Gjest Theamora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 For tre år siden begynte jeg å date en mann. Vi hadde det bra i starten, men så følte jeg at han trakk seg unna. Jeg klamret meg fast i ham, og etter ca 1 år, sa jeg at jeg ikke orket mer. Da kom han og sa at han ville ha meg... at han aldri hadde følt det på denne måten. Vel, det kom for en dag, at han hadde hatt en del kontakt med eksdama si, som gjorde slutt med ham en stund før meg. Dette såret meg fryktelig og jeg har følt at han holdt meg på avstand for å se om det kunne bli mer der. Dette har han aldri bekreftet. Vel, jeg hadde nå klart å holde sjalusien på avstand, og hatt god fokus på forholdet vårt, som dessverre har hatt mye turbulens pga denne eksen. Jeg har vært redd for å være denne nr. 2, som blir sittende alene til slutt. Hun har ny type, men har prøvd å opprettholde kontakt med kjæresten min. I går dukket sjalusien og de vonde følelsene opp igjen. Ho la til et nytt bilde på facebook. Hun og jeg kjenner hverandre ikke, men har felles venner. Et par av disse kommenterte bildet hennes og skrev hvor flott hun er osv... -Og her sitter jeg og føler meg veldig stygg i fohold til henne -Og livredd for at kjæresten min skal synes det samme.. -Forstår ikke hvorfor ei dame på 38 skal føle det sånn jeg Jeg blir sprø av denne sjalusien. Han ber meg holde opp å terrorisere ham med dette, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Føler bare at jeg må få uttrykt at dette er vanskelig for meg, men han gidder ikke ta del i det...... Hvorfor skal denne eksdama ødelegge for oss... fordi hun har brent seg fast i mitt hode.!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Med forbehold om at jeg skjønte deg rett: - hun har lagt ut et nytt bilde på tryneboka og deres felles venner har kommentert at hun er flott og dette får deg til å gå helt av skaftet og tro at kjæresten din vil gå tilbake til henne?! Har noen samtidig nevnt at du er styggere enn henne? Jeg sier ikke at du er det, men du føler det selv skriver du og det tror jeg gjelder de fleste av oss - at vi føler at man er mye penere enn oss selv. Uten at det nødvendigvis er tilfelle. Utseende betyr da heller ikke særlig mye når det kommer til stykket. Har han sagt noe som helst om henne? Har han nevnt eller vist på noen måte at han vil gå tilbake til henne nå? Det eneste du oppnår med dette er jo å sende ham fra deg - ingen orker jo en så sjalu partner over tid. Om du ikke klarer å hanskes med dette selv så bør du kanskje ta kontakt med fagfolk for å få hjelp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theamora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Med forbehold om at jeg skjønte deg rett: - hun har lagt ut et nytt bilde på tryneboka og deres felles venner har kommentert at hun er flott og dette får deg til å gå helt av skaftet og tro at kjæresten din vil gå tilbake til henne?! Har noen samtidig nevnt at du er styggere enn henne? Jeg sier ikke at du er det, men du føler det selv skriver du og det tror jeg gjelder de fleste av oss - at vi føler at man er mye penere enn oss selv. Uten at det nødvendigvis er tilfelle. Utseende betyr da heller ikke særlig mye når det kommer til stykket. Har han sagt noe som helst om henne? Har han nevnt eller vist på noen måte at han vil gå tilbake til henne nå? Det eneste du oppnår med dette er jo å sende ham fra deg - ingen orker jo en så sjalu partner over tid. Om du ikke klarer å hanskes med dette selv så bør du kanskje ta kontakt med fagfolk for å få hjelp? Nei, han har ikke nevnt henne. Han sier han skulle ønske han aldri hadde truffet henne. Hun lurte ham vel litt, tror jeg.. brukte ham for å gjøre en gift elsker sjalu.. sa vel hele tiden at hun ikke visste om det ble noe forhold etter den sommeren. Hun gjorde slutt, men fortsatte å holde kontakt med ham på fb, og telefon. Han sendte henne meldinger, men ikke meg osv den gang, og det henger sårt igjen hos meg. Nei, han sier ingen er som meg. Han sier jeg er flott osv (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han). Jeg vet at jeg skyver ham vekk, og han ble oppgitt i går, fordi han trodde dette var et tilbakelagt kapittel. Nok skulle han ikke ha gjort det