Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Men man må jo skjønne TS litt da. Dama har hatt et godt forhold til svigerdragen hele livet. Og når hun og mannen tar en pause, så snur dragen på hælen og maser om arvesølvet som om hun skulle vært en simpel tyv. Arvesølv som ikke tilhører dragen engang. Det er å blande seg i ting man ikke har noe med, OG avsløre hva man egentlig tenker om folk. Istedet for å gnelle om lysestaker kunne jo gamla sendt en hilsen og sagt at hun er lei for separasjonen, at hun håper det ordner seg igjen. Eller lignende. Men neida. Så jeg skjønner at hun er sår. Tenk om/når hun og mannen finner ut at de skal flytte sammen igjen. En smule creepy følelse da når svigermor står på trappa, eller fyller år. Hun skulle fått arsenikk i de lysestakene av meg! Men uansett er det mannen som må rette ryggen og ta tak her. Mener jeg bestemt. Og så får TS sende stakene og ta det med han. ''sagt at hun er lei for separasjonen'' Vi er ikke en gang separert. Vi har valgt ikke å ta ut seperasjon ,så vi er fotsatt gift, men takk for at du forstår :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Hvorfor drar du ikke å tar en oppklarende prat?'' Om hva da? På DOl må du være som Gandhi skjønner du vel. Og ta alt med et mildt smil mens du snakker med luft og hjerteord. For alle vet nok at du oppfører deg AKKURAT slik du fremstår her i RL og bare er ute etter å bråke. Dessuten finnes det ikke mennesker man ikke kan snakke til fornuft i verden. ;0P Du burde tatt med deg lysestakene og en fruktkurv, og bedt deg selv på kaffe til sviger. Og så satt deg ned og overlevert dem med et ømt smil, og sagt "Kjære svigermor. Selvfølgelig skal du ha dine elskede lysestaker! Det har da aldri vært i mine tanker å rane til meg arvesølvet." Og da er den adekvate responsen "Nei men kjære du, det har da aldri vært min mening å gi deg inntrykk av noe slikt!" Og så kunne dere ledd litt sammen over misforståelsen, tatt en bolle og avtalt videre deling av boet nærmere. Nå tok jeg av...igjen. *gremmes* Jeg bare går...ut herfra jeg. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak. Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 På DOl må du være som Gandhi skjønner du vel. Og ta alt med et mildt smil mens du snakker med luft og hjerteord. For alle vet nok at du oppfører deg AKKURAT slik du fremstår her i RL og bare er ute etter å bråke. Dessuten finnes det ikke mennesker man ikke kan snakke til fornuft i verden. ;0P Du burde tatt med deg lysestakene og en fruktkurv, og bedt deg selv på kaffe til sviger. Og så satt deg ned og overlevert dem med et ømt smil, og sagt "Kjære svigermor. Selvfølgelig skal du ha dine elskede lysestaker! Det har da aldri vært i mine tanker å rane til meg arvesølvet." Og da er den adekvate responsen "Nei men kjære du, det har da aldri vært min mening å gi deg inntrykk av noe slikt!" Og så kunne dere ledd litt sammen over misforståelsen, tatt en bolle og avtalt videre deling av boet nærmere. Nå tok jeg av...igjen. *gremmes* Jeg bare går...ut herfra jeg. ;0) ;-))) Det burde sikkert ha vært sånn, men slik som historien har vært de siste månedene synes jeg vel egetlig at hun kan gjøre det. Jeg synes jeg har nok med å ordne opp melllom meg og sønnen hennes. Det blir litt for slitsom om jeg også nå skal måtte begynne å tenke samliv mellom henne og meg også :-) Jeg tror jeg heller får fortsette og tenke slik jeg har gjort så langt og det er at jeg ihvertfall ikke skal gjøre noe for å ødelegge. På lengre sikt er det viktig for meg at jeg har holdt min sti ren, så har ihvertfall ikke jeg noe å skamme meg over og være flau for, når vi flytter sammen igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ;-))) Det burde sikkert ha vært sånn, men slik som historien har vært de siste månedene synes jeg vel egetlig at hun kan gjøre det. Jeg synes jeg har nok med å ordne opp melllom meg og sønnen hennes. Det blir litt for slitsom om jeg også nå skal måtte begynne å tenke samliv mellom henne og meg også :-) Jeg tror jeg heller får fortsette og tenke slik jeg har gjort så langt og det er at jeg ihvertfall ikke skal gjøre noe for å ødelegge. På lengre sikt er det viktig for meg at jeg har holdt min sti ren, så har ihvertfall ikke jeg noe å skamme meg over og være flau for, når vi flytter sammen igjen. Helt sant. Og jeg håper at dere finner ut av det og kan flytte sammen igjen med rene laken.. hadde jeg nær sagt. Skillsmisser suger, av mange grunner. Lykke til! :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak. Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Helt sant. Og jeg håper at dere finner ut av det og kan flytte sammen igjen med rene laken.. hadde jeg nær sagt. Skillsmisser suger, av mange grunner. Lykke til! :0) Vi er vel begge ganske sikre på at vi flytter sammen igjen. Dette var nødvendig for å roe ned på hjemmebane nå, men det vil roe seg betraktelig når eldste sønnen begynner å studere snart, da disse to har vært som hund og katt lenge. Joda, vi flytter nok sammen igjen om en stund. Selger både leilighet og hus og begynner helt på nytt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Du er nok ikke helt enkel å ha med å gjøre, du heller... På seg selv, kjenner man andre? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 På seg selv, kjenner man andre? ;-) ''På seg selv, kjenner man andre? ;-)'' Nei. Du ser vel selv at din oppførsel er brensel til bålet? Du ønsker å utagere for å vise verden/svigermor hvor såret du er. I stedet for å handle som et modent menneske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak. Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''På seg selv, kjenner man andre? ;-)'' Nei. Du ser vel selv at din oppførsel er brensel til bålet? Du ønsker å utagere for å vise verden/svigermor hvor såret du er. I stedet for å handle som et modent menneske. Jeg tenker vel mer på antall svigermortråder på dol. Dette er min første svigermortråd og så langt har vi heller ikke hatt noen konfilkt. Vel min svigermor føler hun har en koflikt til meg nå, men blander meg ikke inn i det: Jeg leverer den bare tilbake til henne. Og hvis du tenker på det jeg sa om å tømme huset for mine ting, så var det bare noe jeg sa jeg følte jeg hadde lyst og ikke noe jeg kom til å gjøre. Det er tross alt forskjell på dette. Jeg har hatt en godt forhold til min svigermor i over 20 år. Det er det ikke alle som har hatt, har jeg forstått. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest actro Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg kommer aldri til å tømme huset selvsagt, men ja dette tullet her sårer meg. For meg blir dette en kjerringsak rett og slett. Hun skal også få lysestakene og så skal jeg aldri nevne dem mer. Det er jo hun som kommer verst ut av dette når jeg og mannen min flytter sammen igjen. jeg tror det vil bli veldig flaut for henne. Jeg tror dette bare blir vondt og vanskelig for dere alle. Har det slått deg at hun kanskje er lei seg for bruddet mellom dere og av den grunn er litt irrasjonell? Dere har jo tidligere hatt et fint forhold skriver du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg tror dette bare blir vondt og vanskelig for dere alle. Har det slått deg at hun kanskje er lei seg for bruddet mellom dere og av den grunn er litt irrasjonell? Dere har jo tidligere hatt et fint forhold skriver du. ''Har det slått deg at hun kanskje er lei seg for bruddet mellom dere og av den grunn er litt irrasjonell?'' Ja, jeg har tenkt på det og er helt overbevist om at dette er grunnen og derfor forstår jeg ikke at hun gjør sånt når hun ser at jeg og mannen min prøver å reparere og har en konfliktløst forhold til hverandre. Hvorfor vil hun lage konflikter, når vi ikke gjør det selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Har det slått deg at hun kanskje er lei seg for bruddet mellom dere og av den grunn er litt irrasjonell?'' Ja, jeg har tenkt på det og er helt overbevist om at dette er grunnen og derfor forstår jeg ikke at hun gjør sånt når hun ser at jeg og mannen min prøver å reparere og har en konfliktløst forhold til hverandre. Hvorfor vil hun lage konflikter, når vi ikke gjør det selv? ''Ja, jeg har tenkt på det og er helt overbevist om at dette er grunnen og derfor forstår jeg ikke at hun gjør sånt..'' Det er nettopp sånt man gjør når man er irrasjonell. Irrasjonelle handlinger er ... ikke rasjonelle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg tenker vel mer på antall svigermortråder på dol. Dette er min første svigermortråd og så langt har vi heller ikke hatt noen konfilkt. Vel min svigermor