huset selvsagt. Det har jeg ikke samvittighet til for barnas sin skyld. '' Forholdet til din mann er vel det som burde bety noe nå, er dette en gunstig handlemåte om dere skal finne sammen igjen?'' Det er det og jeg sendte han en mail og sa at moren hans ville ha lysestakene. han skjønte ikke en gang hva slags lysestaker det gjaldt plutselig men sto på at de jeg skulle ha dem. Han har vel egentlig litt dårlig samvittighet over skjevfordeligen mellom oss, tror jeg og i den sammenheng betyr ikke lysestakene noe for han. De er jo hans sine. De har aldri vært innom hans mor. Det er altså han som bestemmer, men jeg har lyst til å sende dem tilbake likevel. Ufattelig å styre så mye om noen lysestaker som ikke engang betyr noe for deg. Dette er en sak mellom deg og svigermor, og hva din mann mener om saken er jo ganske irrelevant så lenge han ikke tar det opp med sin mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg kommer aldri til å tømme huset selvsagt, men ja dette tullet her sårer meg. For meg blir dette en kjerringsak rett og slett. Hun skal også få lysestakene og så skal jeg aldri nevne dem mer. Det er jo hun som kommer verst ut av dette når jeg og mannen min flytter sammen igjen. jeg tror det vil bli veldig flaut for henne. Det beste for å avslutte saken, ville nok være å sende stakene til mannen din og så kan de stå i huset deres. Svigermor skal jo ikke ha dem, siden de aldri har vært hennes. Men dere må ta en prat om mannens lojalitet her. Skal dere ha en sjanse sammen, må han sette sin mor grundig på plass, og holde henne utenfor enhver setting som omhandler dere to. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Det er nok ikke sølvlysestakene som er hovedproblemet her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak. Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Ufattelig å styre så mye om noen lysestaker som ikke engang betyr noe for deg. Dette er en sak mellom deg og svigermor, og hva din mann mener om saken er jo ganske irrelevant så lenge han ikke tar det opp med sin mor. ''Ufattelig å styre så mye om noen lysestaker som ikke engang betyr noe for deg'' Nå må du huske på at jeg ikke har styrt noen verdens ting. Jeg fikk vite dette i dag og så laget jeg en tråd her inne. Det eneste styret som er laget er altså denne tråden her. I RL har det ikke vært noe styr. På Mandag drar jeg til postkontoret og postlegger dem og vips bør alt være ok. Hun vet ikke at det har vært en "styrete" tråd på dol om dette. Hun er helt uvitende. Jeg var kun ute etter deres mening i om jeg tenkte feil når jeg ble så såret over ikke å bli unnet noenting. Ikke en gang et par lysestaker. Jeg fikk svar fra alle her om at jeg ikke har noen grunn til å være såret og det forholder jeg meg til. saken er løst den nå. takk til alle som svarte meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Det er nok ikke sølvlysestakene som er hovedproblemet her. Det tror egetlig ikke jeg heller. Skulle ønske jeg visste hva det var, men forandringen kom tvert jeg flyttet, så det er nok derfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Ufattelig å styre så mye om noen lysestaker som ikke engang betyr noe for deg'' Nå må du huske på at jeg ikke har styrt noen verdens ting. Jeg fikk vite dette i dag og så laget jeg en tråd her inne. Det eneste styret som er laget er altså denne tråden her. I RL har det ikke vært noe styr. På Mandag drar jeg til postkontoret og postlegger dem og vips bør alt være ok. Hun vet ikke at det har vært en "styrete" tråd på dol om dette. Hun er helt uvitende. Jeg var kun ute etter deres mening i om jeg tenkte feil når jeg ble så såret over ikke å bli unnet noenting. Ikke en gang et par lysestaker. Jeg fikk svar fra alle her om at jeg ikke har noen grunn til å være såret og det forholder jeg meg til. saken er løst den nå. takk til alle som svarte meg :-) ''På Mandag drar jeg til postkontoret og postlegger dem og vips bør alt være ok.'' Hvorfor drar du ikke å tar en oppklarende prat? