Madelenemie Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 ''ja det er sant, men det at jeg ikke vet alt, gjør jo at jeg skjønner han har savn som jeg ikke vet hva kommer av... Osv...'' Ja, det har han sikkert, men det er ikke ditt ansvar og du kan (sannsynligvis) ikke fylle savnet hans uansett. Jeg har lest litt i tråden og ser du har fått mange gode svar. Tillater meg likevel å understreke at du ikke bør si noe om dine "følelser" for denne personen til din mann, med mindre du lever dem ut eller innleder et fysisk forhold til ham (den nye). Det ville vært underlig om man går gjennom livet og kun får sterke følelser for EN person (bortsett fra egne barn), men man velger hva man gjør med slike uforutsette følelser og foretar en "risikoanalyse". Tipper "han andre" mister interessen fort om du ikke gjengjelder kurtisen, og da blir det også lettere å fokusere på det som er viktigst for deg. Lykke til, dette ordner seg Hei! Jeg gjengjelder ikke disse flørtetingene hans ( siden dere også mener det er det), jeg har ikke svart han på det, men han fortsetter. Jeg svarer bare med hva jeg gjør i skogen og om at jeg rir og om han vil se meg ri, men da noen skulle filme meg, var det et slikt uvær at det ikke ble noe av det så da skrev jeg det, og derfor har han ikke fått sett meg på hesten likevel. Han syns det er gøy å lese om den norske skogen skriver han og alt jeg gjør der og vil feks gjerne ha en oppgave jeg har skrevet nå i høst, han er akademiker og interessert i noen av mine felt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Noen menn er utrolig innbilske. De tar uskyldige email i sin favør, og flørter i vei- helt sikre på at de er helt uimotståelige. Liker vel leke og forsøke se om de får lykkes få nye kvinner på kroken? Hei! Nei jeg tror ikke han er sånn, jeg er sikkert litt naiv, men vi har noen felles interesser, det kan han ikke lure meg med han er feks interessert i botanikk, zoologi, mykologi osv Han er akademiker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oidada Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Ja det syns jeg. Men jeg har prøvd noen av dem, men det er litt komplisert, men greit nok siden han blir så glad, man må feks bruke teip for å holde dem oppe og det blir så komplisert, men sånne kjoler er jo bare sjelden jeg finner anledninger til, men jeg har imponert i juleselskaper, og på turer til utlandet, de er jo ganske tidløse, men tror ikke jeg skal ta på disse når jeg blir 60 år Du ser sikkert flott i dem og det er hyggelig å kunne glede sin partner av og til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Du ser sikkert flott i dem og det er hyggelig å kunne glede sin partner av og til Hei! Ja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Jeg gjengjelder ikke disse flørtetingene hans ( siden dere også mener det er det), jeg har ikke svart han på det, men han fortsetter. Jeg svarer bare med hva jeg gjør i skogen og om at jeg rir og om han vil se meg ri, men da noen skulle filme meg, var det et slikt uvær at det ikke ble noe av det så da skrev jeg det, og derfor har han ikke fått sett meg på hesten likevel. Han syns det er gøy å lese om den norske skogen skriver han og alt jeg gjør der og vil feks gjerne ha en oppgave jeg har skrevet nå i høst, han er akademiker og interessert i noen av mine felt. Skriver han at han vil se deg ri, og at noen skal filme dette så du kan sende til ham? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 ''ja det er sant, men det at jeg ikke vet alt, gjør jo at jeg skjønner han har savn som jeg ikke vet hva kommer av... Osv...'' Ja, det har han sikkert, men det er ikke ditt ansvar og du kan (sannsynligvis) ikke fylle savnet hans uansett. Jeg har lest litt i tråden og ser du har fått mange gode svar. Tillater meg likevel å understreke at du ikke bør si noe om dine "følelser" for denne personen til din mann, med mindre du lever dem ut eller innleder et fysisk forhold til ham (den nye). Det ville vært underlig om man går gjennom livet og kun får sterke følelser for EN person (bortsett fra egne barn), men man velger hva man gjør med slike uforutsette følelser og foretar en "risikoanalyse". Tipper "han andre" mister interessen fort om du ikke gjengjelder kurtisen, og da blir det også lettere å fokusere på det som er viktigst for deg. Lykke