føler hun har en koflikt til meg nå, men blander meg ikke inn i det: Jeg leverer den bare tilbake til henne. Og hvis du tenker på det jeg sa om å tømme huset for mine ting, så var det bare noe jeg sa jeg følte jeg hadde lyst og ikke noe jeg kom til å gjøre. Det er tross alt forskjell på dette. Jeg har hatt en godt forhold til min svigermor i over 20 år. Det er det ikke alle som har hatt, har jeg forstått. Det er jo lett å ha et godt forhold all den tid det ikke er noen problemer? Det er når problemer oppstår eller den andre part oppfører seg umodent man må yte noe for å løse de. Jeg har ingen tro på mirakler, men det går da jammen meg an å prøve, i alle fall. Kvinnen er jo teit, men du trenger ikke være like god. Fint du ikke har tenkt til å hente alle tingene dine, osv., men jeg er nå fremdeles overbevist om at du kan løse dette ved å snakke ut. Om ikke annet har du da forsøkt. Det vil neppe koste særlig fra deg, bortsett fra at du ikke får være skadefro når du og mannen flytter sammen igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Ja, jeg har tenkt på det og er helt overbevist om at dette er grunnen og derfor forstår jeg ikke at hun gjør sånt..'' Det er nettopp sånt man gjør når man er irrasjonell. Irrasjonelle handlinger er ... ikke rasjonelle. Du kuttet av setningen min. Jeg sa at jeg skjønner ikke hvorfor hun gjør sånt når hun ser det er ferd med å repareres mellom oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Det er jo lett å ha et godt forhold all den tid det ikke er noen problemer? Det er når problemer oppstår eller den andre part oppfører seg umodent man må yte noe for å løse de. Jeg har ingen tro på mirakler, men det går da jammen meg an å prøve, i alle fall. Kvinnen er jo teit, men du trenger ikke være like god. Fint du ikke har tenkt til å hente alle tingene dine, osv., men jeg er nå fremdeles overbevist om at du kan løse dette ved å snakke ut. Om ikke annet har du da forsøkt. Det vil neppe koste særlig fra deg, bortsett fra at du ikke får være skadefro når du og mannen flytter sammen igjen. All den tid jeg ikke har oppført meg dårlig, det ikke er noe å løse opp i, så vet jeg ikke hva det skal snakkes om. Lysestakene skal jeg jo levere og det var jo dette som var problemet. Er det så mye å snakke om da? Bortsett fra det har jeg hele tiden vært bevisst på å holde min sti ren. Jeg skal ikke en eneste ting å skamme meg over eller være flau for den dagen jeg og mannen min flytter samme igjen og det tror jeg at jeg kommer til å være glad for. Dette var jeg også opptatt av at mine foreldre skulle føle og det sa jeg til dem og de oppfører seg veldig hyggelig, noe jeg er kjempeglad for. Hvor er jeg da vanskelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest actro Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 ''Har det slått deg at hun kanskje er lei seg for bruddet mellom dere og av den grunn er litt irrasjonell?'' Ja, jeg har tenkt på det og er helt overbevist om at dette er grunnen og derfor forstår jeg ikke at hun gjør sånt når hun ser at jeg og mannen min prøver å reparere og har en konfliktløst forhold til hverandre. Hvorfor vil hun lage konflikter, når vi ikke gjør det selv? Folk gjør mye rart når de er såret og lei seg. Ta en titt på deg selv og se hvordan du nå reagerer når hun har såret deg. Tankene dine er også irrasjonelle og du er såret og hevnlysten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Folk gjør mye rart når de er såret og lei seg. Ta en titt på deg selv og se hvordan du nå reagerer når hun har såret deg. Tankene dine er også irrasjonelle og du er såret og hevnlysten. Bare et lite snev av hevnlyst da jeg skrev at jeg ville hente sakene mine, men det er over nå. Jeg er ikke hevnlysten , men ja jeg er veldig såret og veldig sliten nå merker jeg. Det er jo ikke bare lysestakene , men også alle referatene jeg har fått fra ungene. Jeg er nok også ganske såret over at jeg skulle være umoden og vanskelig, når jeg selv føler at jeg hele tiden har tenkt modent, voksent og langsiktig og bedt mine foreldre også gjøre det. Derfor angrer jeg på at jeg skrev denne tråden. Jeg blir så forvirret over alle svarene om at jeg er umoden også etter at jeg sier at jeg vil levere lysestakene til henne. Men jeg avslutter nå. Merker at jeg må tenke på noe