Gå til innhold

Kan man føle seg tiltrukket av et menneske ma

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om man kan føle seg tiltrukket av et menneske man ikke er gift med?

Samt hva man gjør med dette?

Om det er normalt?

Om det er greit så lenge det bare er en tanke/følelse?

Om det er feil å forestille seg en intim situasjon med denne?

Men ikke gjøre noe annet enn tenke det?

Jeg må få oversiikt over hva som er normalt, greit, innenfor normale grenser og normalitet?

Min mann tror jeg aldri har tenkt på en annen kvinne, og jeg forventer vel det samme av meg selv.

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

46

• mariaflyfly

3

• Bookworm

2

• Tunta

2

Ja man kan føle seg tiltrukket av, og bli forelsket i en annen en sin ektefelle. Det er helt normalt.

Også helt vanlig og helt normalt å tenke både det ene og det andre om andre enn sin ektefelle.

Sågar fantasere litt om andre enn sin ektefelle.

Det er hva man SIER og GJØR som er viktig i slike situasjoner. ;0) Det er lov å kose seg med egne tanker, ideer og fantasier. Men man bør la være å krenke sin partner med å si noe høyt om det. Eller gjøre noe man ikke burde, som å ta kontakt med objektet for følelsene og fortelle eller verre.

Ja man kan føle seg tiltrukket av, og bli forelsket i en annen en sin ektefelle. Det er helt normalt.

Også helt vanlig og helt normalt å tenke både det ene og det andre om andre enn sin ektefelle.

Det er hva man SIER og GJØR som er viktig i slike situasjoner. ;0) Det er lov å kose seg med egne tanker, ideer og fantasier. Men man bør la være å krenke sin partner med å si noe høyt om det. Eller gjøre noe man ikke burde, som å ta kontakt med objektet for følelsene og fortelle eller verre.

Hei!

Takk

Dvs at jeg ikke skal fortelle min mann om dette og evt klare å holde på dette som en hemmelighet?

Jeg har ikke sånn erfaring med dette, men siden jeg ikke ser så mange mennesker og sjelden føler på sånt så er det litt nytt for meg.

Det er en mann jeg har blitt kjent med pga av utveksling av informasjon, plutselig skrev han noe rart til meg og det satte i gang visse tanker.

Siden han var gift og det stabilt og godt og med flere barn forstår jeg fortsatt ikke helt at han skrev dette til meg, men han var nok bare ærlig.

Jeg har ikke svart han på dette fordi jeg har ikke vist hva.

Men han har skrevet andre ting som at han drømmer videre om meg og slikt og jeg må si jeg blir overrasket.

Nå følte jeg når jeg dusjet nettopp at kanskje jeg må minne han på hans kone, at han bør styre disse tankene mot henne, det var at han startet dette som sattet i gang noe i meg. Ja for jeg så jo han var en pen mann, men det var alt, inntil han skrev visse ting.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for jeg har ikke lett for slikt.

Han vet at jeg har autisme og burde av den grunn syns jeg ikke skrive dette, men hvis han føler slikt og drømmer slikt så er det vel vanskelig å holde det tilbake.

Bør jeg som noen sa virkelig bare overse denne informasjonen han skriver? Jeg blir jo smigret nå og begynner seøv å tenke saker og ting, men han bor i USA så sånn sett er han langt langt unna, men jeg håper han bare skriver andre og mer normale ting snart.

Jeg skrev at han har flotte barn, de er voksne de da, men jeg svarte ikke på noe av drømene hans selv om det var vanskelig å motstå det.

Takk for svaret ditt,

Hei!

Glemte:

Men det at han sier fordi han skriver dette til meg, er det et tegn på dårlig karakter?

Han er jo gift.

Jeg vil ikke legge skylden på han nå, men altså han begynte å skrive dette og kanskje det her er snakk om kulturforskjell?

Han trengte min hjelp med noe og fikk den, der startet det, også plutselig skriver han slike ting, alt jeg sendte han på hans forespørsell var et bilde av meg selv i skogen i gummustøvler, bustete på håret, usminket, men jeg smiler, for jeg prøvde å finne et greit bilde av meg selv, men jeg ser ikke utfordrende ut, slik at det at han ser på dette og gjør seg tanker betyr kanskje at han ser bak klærne mine og tenker tanker.

Jeg tenker sjelden sånt, men nå som han har startet dette skjer det ting selv i mitt hodet som jeg ikke syns er helt greie.

Jeg har lest det du har skrevet om dette her og i den andre tråden.

Jeg tror det er veldig vanlig å se på andre menn og synes de er flotte og kjekke - jeg tror også det er vanlig at en eller flere ganger i løpet av livet blir betatt av en annen mann enn den en er gift med. Og kanskje merke/føle at en annen er betatt av en selv.

