Gå til innhold

Sjalusien kom tilbake.. :(

Anbefalte innlegg

Mulig jeg leste deg feil. Jeg oppfattet at du mente jeg oppfattet situasjonen feil, ikke annerledes, og derfor burde revurdere meningene mine. Siden jeg i flere svar har forklart hva jeg tenker og mener og ikke ser ut for å endre mening ville vel det eneste alternativet å tie? Men som sagt, mulig jeg leste deg helt feil :)

Det gjorde du nok. Jeg er litt knapp noen ganger.

Mitt poeng var å fokusere på den reaksjonen ts har nå, da vi ikke vet noe om fortiden. Jeg forsvarte ved dette mitt og Persilles fokus på hennes oppførsel. Det er vel liten tvil om at mannen ikke har gjort noe galt når ts blir sjalu på grunn av et bilde hun ser, som mannen muligens ikke har sett en gang ;)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

7

• nitty-gritty

5

• Lillemus

3

• Mirabell

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Vi snakket om dette i går. Han sier (som han har sagt før), at sjalusien min er det største trusselen for forholdet, ikke denne eksen..

Hun er et tilbakelagt stadium, som han ikke får avsluttet, før jeg gjør det.

"Ingen ting er forandret, det er fortsatt bare deg jeg vil ha", sa han.. så da får jeg vel ta imot det, og slå meg til ro... selv om mye har skurret.. før..

Jeg er livredd for at han skal bli forelsket i henne igjen, fordi ho er så mye mere spennende.. -Men som han sa... kontakten han hadde med henne etter at han traff meg, så han ikke på som utroskap eller flirt. Det var kontakt, uten store følelser involvert...

Takk Persille, for tydelig svar!

''Vi snakket om dette i går. Han sier (som han har sagt før), at sjalusien min er det største trusselen for forholdet, ikke denne eksen..

Hun er et tilbakelagt stadium, som han ikke får avsluttet, før jeg gjør det.''

Da bør du ha fått forsikringen du trenger. Resten er opp til deg. Ingen grunn til å tenke at eksen er noe bedre enn deg på noen som helst måte. Det er uansett deg han vil ha, og så snart du virkelig fårstår det, vil alt bli bedre.

Jeg synes sjalusi er helt greit. Jeg er til dels sjalu selv også. Og jeg har vært i den situasjonen ts er i nå - hvor noe skurret tidlig i forholdet, og det varte og rakk før jeg ble ferdig med det.

Men ettersom hun ikke skriver noen ting om at han fortsatt har kontakt med henne, at han snakker om henne, at de møtes el - så leser jeg at det på nåværende tidspunkt utelukkende ligger hos henne.

Han kan ikke gjøre noe mer enn å ikke ha kontakt med eksen, ikke snakke om henne, og forsikre ts om valget han har tatt. Men å svare på spørsmål om hvem som er flottest osv? Det er bare tull. Det er tull selv om hun ikke hadde vært sjalu også.

Det er som å sitte og peke på vilkårlige damer på gaten og si spørre "er hun penere enn meg" gjentatte ganger. På et eller annet tidspunkt kommer det jo en som er penere. Han blir trengt opp i et hjørne, og uansett hva han svarer er det feil. Hun tror ham jo likevel ikke når han sier at det er henne han vil ha?

Akkurat nå er det ingenting han kan gjøre, hun må slutte å plage både seg selv og ham med det hun driver med nå. Fortsetter hun, så vil han forsvinne.

Over tid må selvfølgelig han være åpen, ikke skjule noe, ikke skape tvil, ikke gjøre noe som kan sette i gang en slik prosess igjen osv - men akkurat nå er det bare hun som kan gjøre noe med dette.

Jeg er enig i det meste her, løsningen er ikke at han sier at hun er penest, det er helt feil metode. Dersom han svarte "ja du er mye flottere" er det ikke sikkert hun hadde trodd han nå engang. Jeg tror imidlertid at hun er ute etter et slags år 0 fra situasjonen han skapte ved å vingle, og derfor tror jeg hun må adressere og jobbe konstruktivt. Det er stor forskjell på å jobbe med seg selv og snakke rolig om det til han ("det gjorde noe med meg som jeg ikke greier å slippe selv om jeg gjerne vil. Hun har blitt en verkebyll for meg, og jeg skjønner at det er mitt problem, men jeg sliter med å tro at du ikke nå også har meg på vent slik du hadde den gangen. Jeg har ingen god løsning, men vil gjerne høre hva du tenker") og det å hinte etter bekreftelse ("er hun penere enn meg/ bedre i sengen enn meg/ morsommere enn meg/ du svner henne sikkert ennå") som bare vil vekke provokasjon.