til, dette ordner seg Hei! Takk for ditt svar også, det gjør meg litt roligere, for jeg føler meg litt hjelpesløs, gruer meg litt for å åpne mailen, ikke fordi han er ubehagelig, men fordi jeg ikke gjengjelder/svarer på alt. Jeg er normalt sånn at jeg svarer på alt, men her føler jeg meg så usikker, og det er jo ikke spørsmål så jeg trenger ikke svare på det, det er mer noe han føler, men syns det blir så rart når jeg bare skriver om mine ting uten å ta stilling til alt han skriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunta Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Jeg gjengjelder ikke disse flørtetingene hans ( siden dere også mener det er det), jeg har ikke svart han på det, men han fortsetter. Jeg svarer bare med hva jeg gjør i skogen og om at jeg rir og om han vil se meg ri, men da noen skulle filme meg, var det et slikt uvær at det ikke ble noe av det så da skrev jeg det, og derfor har han ikke fått sett meg på hesten likevel. Han syns det er gøy å lese om den norske skogen skriver han og alt jeg gjør der og vil feks gjerne ha en oppgave jeg har skrevet nå i høst, han er akademiker og interessert i noen av mine felt. ''Han syns det er gøy å lese om den norske skogen skriver han og alt jeg gjør der og vil feks gjerne ha en oppgave jeg har skrevet nå i høst, han er akademiker og interessert i noen av mine felt.'' Flott, alt dette er helt greit! At du sender fagrelaterte bilder likeså; du kan da ikke styre hans (mis)tolkning. Hold korrespondansen / kontakten på et saklig og faglig nivå - det er dette som definerer relasjonen deres. En liten "zest" trenger ikke å være skadelig / farlig så lenge den ikke etterleves, men etterstreb faglig integritet (som du garantert innehar) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Skriver han at han vil se deg ri, og at noen skal filme dette så du kan sende til ham? Hei! Nei jeg tilbød det, da jeg rir og ville dele dette med han. Noe han gjerne ville se, det hører med til opplevelsen i skogen. Håper du skjønner nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Nei jeg tilbød det, da jeg rir og ville dele dette med han. Noe han gjerne ville se, det hører med til opplevelsen i skogen. Håper du skjønner nå. Jepp, jeg håper bare han er like bokstavelig som det du er... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 ''Han syns det er gøy å lese om den norske skogen skriver han og alt jeg gjør der og vil feks gjerne ha en oppgave jeg har skrevet nå i høst, han er akademiker og interessert i noen av mine felt.'' Flott, alt dette er helt greit! At du sender fagrelaterte bilder likeså; du kan da ikke styre hans (mis)tolkning. Hold korrespondansen / kontakten på et saklig og faglig nivå - det er dette som definerer relasjonen deres. En liten "zest" trenger ikke å være skadelig / farlig så lenge den ikke etterleves, men etterstreb faglig integritet (som du garantert innehar) Hei! Alle bilder er fagrellaterte, også det med meg, jeg sanker sopp. Jeg har ikke svart på de rare tingene om hans drømmer fordi jeg vet ikke hva man svarer på sånt? Nå vil jeg i vertfall ikke svare heller. Hva zest er vet jeg ikke? men skal slå det opp. Takk for mest er han interessant som venn fordi vi deler noen interesser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Takk for ditt svar også, det gjør meg litt roligere, for jeg føler meg litt hjelpesløs, gruer meg litt for å åpne mailen, ikke fordi han er ubehagelig, men fordi jeg ikke gjengjelder/svarer på alt. Jeg er normalt sånn at jeg svarer på alt, men her føler jeg meg så usikker, og det er jo ikke spørsmål så jeg trenger ikke svare på det, det er mer noe han føler, men syns det blir så rart når jeg bare skriver om mine ting uten å ta stilling til alt han skriver. Hei Madelenemie, Da kan du bare svare på de tingene du ikke liker: "I'm sorry, but I prefer not to talk about such things with you." Det er høflig, men likevel bestemt avvisende for "noe mer". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunta Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei! Alle bilder er fagrellaterte, også det med meg, jeg sanker sopp. Jeg har ikke svart på de rare tingene om hans drømmer fordi jeg vet ikke hva man svarer på sånt? Nå vil jeg i vertfall ikke svare heller. Hva zest er vet jeg ikke? men skal slå det opp. Takk for mest er han interessant som venn fordi vi deler noen interesser. ''Hva zest er vet jeg ikke? men skal slå det opp.'' Beklager, er ikke 100% norsk, men tenkte mer i betydningen "krydder", som i spenning / umiddelbar tiltrekning / spontan interesse, seksuell lyst o.l. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Hei Madelenemie, Da kan du bare svare på de tingene du ikke liker: "I'm sorry, but I prefer not to talk about such things with you." Det er høflig, men likevel bestemt avvisende for "noe mer". Med vennlig hilsen Hei! Takk det skal jeg gjøre. Tror det går bra egentlig, han er hyggelig på den måten at det meste handler om helt andre ting, heldigvis, men så kommer det sånne enkeltting mot slutten, og jeg ble usikker. Syns jeg bare skriver det for nå som jeg har fått tenkt litt på det så tror jeg det er til det beste for oss begge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 ''Hva zest er vet jeg ikke? men skal slå det opp.'' Beklager, er ikke 100% norsk, men tenkte mer i betydningen "krydder", som i spenning / umiddelbar tiltrekning / spontan interesse, seksuell lyst o.l. Hei! Okey Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Jepp, jeg håper bare han er like bokstavelig som det du er... Hei! Jeg tror ikke han har min bokstavelige forståelse, han er en helt vanlig mann, ikke noen problemer på den måten. Men kanskje jeg skal opplyse han om at jeg er litt bokstavelig til tider, for av og til er det hensiktsmessig. Men først skal jeg se at han takler å høre at dette med drømmer og sånn blir litt vanskelig for meg da jeg foretrekker å ha et klarere skille på vennskap siden jeg er gift. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Hei! Vil bare si til dere som hjalp meg at nå som jeg har tenkt meg om så tror jeg det er stor fare for at jeg: 1) Misforstår denne mannen som mange andre mennesker. 2) Hvor hva skjedde vet jeg ikke, men det vet jeg jo stort sett ikke ellers heller. 3) Det er fare for at han sender ut signaler som jeg feiloppfatter eller mest av alt kanskje ikke oppfatter. Det kan altså være et problem at jeg oppfatter og ikke oppfatter ting jeg bør eller ikke bør osv 4) Jeg er ikke komfortabel med tankene dette gir meg. Det er konklusjonen min. 5) Jeg skrev ingenting som burde gi han slike tanker eller at han skal føle rett til å skrive at han drømmer om meg, jeg misliker at han gjør det når jeg nå har fått tenkt meg om. 6) Det hadde vært mer realt i mitt hodet hvis han hadde skrevet at han hadde fått tanker og slet med dette, men at han formidler dette som om det er noe jeg syns er greit ergrer meg når jeg får tenkt meg om. 7) At jeg er gift er her det sentrale og det med en mann jeg ikke en gang i hjertet eller tankene mine vil svikte ved å tenke på noen annen. 8) Jeg syns nå det er litt ufint av denne voksne mannen å flette dette inn i ellers hyggelige mail med utveksling av diverse interessante temaer. (det er forvirrende) 9) Det leie er at jeg liker han som venn, og skulle sett at han aldri ga seg ut på denne formidlingen av andre saker han føler, men føler han det er det jo vanskelig, men jeg har blandede følelser nå til denne oppførselen. 10 ) som dagene går vil det nok blir klarere for meg det hele, men selv om han er akademiker kan han jo være psykisk syk. 11) Jeg har egentlig fått beskjed av min psykiater å ha venner og kontakt med kun mennesker som er psykisk stabile da hun tror dette gir meg mest ro og forutsigbarhet, og det har hun helt rett i.Eks min mann og min psykiater og et par andre venner som gjør meg godt. 12 ) Takk for hjelpen til å rydde opp og nøste meg frem til denne konklusjoen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei! Vil bare si til dere som hjalp meg at nå som jeg har tenkt meg om så tror jeg det er stor fare for at jeg: 1) Misforstår denne mannen som mange andre mennesker. 2) Hvor hva skjedde vet jeg ikke, men det vet jeg jo stort sett ikke ellers heller. 