han gjorde den gangen (utdyper ingen ting her nå), men jeg burde kanskje ha klart å gå videre.. Orker ikke å gå ut sammen med ham heller, i redsel for at hun skal dukke opp. vi har hatt det godt lenge nå, men i går kom alt veltende opp pga et profilbilde på tryneboka 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Nei, han har ikke nevnt henne. Han sier han skulle ønske han aldri hadde truffet henne. Hun lurte ham vel litt, tror jeg.. brukte ham for å gjøre en gift elsker sjalu.. sa vel hele tiden at hun ikke visste om det ble noe forhold etter den sommeren. Hun gjorde slutt, men fortsatte å holde kontakt med ham på fb, og telefon. Han sendte henne meldinger, men ikke meg osv den gang, og det henger sårt igjen hos meg. Nei, han sier ingen er som meg. Han sier jeg er flott osv (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han). Jeg vet at jeg skyver ham vekk, og han ble oppgitt i går, fordi han trodde dette var et tilbakelagt kapittel. Nok skulle han ikke ha gjort det han gjorde den gangen (utdyper ingen ting her nå), men jeg burde kanskje ha klart å gå videre.. Orker ikke å gå ut sammen med ham heller, i redsel for at hun skal dukke opp. vi har hatt det godt lenge nå, men i går kom alt veltende opp pga et profilbilde på tryneboka ''Nei, han sier ingen er som meg. Han sier jeg er flott osv (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han).'' Ingen er som deg = du er i hans øyne mye flottere enn henne. ) Du har tydeligvis spurt ham om han synes hun er flottere enn deg - slike ting skal man IKKE spørre om, ikke med mindre man uten problemer takler svar som "Ja, hun er det, men det er deg jeg elsker, vennen min". Og selv om vi er tøffe i trynet så er det ikke mange av oss som egentlig synes et slikt svar er helt greit. Ikke jeg heller, selv om jeg er fint lite sjalu på hans fortid, så derfor spør jeg aldri om slikt. ) Og om du lar deg påvirke så til de grader av et helt uskyldig bilde på fjesboka så foreslår jeg at du like godt sletter hele brukeren din der inne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Nei, han har ikke nevnt henne. Han sier han skulle ønske han aldri hadde truffet henne. Hun lurte ham vel litt, tror jeg.. brukte ham for å gjøre en gift elsker sjalu.. sa vel hele tiden at hun ikke visste om det ble noe forhold etter den sommeren. Hun gjorde slutt, men fortsatte å holde kontakt med ham på fb, og telefon. Han sendte henne meldinger, men ikke meg osv den gang, og det henger sårt igjen hos meg. Nei, han sier ingen er som meg. Han sier jeg er flott osv (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han). Jeg vet at jeg skyver ham vekk, og han ble oppgitt i går, fordi han trodde dette var et tilbakelagt kapittel. Nok skulle han ikke ha gjort det han gjorde den gangen (utdyper ingen ting her nå), men jeg burde kanskje ha klart å gå videre.. Orker ikke å gå ut sammen med ham heller, i redsel for at hun skal dukke opp. vi har hatt det godt lenge nå, men i går kom alt veltende opp pga et profilbilde på tryneboka ''Nei, han sier ingen er som meg. Han sier jeg er flott osv'' Så bra :-) '' (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han). '' I all verden, det må du da heller ikke be ham svare på! Hvorfor snakker du med ham om denne eksen i det hele tatt? Jeg er enig med Lillemus, du kan drive ham fra deg med kvelende sjalusi. Jeg vet ikke hvordan du skal klare det, men kanskje du kan få noen gode råd av andre her inne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theamora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ''Nei, han sier ingen er som meg. Han sier jeg er flott osv (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han).'' Ingen er som deg = du er i hans øyne mye flottere enn henne. ) Du har tydeligvis spurt ham om han synes hun er flottere enn deg - slike ting skal man IKKE spørre om, ikke med mindre man uten problemer takler svar som "Ja, hun er det, men det er deg jeg elsker, vennen min". Og selv om vi er tøffe i trynet så er det ikke mange av oss som egentlig synes et slikt svar er helt greit. Ikke jeg heller, selv om jeg er fint lite sjalu på hans fortid, så derfor spør jeg aldri om slikt. ) Og om du lar deg påvirke så til