Jeg er enig i det meste her, løsningen er ikke at han sier at hun er penest, det er helt feil metode. Dersom han svarte "ja du er mye flottere" er det ikke sikkert hun hadde trodd han nå engang. Jeg tror imidlertid at hun er ute etter et slags år 0 fra situasjonen han skapte ved å vingle, og derfor tror jeg hun må adressere og jobbe konstruktivt. Det er stor forskjell på å jobbe med seg selv og snakke rolig om det til han ("det gjorde noe med meg som jeg ikke greier å slippe selv om jeg gjerne vil. Hun har blitt en verkebyll for meg, og jeg skjønner at det er mitt problem, men jeg sliter med å tro at du ikke nå også har meg på vent slik du hadde den gangen. Jeg har ingen god løsning, men vil gjerne høre hva du tenker") og det å hinte etter bekreftelse ("er hun penere enn meg/ bedre i sengen enn meg/ morsommere enn meg/ du svner henne sikkert ennå") som bare vil vekke provokasjon.

''Hun har blitt en verkebyll for meg, og jeg skjønner at det er mitt problem, men jeg sliter med å tro at du ikke nå også har meg på vent slik du hadde den gangen''

Men nå har ikke han sagt at hun var på vent. Det er kun ts' oppfatning av hva som skjedde. Om hun insisterer på å presse sin virkelighet på han, så betviler jeg at han gidder å bli værende.

Det gjorde du nok. Jeg er litt knapp noen ganger.

Mitt poeng var å fokusere på den reaksjonen ts har nå, da vi ikke vet noe om fortiden. Jeg forsvarte ved dette mitt og Persilles fokus på hennes oppførsel. Det er vel liten tvil om at mannen ikke har gjort noe galt når ts blir sjalu på grunn av et bilde hun ser, som mannen muligens ikke har sett en gang ;)

Det er vel der vi ser forskjellig på dette. Jeg tillegger hans vingling i starten mer vekt enn dere og tror han må på banen. Se forøvrig siste svar til Persille :)

''Hvorfor skal denne eksdama ødelegge for oss... fordi hun har brent seg fast i mitt hode.!!!''

Hvordan har hun gjort det? Har hun sneket seg inn om natta, og krøpet gjennom øret inn i hodet ditt? for deretter nekte gå ut igjen?

Nei- hun har ikke gjort noen ting. Ikke sikkert at hun vet at hun er et problem for deg engang.

Problemet er din sjalusi. Kan hun gjøre noe med det? Nei. Kan han gjøre noe med det? Nei ( i alle fall ikke annet enn å unngå ha mer enn sporadisk kontakt med eksen)

Hvordan skal da problemet løses? jo du må ta tak i det selv. Jobben ligger hos deg selv. Det er du som må jobbe med deg og din sjalusi- og nekte og la sjalusien ødelegge forholdet ditt.

For gjør du ingenting, så kan nettopp det skje- at sjalusien kveler han og forholdet til deg.

Kjæresten kan faktisk bekrefte at Theamora er den han aller helst vil ha :)

Annonse

Gjest Elextra

Det er vel der vi ser forskjellig på dette. Jeg tillegger hans vingling i starten mer vekt enn dere og tror han må på banen. Se forøvrig siste svar til Persille :)

''Jeg tillegger hans vingling i starten mer vekt enn dere og tror han må på banen''

Ja, virkelig på tide at han kommer frem med sin versjon! Få ham inn i tråden!

''Hun har blitt en verkebyll for meg, og jeg skjønner at det er mitt problem, men jeg sliter med å tro at du ikke nå også har meg på vent slik du hadde den gangen''

Men nå har ikke han sagt at hun var på vent. Det er kun ts' oppfatning av hva som skjedde. Om hun insisterer på å presse sin virkelighet på han, så betviler jeg at han gidder å bli værende.

Det er vel slike fotolkninger man kan få klarhet i ved å kommunisere, ikke legge lokk på. Det er vel det trådstarter erfarer nå. Jeg ville også mislikt sterkt at kjæresten min hadde kontakt med eksen bak min rygg det første året som vanligvis er preget av forelskelse, og skjønner godt at hun føler at hun stod på vent. Han har kanskje en annen forklaring, og da bør han komme med den :)

Persille1365381127

Det er vel slike fotolkninger man kan få klarhet i ved å kommunisere, ikke legge lokk på. Det er vel det trådstarter erfarer nå. Jeg ville også mislikt sterkt at kjæresten min hadde kontakt med eksen bak min rygg det første året som vanligvis er preget av forelskelse, og skjønner godt at hun føler at hun stod på vent. Han har kanskje en annen forklaring, og da bør han komme med den :)

Men det har han jo gjort? Han har jo (iflg det hun skriver) skrevet at de bare hadde normal høflig/vennskapelig kontakt, og at det ikke var noe mer enn det.

Og så er det STOR forskjell på å bevisst skjule noe, og å unnlate å fortelle noe. Det siste kan vel så gjerne bli gjort av hensyn, tankeløshet eller noe annet - som en bevisst handling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...