Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 uker gravid og har startet med smertefulle 'anfall' av nedtrykk. Det føles som om barnet ligger helt nederst og vil ut hvert øyeblikk. Ekstra smertefullt er dette når jeg nyser eller ler skikkelig. Jeg kan også våkne av disse 'krampene' om natten, noe som føler til lite nattesøvn for meg og mannen min. Jeg får også disse 'krampene' /nedtrykket nå jeg går eller anstrenger meg f.eks. går opp og ned en trapp, henger opp tøy, bærer esker etc. Er dette alvorlig ? Eller er det 'noe jeg må regne med' og slikt alle har. Det er ganske ubehagelig og smertefullt og jer er rett og slett redd for å føde snart. Kan vel kanskje også minne om kynnere har nedtykk samtidig med vondt i korsrygg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37342-nedtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes helt klart at du skal ta opp dette med din lege/jordmor så snart som mulig. Det er ikke bra å ha for mye nedtrykk og ubehagelige kynnere så tidlig i svangerskapet. Det hadde nok vært på sin plass å få sjekket om livmorhalsen er i ferd med å modnes. Det kan evt. være andre forhold som bør undersøkes. Du bør holde deg litt i ro inntil videre, så du ikke framprovoserer mer av dette ubehaget enn det som kommer automatisk, f.eks. om natta. Jeg tror ikke dette er ensbetydende med at du kommer til å føde alt for tidlig, men det er svært viktig i å få klarhet i hva som ligger til grunn for ubehaget og nedtrykket, og evt. begynne med tiltak for å stoppe utviklingen. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37342-nedtrykk/#findComment-142347
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...