de grader av et helt uskyldig bilde på fjesboka så foreslår jeg at du like godt sletter hele brukeren din der inne. ..det er det han sier også... at man ikke skal spørre om ting man kanskje ikke tåler svaret på.. han spør aldri om min fortid, fordi han ikke ønsker å vite noe om den. Jeg var aldri sjalu før, men hun var jo ikke fortid da vi traff hverandre. Han gikk inn i et forhold med meg mens hun fortsatt var "der".... Sårt. Fryktelig sårt. Jeg skulle ønske man kunne blokkere folk, uten å ha de på en liste.. -At de rett og slett forsvant fra hele profilen min.. Jeg spør og spør fordi jeg trenger bekreftelse.. når han ikke vil svare på spørsmålene mine, fordi han selv ikke vil ha svar om min fortid, tar jeg det som en selvfølge at hans svar ville gitt seg negativt utslag mot meg... Skal følge ditt råd, Lillemus... prøve i alle fall :'( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theamora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ''Nei, han sier ingen er som meg. Han sier jeg er flott osv'' Så bra :-) '' (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han). '' I all verden, det må du da heller ikke be ham svare på! Hvorfor snakker du med ham om denne eksen i det hele tatt? Jeg er enig med Lillemus, du kan drive ham fra deg med kvelende sjalusi. Jeg vet ikke hvordan du skal klare det, men kanskje du kan få noen gode råd av andre her inne? ..har ikke sett noe galt i å spørre om det... har villet høre at jeg er flottere, selvsagt, men det har han jo ikke villet svare på.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ..har ikke sett noe galt i å spørre om det... har villet høre at jeg er flottere, selvsagt, men det har han jo ikke villet svare på.. ''..har ikke sett noe galt i å spørre om det... '' Alt er galt med å spørre "er jeg flottere en eksen din?" Tenk på det som en regel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ..har ikke sett noe galt i å spørre om det... har villet høre at jeg er flottere, selvsagt, men det har han jo ikke villet svare på.. ''..har ikke sett noe galt i å spørre om det... har villet høre at jeg er flottere, selvsagt, men det har han jo ikke villet svare på..'' Du kan få to forskjellige svar der dersom han velger å svare: "Ja, hun er det" - det svir! eller "Neida, du er myyye flottere enn henne!" Hva vil du tenke da? "Lyver han nå? Mener han det virkelig?" Det beste er å ha som leveregel at man aldri stiller det spørsmålet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theamora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ''..har ikke sett noe galt i å spørre om det... har villet høre at jeg er flottere, selvsagt, men det har han jo ikke villet svare på..'' Du kan få to forskjellige svar der dersom han velger å svare: "Ja, hun er det" - det svir! eller "Neida, du er myyye flottere enn henne!" Hva vil du tenke da? "Lyver han nå? Mener han det virkelig?" Det beste er å ha som leveregel at man aldri stiller det spørsmålet. Du har jo så rett.. Mistenker ham jo hele tiden for å savne henne, fordi hun er mye flottere og bedre.. -Hvordan jeg skal klare å tørre å gå ut sammen med ham, aner jeg ikke. Det gikk ikke sist.. fordi en kamerat av ham, som ikke har hilst på meg, spurte om jeg var ho dama fra ...... Da var hele kvelden ødelagt Hvordan det blir når ho virkelig ER ute på samme sted som oss, tør jeg ikke tenke på en gang. Livredd for at han skal få følelser for henne igjen. Dumt? Ja, men jeg kan ikke noe for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du har jo så rett.. Mistenker ham jo hele tiden for å savne henne, fordi hun er mye flottere og bedre.. -Hvordan jeg skal klare å tørre å gå ut sammen med ham, aner jeg ikke. Det gikk ikke sist.. fordi en kamerat av ham, som ikke har hilst på meg, spurte om jeg var ho dama fra ...... Da var hele kvelden ødelagt Hvordan det blir når ho virkelig ER ute på samme sted som oss, tør jeg ikke tenke på en gang. Livredd for at han skal få følelser for henne igjen. Dumt? Ja, men jeg kan ikke noe for det. ''Dumt? Ja, men jeg kan ikke noe for det.'' Klart du kan noe for det. Hva man føler er ofte vanskelig å kontrollere, men hvilken verdi man gir disse følelsene, hvor mye man dyrker destruktive