MEN - jeg tror at det ikke er heldig å dyrke disse tankene, slik at det opptar tankene og følelesene dine - på en slik måte jeg tror du er i ferd med å gjøre nå. Jeg tror ikek det er heldig i forhold til mannen din at du sender bilde av deg selv til denne mannen, og tillater at han skriver det han skriver.

Jeg mener helt klart at dere enten kun må ha kontakt/kommunisere denne felles interessen, uten å blande inn noe som helst om privatlivet deres, eller gi hverandre komplimenter - eller så burde dere kutte kontakten helt.

Han er gift, du er gift, og han flørter med deg på en måte som jeg ikke tror er heldig for deg - og ikke for ham heller.

Nå høres jeg sikkert skikkelig snerpete ut - men jeg mener altså dette. Å være betatt/tiltrukket av en person, det kan alle bli - men det er du selv som styrer hvor mye du vil nøre opp under det og hvor mye plass det skal ta av tankene og følelsene dine.

''Jeg lurer på om man kan føle seg tiltrukket av et menneske man ikke er gift med?''

Javisst. Du var jo ikke gift med mannen din da du møtte ham og ble tiltrukket av ham. :o)

''Samt hva man gjør med dette?''

Man bare koser seg litt med at man er i stand til å føle det sånn og så lar man det blir med det.

''Om det er normalt?''

Helt normalt.

''Om det er greit så lenge det bare er en tanke/følelse?''

Helt greit.

''Om det er feil å forestille seg en intim situasjon med denne?''

Så lenge man ikke lar den tanken ta overhånd så er det greit, synes jeg. Men dersom man går og forestiller seg dette oftere og oftere bør man prøve å dreie fokuset tilbake til sin egen partner.

''Men ikke gjøre noe annet enn tenke det?''

Ikke gjøre noe annet nei, det er stygt mot partneren sin.

Annonse

Jeg tror det er veldig vanlig å se på andre menn og synes de er flotte og kjekke - jeg tror også det er vanlig at en eller flere ganger i løpet av livet blir betatt av en annen mann enn den en er gift med. Og kanskje merke/føle at en annen er betatt av en selv.

MEN - jeg tror at det ikke er heldig å dyrke disse tankene, slik at det opptar tankene og følelesene dine - på en slik måte jeg tror du er i ferd med å gjøre nå. Jeg tror ikek det er heldig i forhold til mannen din at du sender bilde av deg selv til denne mannen, og tillater at han skriver det han skriver.

Jeg mener helt klart at dere enten kun må ha kontakt/kommunisere denne felles interessen, uten å blande inn noe som helst om privatlivet deres, eller gi hverandre komplimenter - eller så burde dere kutte kontakten helt.

Han er gift, du er gift, og han flørter med deg på en måte som jeg ikke tror er heldig for deg - og ikke for ham heller.

Nå høres jeg sikkert skikkelig snerpete ut - men jeg mener altså dette. Å være betatt/tiltrukket av en person, det kan alle bli - men det er du selv som styrer hvor mye du vil nøre opp under det og hvor mye plass det skal ta av tankene og følelsene dine.

Hei!

Jeg oppfatter det du skriver som gode råd og noe jeg bør ta til etterretning. Det gjør jeg.

Jeg må bare tenke litt på det, for jeg føler et litt ansvar for han det er noe komplisert jeg ikke tørr skrive.

Men jeg tror jeg må be han tenke over at slike skriverier setter meg i en situasjon jeg ikke liker, da jeg får tanker selv, som fører til en dårlig samvittighet i hjertet mitt for som du og mange vet, min mann er trofast , snill, og en flott far og ektemann, altså ikke noen jeg ønsker svikte på noe plan-

Jeg er jo heller ikke flink til å logge ut og inn av noe, jeg er lett å avsløre, slik at om han skulle finne min mail ville hans hjerte bli knust og slik vil jeg ikke det skal bli for han.

Jeg har ikke skrevet noe intimt til han, men han har jo gjort det til meg og jeg tror ikke min mann vil like det om han finner ut av det, samt bilder har jeg jo sendte, både av meg og min datter.

Jeg skal se hva han skriver neste uke, han er på en konferanse og skal skrive i morgen, kanskje besinner han seg da, jeg håper det for jeg syns dette ble komplisert og ubehagelig og kom veldig brått på. Og i tillegg at jeg begynner tenke tanker som er fremmede og ubehagelige og som jeg ikke tror min mann vil like.

Takk for hjelpen, det er jeg glad for, for kan ikke med sånt, men vil ikke såre han.

''Jeg mener helt klart at dere enten kun må ha kontakt/kommunisere denne felles interessen, uten å blande inn noe som helst om privatlivet deres, eller gi hverandre komplimenter - eller så burde dere kutte kontakten helt.