annet. Jeg har ikke godt av å prøve og forstå dette. Det tar for mye energi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Likevel, jeg synes det mest anstendige ville vært å la dem stå i hans bolig. Jeg synes du er vanskelig, ja. Ok, men han vil ikke ha dem, så da sender jeg dem til henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjjfesf Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 ''Ufattelig å styre så mye om noen lysestaker som ikke engang betyr noe for deg'' Nå må du huske på at jeg ikke har styrt noen verdens ting. Jeg fikk vite dette i dag og så laget jeg en tråd her inne. Det eneste styret som er laget er altså denne tråden her. I RL har det ikke vært noe styr. På Mandag drar jeg til postkontoret og postlegger dem og vips bør alt være ok. Hun vet ikke at det har vært en "styrete" tråd på dol om dette. Hun er helt uvitende. Jeg var kun ute etter deres mening i om jeg tenkte feil når jeg ble så såret over ikke å bli unnet noenting. Ikke en gang et par lysestaker. Jeg fikk svar fra alle her om at jeg ikke har noen grunn til å være såret og det forholder jeg meg til. saken er løst den nå. takk til alle som svarte meg :-) Virker som du er ute etter å statuere et eksempel og være litt krass ovenfor svigermor nå og at dette egentlig handler om at du er veldig såra over hvordan hun behandler deg. Er det ikke bedre at du og din mann tar en normal prat med dama der dere er tydelige på hvordan dere vil ha det? Å begynne å sende lysestaker fram og tilbake virker veldig kjerringaktig og surt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak. Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Virker som du er ute etter å statuere et eksempel og være litt krass ovenfor svigermor nå og at dette egentlig handler om at du er veldig såra over hvordan hun behandler deg. Er det ikke bedre at du og din mann tar en normal prat med dama der dere er tydelige på hvordan dere vil ha det? Å begynne å sende lysestaker fram og tilbake virker veldig kjerringaktig og surt. ''Virker som du er ute etter å statuere et eksempel og være litt krass ovenfor svigermor nå og at dette egentlig handler om at du er veldig såra over hvordan hun behandler deg'' Det er umulig og være krass mot et menneske du ikke har snakket med siden før påske. Jeg har ikke sett henne eller pratet med henne, jeg har bare fått referat fra ungene om hvordan hun synes jeg er. Før jeg flyttet var hun veldig greit mot meg og den gangen ønsket hun at sønnen hennes skulle oppsøke en psykolog. Jeg skal ikke gå inn på hvorfor. Men ja jeg er jo såret. Det skal jeg innrømme. 2011 har det vært det verste året jeg har hatt på flere måter og jeg er nok litt lei meg når andre spør meg meg om svigermor har ringt meg for å høre hvordan det går med meg og jeg må svare nei. Hvis hun hadde vært i min situasjon nå og da tenker jeg ikke bare på forholdet mellom meg og sønnen hennes, ville jeg har ringt henne og spurt om hun trengte hjelp til noe. Det er slik verden fungerer i mitt hode, men isteden for å ringe og høre hvordan det går, inviterer hun hele familien bortsett fra meg på utenlandsreise i en 14 dagersperiode sønnen hennes er hjemme. Jeg sa ikke noe på det heller og nå kommer dette med lysestakene i tillegg. Jo, jeg er nok såret, men jeg skal ikke hevne meg. Det har jeg bestemt meg for, men jeg skal nok bruke god tid før jeg flytter sammen med sønnen hennes. Tror det er best at jeg holder meg i leiligheten nå. Jeg vet ikke hvordan hun vil være hvis jeg risikerer og støte på henne og det er noe jeg ikke orker akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En fillesak Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Virker som du er ute etter å statuere et eksempel og være litt krass ovenfor svigermor nå og at dette egentlig handler om at du er veldig såra over hvordan hun behandler deg. Er det ikke bedre at du og din mann tar en normal prat med dama der dere er tydelige på hvordan dere vil ha det? Å begynne å sende lysestaker fram og tilbake virker veldig kjerringaktig og surt. En annen ting. Mener du at jeg ikke skal levere lysestakene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373080-s%C3%B8lvlysestaker-er-det-jeg-som-er-p%C3%A5-jordet/page/4/#findComment-3265972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.