tanker og om man søker hjelp kan man kontrollere. Jeg lurer på om du overhodet er klar for å være i et forhold. Oppførselen din hadde sendt mang en mann på dør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gløggen Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ..det er det han sier også... at man ikke skal spørre om ting man kanskje ikke tåler svaret på.. han spør aldri om min fortid, fordi han ikke ønsker å vite noe om den. Jeg var aldri sjalu før, men hun var jo ikke fortid da vi traff hverandre. Han gikk inn i et forhold med meg mens hun fortsatt var "der".... Sårt. Fryktelig sårt. Jeg skulle ønske man kunne blokkere folk, uten å ha de på en liste.. -At de rett og slett forsvant fra hele profilen min.. Jeg spør og spør fordi jeg trenger bekreftelse.. når han ikke vil svare på spørsmålene mine, fordi han selv ikke vil ha svar om min fortid, tar jeg det som en selvfølge at hans svar ville gitt seg negativt utslag mot meg... Skal følge ditt råd, Lillemus... prøve i alle fall :'( Selv om du tenker disse tankene så trenger du jo ikke å si noe til han? Bestem deg for å slutte med å vise han din sjalusi. Så lenge han velger å være sammen med deg må du bare slå deg til ro med at det er deg han vil ha. Det har heller ikke noe å si hvor flott alle andre damer er. Han har bestemt seg for deg. Sjalusi er noe av det verste man kan leve med i et forhold. Søk hjelp om du ikke greier å la være å si noe. Lykke til ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theamora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Selv om du tenker disse tankene så trenger du jo ikke å si noe til han? Bestem deg for å slutte med å vise han din sjalusi. Så lenge han velger å være sammen med deg må du bare slå deg til ro med at det er deg han vil ha. Det har heller ikke noe å si hvor flott alle andre damer er. Han har bestemt seg for deg. Sjalusi er noe av det verste man kan leve med i et forhold. Søk hjelp om du ikke greier å la være å si noe. Lykke til ) Takk.. Jeg skal gjøre det jeg kan. Uff. Det gikk jo så fint nå, helt til bilde av denne eksen dukket opp.. mye penere der enn på de andre profilbildene jeg har sett av henne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gløggen Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Takk.. Jeg skal gjøre det jeg kan. Uff. Det gikk jo så fint nå, helt til bilde av denne eksen dukket opp.. mye penere der enn på de andre profilbildene jeg har sett av henne Tror du må gjøre noe for å styrke selvfølelsen din? Husk du er bra nok som du er. La ingen andre påvirke dette. Uansett hvor pen denne eksen er, så er det deg han er sammen med og vil ha. Si dette til deg selv hver gang du kjenner sjalusien komme. Jeg har tro på at det går an å tenke seg ut av dette :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theamora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Tror du må gjøre noe for å styrke selvfølelsen din? Husk du er bra nok som du er. La ingen andre påvirke dette. Uansett hvor pen denne eksen er, så er det deg han er sammen med og vil ha. Si dette til deg selv hver gang du kjenner sjalusien komme. Jeg har tro på at det går an å tenke seg ut av dette :-) Så snill du er! Jeg skal gjøre dette.. har forsåvidt gjort det lenge, men har vel glemt det den siste tiden. Synes det bildet var litt i overkant pent.. og trykket meg selv ned da. -Skal følge rådene dine, gløggen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 For det første: INGEN legger ut kjipe bilder av seg selv på Facebook. De bildene man legger ut der er bilder man VIL at folk skal se, og gjerne også kommentere. Mao; hun synes også selv at dette er et flott bilde av henne. For alt jeg vet kan det hende hun er smellvakker! Men gjør det henne til kjærestepotensiale? Tvilsomt. For det andre: er han sammen med deg fordi han ikke fikk henne? I så fall: hva slags fyr er han? Vil du være sammen med en som "tar til takke" med noe, fordi han ikke klarer bedre? Tvilsomt. Antagelig er han sammen med deg fordi han vil det. Det er jo ikke akkurat som om han ikke har noe annet å gjøre? At du bare er tidsfordriv fordi han ikke gidder å reise seg fra sofaen for å finne den riktige kvinnen i sitt liv? Det