Gå til innhold

magen etter fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Etter at jeg fikk en gutt for 9 mnd. siden (keisersnitt), kjennes magen litt rar. Når jeg ligger og strammer magemusklene litt er det akkurat som en grop midt på. Det starter litt over navlen og går nedover, jeg får en finger imellom. Skal det være slik? Jeg er ganske sikker på at det ikke var slik før jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37325-magen-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Da du var høygravid, skilte muskulaturen lag og splittet seg på midten. Hver del strakk seg ut mot sidene. Nå har musklene igjen kommet mot midten, men det må nok litt trening til og litt tid før du blir like stram som du var. Den grøften du kjenner, er helt normal nå som du sansynligvis ikke har trent så alt for mye magemusklene, men forhåpentligvis heller prioritert bekkenbunnsmuskulaturen. Når du virkelig kontrollerer sistnevnte, kan du godt prøve med litt sit-ups. Da vil magen raskere komme i normale former igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...