Gå til innhold

Fyllesjuk - Hvorfor kåthet oh matlyst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Årsaken til økt lyst dagen derpå er at testosteronnivået øker når vi er i aktivitet og treffer mange mennesker. Den øyeblikkelige virkningen av alkohol er den motsatte for menn, men det har andre fysiske årsaker. Et lite tips – ikke moralistisk ment, men for å spare noen for bakrusen - det samme skjer etter en treningsøkt. Da øker testosteronnivået. I tillegg fører treningen til at blodet kanaliseres til de ytre organene og pumper raskere – også til kjønnsorganene. Mange sverger derfor til en rask joggetur med påfølgende dusj, før de går til seksuell aksjon.

Hvorfor en får økt matlyst er jeg usikker på - det er utenfor mitt kompetanseområde. Det er mulig store mengder alkohol vasker ut fra lagrene av mineraler og vitaminer og at kroppen sier fra om at de må erstattes.

Annonse

Kvifor forstå? Kvifor ikkje heller berre nyta det einaste positive med slike dagar? :-)

Hehe...jeg har hørt at grunnen er at når man drikker, settes alle kroppens ressurser inn for å kvitte seg med gifta. Alkohol (og koffein...battery, red bull...) hemmer også produksjonen av det hormonet som holder på vannet. -Ergo...kroppen tror den er i ferd med å dø, og ettersom meningen med livet er å reprodusere seg, blir man horny som f..., altså da for å formere seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...