er ikke eksen hans som ødelegger forholdet deres, det er det du som gjør. Om du ikke vil se henne, så får du slutte å klikke på profilen hennes på Facebook da? Og at dere ikke kan være på samme sted som henne... Hvis det virkelig var sånn at hun ville ha ham tilbake. Om hun virkelig gjorde alt det hun gjør KUN for å få tilbake ham, blir det ikke da en seier for deg å dra dit hvor hun er for å vise at det faktisk er DU som har ham? Og hun har jo kjæreste? Er han like dust som kjæresten din da, som er sammen med henne bare fordi han ikke har noe annet å finne på - selv om hun egentlig vil ha en annen? Om du tenker rasjonelt på dette, så vet du at det jeg skriver her er helt fjernt - det er jo selvfølgelig ikke sånn. De fleste voksne mennesker har fri vilje, ville han ikke vært med deg - så hadde han dratt. Og det er antagelig mange damer i verden som er flottere enn deg, noe annet ville jo vært rart egentlig? Men det gjør dem ikke til aktuelle kjærestekandidater for mannen din for det... Om du tenker etter, så kan du sikkert nevne minst fem menn som er flottere enn mannen din (av utseende) - men ville du levd med dem? Ville du byttet ham med en av dem om du fikk sjansen? Tvilsomt det også. Det du må jobbe med er følelsene dine. Og det er litt som å slutte å røyke: vil du se på henne på Facebook må du finne på noe annet. Vil du diskutere henne med ham, gjør en annen aktivitet. Bestem deg for at hun ikke skal få ta opp mer av tiden din, du har andre (og viktigere!) ting å drive med. Jeg har en venninne som har slanket seg 60kg, og hver gang noen sier noe sånt som "det hadde aldri jeg klart" - så svarer hun: det er fordi du ikke vil det nok. Moralen her er det samme: Vil du nok, så klarer du å la være å ødelegge forholdet ditt med å fokusere på fortiden, som han uansett ikke kan endre. Klarer du det ikke, så vil du kanskje ikke nok da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Nei, han har ikke nevnt henne. Han sier han skulle ønske han aldri hadde truffet henne. Hun lurte ham vel litt, tror jeg.. brukte ham for å gjøre en gift elsker sjalu.. sa vel hele tiden at hun ikke visste om det ble noe forhold etter den sommeren. Hun gjorde slutt, men fortsatte å holde kontakt med ham på fb, og telefon. Han sendte henne meldinger, men ikke meg osv den gang, og det henger sårt igjen hos meg. Nei, han sier ingen er som meg. Han sier jeg er flott osv (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han). Jeg vet at jeg skyver ham vekk, og han ble oppgitt i går, fordi han trodde dette var et tilbakelagt kapittel. Nok skulle han ikke ha gjort det han gjorde den gangen (utdyper ingen ting her nå), men jeg burde kanskje ha klart å gå videre.. Orker ikke å gå ut sammen med ham heller, i redsel for at hun skal dukke opp. vi har hatt det godt lenge nå, men i går kom alt veltende opp pga et profilbilde på tryneboka ''Han sier jeg er flott osv (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han).'' Slikt spør man bare ikke om! Om en kjæreste hadde spurt meg om det, ville jeg ikke svart, og jeg ville tenkt mitt om ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3266984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ''Han sier jeg er flott osv (men han har aldri sagt at jeg er flottere enn henne (( han vil ikke svare på slike patetiske spørsmål, sier han).'' Slikt spør man bare ikke om! Om en kjæreste hadde spurt meg om det, ville jeg ikke svart, og jeg ville tenkt mitt om ham. Jeg tror det er lett å si for oss som ikke har startet forholdet med at kjæresten har hatt kontakt med eksen i det skjulte, vingler om hvorvidt han vil ha deg eller henne osv et helt år. Jeg skjønner at det ikke akkurat skaper trygghet og visshet, og skjønner derfor at ts kan ha behov for bekreftelse. Rett eller ikke, det hadde nok vært lurt av kjærestens å koste på seg litt tydelighet framfor anklagelser om terror når ts ber om å bli bekreftelse på at hun er sett og foretrukket ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3267066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theamora Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 For det første: INGEN legger ut kjipe bilder av seg selv på Facebook. De bildene