Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 36 år og ble i 98 operert og fikk fjernet livmor, eggeledere og eggstokker. Jeg gikk i to år på proginova og ett år på livial. Begge forsterket en fra før ganske kratfig migrene. Jeg sluttet med Livial i Januar og har omtrent ikke hatt migreneanfall, men hetetokter, vektøkning, bryst som lekker væske og problemer med nattesøvnen ble så ille at jeg oppsøkte lege i forige uke. Han foreskrev catapresan som jeg skulle ta 3 stk 3 ganger daglig. Jeg har prøvd dem i en uke nå og jeg har aldri i mitt liv vært mer dårlig, utafor, totalt marionette. Presterte for første gang i mitt liv å sovne, på jobb, bak rattet i bilen. Catapresanen gikk rett i søplet!!

Kan det ikke være noe annet jeg kan ta som kan lette hverdagen min.. ett annet hormonpreparat..ett naturprodukt eller noe sånt?

Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min ;-(

Trenger kloke råd.

Hilsen Wenche.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37337-catapresan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du er kommet i overgangsalder i så ung alder synes jeg bestemt at du skal bruke østrogen og ikke noe annet. Forsøk med plaster, det finnes forskjellige typer med samme virkning, men i forskjellige styrker. Start med 50 mikrogram. Hvis du lekker væske fra brystet bør du få målt hormonet prolaktin, det kan stimulere til sekresjon.

NB 3 Catapressan ganger tre er en litt stor dose (men det finnes forskjellig styrke)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37337-catapresan/#findComment-142406
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...