Gjest Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Har skrevet til Dem noen ganger tidligere.Er 71 arr, bor i Marokko.Fikk fjernet kir. inngrep hudkreft nesetipp.Lege her sa kreft, men ikke hva slags. Det var to halvmaaneformede utvekster paa nesetippen. Fra bilder paa internett maa det ha vaert BCC. Januar i aar,Thailand: Plutselig en sort,skjellkledt "boble",3 mm diameter paa nesetippen.Hudlege der sa ikke noe om denne,men sa det var BCC paa omraadet rundt nesetippen. Ga meg cryo.Etter noen dager rev jeg huden her bort;det var en fordypning der den hadde vaert og det syntes aa gaa et sort baand innover.En 14 dager senere: Ny boble, falt av om natten pga. Cryo jeg hadde faatt. Her saa jeg oga forst en slik sort traad innover.Etter bilder fra internett saa disse boblene ut som hudmetastaser av BCC.Etter cryo: Gikk i lang tid med smerter i nesa, isaer nesevingen.Kan muligens ha vaert ansiktsnevralgi. Eller kan cryo gi slike ettgervirkninger ? Smertefri fra ca. midtjuli til for ca. 14 dager siden. Da begynte det igjen. Fikk tatt ultralyd av nese i Agadir mars: Viste en 3 ganger 7 mm formasjon under huden paa nesetippen, med mindre ekko enn omliggende vev.Etterfolgende biopsier ( av HUDEN ) her viste ingenting. Kunne De vaere snill aa svare paa spoersmaalene under saa snaert De kan,da jeg er urolig: 1)Kunne det ha vaert hudmetastaser av BCC ? 2) Kan smertene skyldes spredning av BCC ? 3)Kan spredning av BCC vaere usynlig ? 4)Kan formasjonen fra ultralyd i mars ha vaert resultat av kir. inngrep. 5)Kan BCC spre seg til hjerne eller vaere livstruende ? En hudlege her sjekket nesen for vel aen maaned siden.Sa alt var fint. Er urolig da jeg kommer til Norge 18. desember og drar paa to maaneders opphold til Thailand 3. januar.? Kan metastaser gaa under huden og forbli usynlige og vaere doedelige ? TAKK FOR RASKT SVAR!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373185-hudkreft-nese/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Vanlig at det kan ta ganske lang tid og være en del ubehag etter frysing. Smertene skyldes sannsynligvis sårdannelsen og tilheling iforbindelse med behandlingen, neppe hudkreften. Basalcellecarsinom kalles hudkreft , men vokser bare lokalt , kan ikke spre seg til hjerne eller andre organer og aldri være livstruende. Det hender av og til at bcc kan vokse lokalt i et område pga for overflatisk behandling , men kommer da også til syne på huden etter hvert. Litt vanskelig å si hva som er på ultralydbilde, det må nesten rtg legen svare på. Tilbakefall kan være usynlige en stund , men er aldri livstruende , dog greit å få korrekt og tilstrekkelig behandling slik at man unngår ytterligere tilbakefall. Du må nesten stole på de legene som behandler og følger med på nesen din. Hvis ikke bør du vel vurdere å skifte til en annen lege , helst hudlege med kirurgisk erfaring . Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373185-hudkreft-nese/#findComment-3268784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.