man legger ut der er bilder man VIL at folk skal se, og gjerne også kommentere. Mao; hun synes også selv at dette er et flott bilde av henne. For alt jeg vet kan det hende hun er smellvakker! Men gjør det henne til kjærestepotensiale? Tvilsomt. For det andre: er han sammen med deg fordi han ikke fikk henne? I så fall: hva slags fyr er han? Vil du være sammen med en som "tar til takke" med noe, fordi han ikke klarer bedre? Tvilsomt. Antagelig er han sammen med deg fordi han vil det. Det er jo ikke akkurat som om han ikke har noe annet å gjøre? At du bare er tidsfordriv fordi han ikke gidder å reise seg fra sofaen for å finne den riktige kvinnen i sitt liv? Det er ikke eksen hans som ødelegger forholdet deres, det er det du som gjør. Om du ikke vil se henne, så får du slutte å klikke på profilen hennes på Facebook da? Og at dere ikke kan være på samme sted som henne... Hvis det virkelig var sånn at hun ville ha ham tilbake. Om hun virkelig gjorde alt det hun gjør KUN for å få tilbake ham, blir det ikke da en seier for deg å dra dit hvor hun er for å vise at det faktisk er DU som har ham? Og hun har jo kjæreste? Er han like dust som kjæresten din da, som er sammen med henne bare fordi han ikke har noe annet å finne på - selv om hun egentlig vil ha en annen? Om du tenker rasjonelt på dette, så vet du at det jeg skriver her er helt fjernt - det er jo selvfølgelig ikke sånn. De fleste voksne mennesker har fri vilje, ville han ikke vært med deg - så hadde han dratt. Og det er antagelig mange damer i verden som er flottere enn deg, noe annet ville jo vært rart egentlig? Men det gjør dem ikke til aktuelle kjærestekandidater for mannen din for det... Om du tenker etter, så kan du sikkert nevne minst fem menn som er flottere enn mannen din (av utseende) - men ville du levd med dem? Ville du byttet ham med en av dem om du fikk sjansen? Tvilsomt det også. Det du må jobbe med er følelsene dine. Og det er litt som å slutte å røyke: vil du se på henne på Facebook må du finne på noe annet. Vil du diskutere henne med ham, gjør en annen aktivitet. Bestem deg for at hun ikke skal få ta opp mer av tiden din, du har andre (og viktigere!) ting å drive med. Jeg har en venninne som har slanket seg 60kg, og hver gang noen sier noe sånt som "det hadde aldri jeg klart" - så svarer hun: det er fordi du ikke vil det nok. Moralen her er det samme: Vil du nok, så klarer du å la være å ødelegge forholdet ditt med å fokusere på fortiden, som han uansett ikke kan endre. Klarer du det ikke, så vil du kanskje ikke nok da? Vi snakket om dette i går. Han sier (som han har sagt før), at sjalusien min er det største trusselen for forholdet, ikke denne eksen.. Hun er et tilbakelagt stadium, som han ikke får avsluttet, før jeg gjør det. "Ingen ting er forandret, det er fortsatt bare deg jeg vil ha", sa han.. så da får jeg vel ta imot det, og slå meg til ro... selv om mye har skurret.. før.. Jeg er livredd for at han skal bli forelsket i henne igjen, fordi ho er så mye mere spennende.. -Men som han sa... kontakten han hadde med henne etter at han traff meg, så han ikke på som utroskap eller flirt. Det var kontakt, uten store følelser involvert... Takk Persille, for tydelig svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3267235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theamora Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg tror det er lett å si for oss som ikke har startet forholdet med at kjæresten har hatt kontakt med eksen i det skjulte, vingler om hvorvidt han vil ha deg eller henne osv et helt år. Jeg skjønner at det ikke akkurat skaper trygghet og visshet, og skjønner derfor at ts kan ha behov for bekreftelse. Rett eller ikke, det hadde nok vært lurt av kjærestens å koste på seg litt tydelighet framfor anklagelser om terror når ts ber om å bli bekreftelse på at hun er sett og foretrukket ;-) Jeg var bestemt på å kutte ham ut flere ganger, men klarte ikke.. Men takk for at du viser forståelse!! Det du skriver her, er akkurat slik det faktisk er! Godt noen "ser" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373174-sjalusien-kom-tilbake/#findComment-3267238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.