Gjest In love with the wrong man... Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Bare for å ha sagt det med en gang: Nei, jeg har ikke vært utro, og har ingen planer om å være det. Jeg har de siste snart 5 årene hatt en hobby hvor jeg møter andre med samme hobby 2-3 ganger i året (helgetreff). Blant disse andre menneskene er det en mann jeg umiddelbart fikk kjempegod kontakt med, og som jeg stortrives i selskap med. Han ligner både av utseende og lynne på min ektemann gjennom 15 år, så helt overraskende er det jo ikke at jeg liker han veldig godt. Problemet er at når vi har vært sammen ei helg (sammen som i "sammen med mange andre også"), så sliter jeg i ukesvis med forelskelsessymptomer. Vi har ingen kontakt mellom møtene, så følelsene dabber jo av etterhvert. Og når det nærmer seg ny sammenkomst så blusser disse følelsene opp igjen, jeg gleder meg som en nyforelsket 15-åring til disse treffene. Det "gnistrer" veldig mellom oss når vi er sammen, men vi har ikke vært mer fysiske enn en litt tett dans mot slutten av kvelden og en god klem når vi møtes og skilles. Vi har heller aldri snakket om våre følelser, men jeg er rimelig sikker på at han også har følelser for meg. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å forlate min mann, og jeg ønsker meg i alle fall ikke disse forelskelsesfølelsene jeg har for denne andre mannen. Jeg har heller ikke lyst til å slutte med hobbyen min, som betyr mye for meg. Jeg kunne selvfølgelig slutte å dra på treff, men de inneholder jo mye mer enn møte med denne spennende mannen, det er mange andre venner der også som jeg gjerne vil opprettholde kontakten med. Noen andre som har hatt det slik, og som kan fortelle meg at dette vil gå over (det er jo det jeg håper på, at følelsene bare skal slutte å komme)? Det er slitsomt og frustrerende og deilig og spennende og alt på en gang, men helst vil jeg slippe å føle noe for andre enn min ektemann... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373132-forelsket-men-ikke-i-ektemannen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det er helt normalt å kjenne følelser for andre enn den du er sammen med til daglig. Jeg synes du bare skal være glad for at du har slike deilige følelser, sette pris på at andre tydeligvis også liker deg - og la det bli med det Ikke gjør dette til et større problem enn det er 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373132-forelsket-men-ikke-i-ektemannen/#findComment-3266418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In love with the wrong man... Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det er helt normalt å kjenne følelser for andre enn den du er sammen med til daglig. Jeg synes du bare skal være glad for at du har slike deilige følelser, sette pris på at andre tydeligvis også liker deg - og la det bli med det Ikke gjør dette til et større problem enn det er Det er selvfølgelig å kjenne på sånne følelser, men det er også veldig slitsomt. Det er slitsomt å være i en sånn forelskelsesrus, hode som bomull og en mage som gjør opprør er et pes i lengden... Dette har vært i nærmere 5 år, og jeg skulle ønske det gikk over. Snart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373132-forelsket-men-ikke-i-ektemannen/#findComment-3266420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det er selvfølgelig å kjenne på sånne følelser, men det er også veldig slitsomt. Det er slitsomt å være i en sånn forelskelsesrus, hode som bomull og en mage som gjør opprør er et pes i lengden... Dette har vært i nærmere 5 år, og jeg skulle ønske det gikk over. Snart. Jeg forstår at det er slitsomt. Slik jeg ser det har du to valg. Enten så omfavner du dette som krydder i hverdagen, eller så jobber du aktivt for å få ham ut av systemet ditt. Det innebærer å unngå ham på de helgene dere kan treffes, kanskje slutte å dra dit. Det betyr å gå aktivt inn for ikke å tenke på ham, hverken før, under eller etter helgene. Det går det også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373132-forelsket-men-ikke-i-ektemannen/#findComment-3266421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.