Nå høres jeg sikkert skikkelig snerpete ut - men jeg mener altså dette. Å være betatt/tiltrukket av en person, det kan alle bli - men det er du selv som styrer hvor mye du vil nøre opp under det og hvor mye plass det skal ta av tankene og følelsene dine.''

Helt enig!

''Jeg lurer på om man kan føle seg tiltrukket av et menneske man ikke er gift med?''

Javisst. Du var jo ikke gift med mannen din da du møtte ham og ble tiltrukket av ham. :o)

Man bare koser seg litt med at man er i stand til å føle det sånn og så lar man det blir med det.

''Om det er normalt?''

Helt normalt.

''Om det er greit så lenge det bare er en tanke/følelse?''

Helt greit.

''Om det er feil å forestille seg en intim situasjon med denne?''

Så lenge man ikke lar den tanken ta overhånd så er det greit, synes jeg. Men dersom man går og forestiller seg dette oftere og oftere bør man prøve å dreie fokuset tilbake til sin egen partner.

''Men ikke gjøre noe annet enn tenke det?''

Ikke gjøre noe annet nei, det er stygt mot partneren sin.

Hei!

Takk

Da var det litt som jeg tenkte og som min psykiater sa til meg en gang.

"du er slett ikke så annerledes som du tror", den setningen likte jeg godt, for den bandt meg liksomm mere til fellesskapet :)

Han bor i Utah :) Så ingen fare for å treffe han :)

Bortsett fra at han skrev at han skal komme :)

Men tror han tullet med det, Utah er jo langt fra Norge :)

Jeg kunne tenkt meg å reise til USA fordi det er noe jeg vil se av fossiler der, det vet min venn, men jeg hadde tenkt å ta den turen med min mann.

Takk for svaret ditt.

Hei!

Jeg oppfatter det du skriver som gode råd og noe jeg bør ta til etterretning. Det gjør jeg.

Jeg må bare tenke litt på det, for jeg føler et litt ansvar for han det er noe komplisert jeg ikke tørr skrive.

Men jeg tror jeg må be han tenke over at slike skriverier setter meg i en situasjon jeg ikke liker, da jeg får tanker selv, som fører til en dårlig samvittighet i hjertet mitt for som du og mange vet, min mann er trofast , snill, og en flott far og ektemann, altså ikke noen jeg ønsker svikte på noe plan-

Jeg er jo heller ikke flink til å logge ut og inn av noe, jeg er lett å avsløre, slik at om han skulle finne min mail ville hans hjerte bli knust og slik vil jeg ikke det skal bli for han.

Jeg har ikke skrevet noe intimt til han, men han har jo gjort det til meg og jeg tror ikke min mann vil like det om han finner ut av det, samt bilder har jeg jo sendte, både av meg og min datter.

Jeg skal se hva han skriver neste uke, han er på en konferanse og skal skrive i morgen, kanskje besinner han seg da, jeg håper det for jeg syns dette ble komplisert og ubehagelig og kom veldig brått på. Og i tillegg at jeg begynner tenke tanker som er fremmede og ubehagelige og som jeg ikke tror min mann vil like.

Takk for hjelpen, det er jeg glad for, for kan ikke med sånt, men vil ikke såre han.

Nå skal jeg minne deg på en ting som vi har snakka om før her inne: Du begynner å skrive veldig detaljert og privat nå. Jeg synes du skal huske på at du er gjenkjennelig i virkeligheten.

''Jeg mener helt klart at dere enten kun må ha kontakt/kommunisere denne felles interessen, uten å blande inn noe som helst om privatlivet deres, eller gi hverandre komplimenter - eller så burde dere kutte kontakten helt.

Nå høres jeg sikkert skikkelig snerpete ut - men jeg mener altså dette. Å være betatt/tiltrukket av en person, det kan alle bli - men det er du selv som styrer hvor mye du vil nøre opp under det og hvor mye plass det skal ta av tankene og følelsene dine.''

Helt enig!

Hei!

ja det skjønner jeg.

Jeg må finne en måte å snu fokuset hans på der vi begynte, med sopper og natur osv...

Vet ikke hva som fikk han på disse tankene, tenkte ikke det kunne skje med en man som er gift og har tre sønner og et barnebarn.

Jeg har bilder av dem alle, så det er litt rart at han skrev dette til meg, når vi tross alt begynte med noe helt annet og vi begge er gift, lurer på om jeg blir feiltolket på noe jeg har skrevet.

Nå skal jeg minne deg på en ting som vi har snakka om før her inne: Du begynner å skrive veldig detaljert og privat nå. Jeg synes du skal huske på at du er gjenkjennelig i virkeligheten.

Hei!

Javel...