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Ufattelig å styre så mye om noen lysestaker som ikke engang betyr noe for deg'' Nå må du huske på at jeg ikke har styrt noen verdens ting. Jeg fikk vite dette i dag og så laget jeg en tråd her inne. Det eneste styret som er laget er altså denne tråden her. I RL har det ikke vært noe styr. På Mandag drar jeg til postkontoret og postlegger dem og vips bør alt være ok. Hun vet ikke at det har vært en "styrete" tråd på dol om dette. Hun er helt uvitende. Jeg var kun ute etter deres mening i om jeg tenkte feil når jeg ble så såret over ikke å bli unnet noenting. Ikke en gang et par lysestaker. Jeg fikk svar fra alle her om at jeg ikke har noen grunn til å være såret og det forholder jeg meg til. saken er løst den nå. takk til alle som svarte meg :-) Vi har jo ikke grunnlag for å si du ikke har grunn til å være såret, men mange av oss mener vel det blir galt å gjøre disse lysestakene til en prinsippsak. Å snakke sammen funker så mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Det beste for å avslutte saken, ville nok være å sende stakene til mannen din og så kan de stå i huset deres. Svigermor skal jo ikke ha dem, siden de aldri har vært hennes. Men dere må ta en prat om mannens lojalitet her. Skal dere ha en sjanse sammen, må han sette sin mor grundig på plass, og holde henne utenfor enhver setting som omhandler dere to. ''Men dere må ta en prat om mannens lojalitet her. Skal dere ha en sjanse sammen, må han sette sin mor grundig på plass, og holde henne utenfor enhver setting som omhandler dere to'' Det har jo bare vært slik i noen måneder og så har det vært et fint forhold i over 20 år. Jeg har mange ganger tenkt hvor heldig jeg har vært med svigermoren når andre har klaget, så jeg må si at dette kommer som et sjokk på meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''På Mandag drar jeg til postkontoret og postlegger dem og vips bør alt være ok.'' Hvorfor drar du ikke å tar en oppklarende prat? ''Hvorfor drar du ikke å tar en oppklarende prat?'' Om hva da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Ja, du er litt på jordet. Plasser lysestakene i huset og fortell det til svigermor, så er hun kanskje fornøyd. Ikke gidd å krangle om noen små lysestaker som ikke betyr noe for deg. Mannen din virker veldig passiv, hvorfor tar ikke han intitiativ til å inkludere deg når det gjelder middager etc.? Stusser også over at han eier hele huset og deler av den lille leiligheten, vanligvis opparbeider man seg jo egenkapital sammen i et langt ekteskap. Men man må jo skjønne TS litt da. Dama har hatt et godt forhold til svigerdragen hele livet. Og når hun og mannen tar en pause, så snur dragen på hælen og maser om arvesølvet som om hun skulle vært en simpel tyv. Arvesølv som ikke tilhører dragen engang. Det er å blande seg i ting man ikke har noe med, OG avsløre hva man egentlig tenker om folk. Istedet for å gnelle om lysestaker kunne jo gamla sendt en hilsen og sagt at hun er lei for separasjonen, at hun håper det ordner seg igjen. Eller lignende. Men neida. Så jeg skjønner at hun er sår. Tenk om/når hun og mannen finner ut at de skal flytte sammen igjen. En smule creepy følelse da når svigermor står på trappa, eller fyller år. Hun skulle fått arsenikk i de lysestakene av meg! Men uansett er det mannen som må rette ryggen og ta tak her. Mener jeg bestemt. Og så får TS sende stakene og ta det med han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Men man må jo skjønne TS litt da. Dama har hatt et godt forhold til svigerdragen hele livet. Og når hun og mannen tar en pause, så snur dragen på hælen og maser om arvesølvet som om hun skulle vært en simpel tyv. Arvesølv som ikke tilhører dragen engang. Det er å blande seg i ting man ikke har noe med, OG avsløre hva man egentlig tenker om folk. Istedet for å gnelle om lysestaker kunne jo gamla sendt en hilsen og sagt at hun er lei for separasjonen, at hun håper det ordner seg igjen. Eller lignende. Men neida. Så jeg skjønner at hun er sår. Tenk om/når hun og mannen finner ut at de skal flytte sammen igjen. En smule creepy følelse da når svigermor står på trappa, eller fyller år. Hun skulle fått arsenikk i de lysestakene av meg! Men uansett er det mannen som må rette ryggen og ta tak her. Mener jeg bestemt. Og så får TS sende stakene og ta det med han. Enig med deg. Mener ikke at hun ikke har grunn til å være sår, men en komme så mye lengre med overbærenhet enn med prinsipprytteri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/3/#findComment-3265927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.