Men vet du hvem jeg er ?

Huff så vanskelig alt er.

men takk

Hei!

Javel...

Men vet du hvem jeg er ?

Huff så vanskelig alt er.

men takk

Nei, jeg har ingen anelse om hvem du er i virkeligheten. Jeg ville bare minne deg på at man aldri veit om noen her på dol kan kjenne en igjen i virkeligheten. Siden vi alle er anonyme her inne, vet man jo aldri om f.eks. en nabo eller foreldre til noen i klassen til barna ens kan være her. Og disse vil i så fall kunne kjenne en igjen hvis man skriver detaljert og privat om familien sin.

Annonse

Nei, jeg har ingen anelse om hvem du er i virkeligheten. Jeg ville bare minne deg på at man aldri veit om noen her på dol kan kjenne en igjen i virkeligheten. Siden vi alle er anonyme her inne, vet man jo aldri om f.eks. en nabo eller foreldre til noen i klassen til barna ens kan være her. Og disse vil i så fall kunne kjenne en igjen hvis man skriver detaljert og privat om familien sin.

Hei

Takk

Viste ikke at jeg gjorde det igjen, men er ikke flink til å holde hemmeligheter.

Gjest Nickløsheletida

Jeg blir tiltrukket av andre menn hele tiden.

Hvis jeg skulle gjort noe med dette, steike så travelt jeg ville fått det ;o)

Hei!

Glemte:

Men det at han sier fordi han skriver dette til meg, er det et tegn på dårlig karakter?

Han er jo gift.

Jeg vil ikke legge skylden på han nå, men altså han begynte å skrive dette og kanskje det her er snakk om kulturforskjell?

Han trengte min hjelp med noe og fikk den, der startet det, også plutselig skriver han slike ting, alt jeg sendte han på hans forespørsell var et bilde av meg selv i skogen i gummustøvler, bustete på håret, usminket, men jeg smiler, for jeg prøvde å finne et greit bilde av meg selv, men jeg ser ikke utfordrende ut, slik at det at han ser på dette og gjør seg tanker betyr kanskje at han ser bak klærne mine og tenker tanker.

Jeg tenker sjelden sånt, men nå som han har startet dette skjer det ting selv i mitt hodet som jeg ikke syns er helt greie.

Jeg synes du tenker helt greit om saken jeg. Hva slags motiver han kan ha vet jeg ikke, men det er smart av deg å ikke svare på slike tilnærmelser. At han er gift er ikke nødvendigvis til hinder for at han ikke vil bedra eller lyve til sin kone. Desverre.

Et lite hint om at han kanskje bør styre tankene sine til henne er helt på sin plass dersom han ikke slutter å si høyt hva han tenker..!

Mange går i den fella at de blir smigret og innleder noe bak sin partners rygg. Det er lusent gjort. Man kan både tenke og like hverandre, men man sier det ikke høyt og man lar ikke den tanken ta over alle andre tanker..

Hold profesjonell avstand, lat som du ikke oppfatter hint. Og blir det for mye så be han ta seg sammen. ;0)

Jeg blir tiltrukket av andre menn hele tiden.

Hvis jeg skulle gjort noe med dette, steike så travelt jeg ville fått det ;o)

Hei!

Ja okey, men med meg skjer det sjelden, eller aldri,

Jeg ser kanskje ikke så mye på andre mennesker mulig derfor.

Jeg hadde kun være sammen min mann før jeg giftet meg, men jeg gikk ut med andre gutter, men de annså jeg som venner, ikke noe mer.

Så jeg tenker nok litt mer på andre ting sånn til vanlig ute i samfunnet.

Ja, det er normalt å føle seg tiltrukket av andre i blant. Deilig følelse.

Men det må ikke dyrkes- om man ønsker forbli i sitt ekteskap.

Hei!

Okey, bare jeg skjønner hva du mener med dyrkes?

Det høres lite vanskelig ut som å skjønne hvem som er en venn!

Jeg synes du tenker helt greit om saken jeg. Hva slags motiver han kan ha vet jeg ikke, men det er smart av deg å ikke svare på slike tilnærmelser. At han er gift er ikke nødvendigvis til hinder for at han ikke vil bedra eller lyve til sin kone. Desverre.

Et lite hint om at han kanskje bør styre tankene sine til henne er helt på sin plass dersom han ikke slutter å si høyt hva han tenker..!

Mange går i den fella at de blir smigret og innleder noe bak sin partners rygg. Det er lusent gjort. Man kan både tenke og like hverandre, men man sier det ikke høyt og man lar ikke den tanken ta over alle andre tanker..

Hold profesjonell avstand, lat som du ikke oppfatter hint. Og blir det for mye så be han ta seg sammen. ;0)

Hei!

Takk da prøver jeg det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...