3) Det er fare for at han sender ut signaler som jeg feiloppfatter eller mest av alt kanskje ikke oppfatter. Det kan altså være et problem at jeg oppfatter og ikke oppfatter ting jeg bør eller ikke bør osv 4) Jeg er ikke komfortabel med tankene dette gir meg. Det er konklusjonen min. 5) Jeg skrev ingenting som burde gi han slike tanker eller at han skal føle rett til å skrive at han drømmer om meg, jeg misliker at han gjør det når jeg nå har fått tenkt meg om. 6) Det hadde vært mer realt i mitt hodet hvis han hadde skrevet at han hadde fått tanker og slet med dette, men at han formidler dette som om det er noe jeg syns er greit ergrer meg når jeg får tenkt meg om. 7) At jeg er gift er her det sentrale og det med en mann jeg ikke en gang i hjertet eller tankene mine vil svikte ved å tenke på noen annen. 8) Jeg syns nå det er litt ufint av denne voksne mannen å flette dette inn i ellers hyggelige mail med utveksling av diverse interessante temaer. (det er forvirrende) 9) Det leie er at jeg liker han som venn, og skulle sett at han aldri ga seg ut på denne formidlingen av andre saker han føler, men føler han det er det jo vanskelig, men jeg har blandede følelser nå til denne oppførselen. 10 ) som dagene går vil det nok blir klarere for meg det hele, men selv om han er akademiker kan han jo være psykisk syk. 11) Jeg har egentlig fått beskjed av min psykiater å ha venner og kontakt med kun mennesker som er psykisk stabile da hun tror dette gir meg mest ro og forutsigbarhet, og det har hun helt rett i.Eks min mann og min psykiater og et par andre venner som gjør meg godt. 12 ) Takk for hjelpen til å rydde opp og nøste meg frem til denne konklusjoen, '' 2) Hvor hva skjedde vet jeg ikke, men det vet jeg jo stort sett ikke ellers heller.'' Dette skjønte jeg ikke. ''4) Jeg er ikke komfortabel med tankene dette gir meg. Det er konklusjonen min.'' Dette er veldig viktig å lytte til. Hold fast på den konklusjonen. ''5) Jeg skrev ingenting som burde gi han slike tanker eller at han skal føle rett til å skrive at han drømmer om meg, jeg misliker at han gjør det når jeg nå har fått tenkt meg om.'' Ja - han har ingen rett til å invadere dine tanker på disse områdene når du ikke har vært med på flørtingen selv. ''8) Jeg syns nå det er litt ufint av denne voksne mannen å flette dette inn i ellers hyggelige mail med utveksling av diverse interessante temaer. (det er forvirrende)'' Ja - det er ufint. Samtidig så kan du vite at det i mange sammenhenger kan være litt småflørting uten at en nødvendigvis mener noe mer. Ut fra det du har skrevet, så har han vært mye mer tydelig og direkte enn det som er vanlig i typisk "jobb-flørting" ''11) Jeg har egentlig fått beskjed av min psykiater å ha venner og kontakt med kun mennesker som er psykisk stabile da hun tror dette gir meg mest ro og forutsigbarhet, og det har hun helt rett i.Eks min mann og min psykiater og et par andre venner som gjør meg godt.'' Ja, jeg tror alle har godt av å ha venner - og for deg er det nok nyttig å ha psykisk stabile venner. Du formulerer deg jo veldig godt skriftlig, så mailvenner/internettvenner vil nok i utgangspunktet fungere bra for deg, men det var synd at denne mannen fokuserer feil. ''12 ) Takk for hjelpen til å rydde opp og nøste meg frem til denne konklusjoen, :)'' Fint at vi kan være til hjelp. Husk at du lærer oss mye også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 '' 2) Hvor hva skjedde vet jeg ikke, men det vet jeg jo stort sett ikke ellers heller.'' Dette skjønte jeg ikke. ''4) Jeg er ikke komfortabel med tankene dette gir meg. Det er konklusjonen min.'' Dette er veldig viktig å lytte til. Hold fast på den konklusjonen. ''5) Jeg skrev ingenting som burde gi han slike tanker eller at han skal føle rett til å skrive at han drømmer om meg, jeg misliker at han gjør det når jeg nå har fått tenkt meg om.'' Ja - han har ingen rett til å invadere dine tanker på disse områdene når du ikke har vært med på flørtingen selv. ''8) Jeg syns nå det er litt ufint av denne voksne mannen å flette dette inn i ellers hyggelige mail med utveksling av diverse interessante temaer. (det er forvirrende)'' Ja - det er ufint. Samtidig så kan du vite at det i mange sammenhenger kan være litt småflørting uten at en nødvendigvis mener noe mer. Ut fra det du har skrevet, så har han vært mye mer tydelig og direkte enn det som er vanlig i typisk "jobb-flørting" ''11) Jeg har egentlig fått beskjed av min psykiater å ha venner og kontakt med kun mennesker som er psykisk stabile da hun tror dette gir meg mest ro og forutsigbarhet, og det har hun helt rett i.Eks min mann og min psykiater og et par andre venner som gjør meg godt.'' Ja, jeg tror alle har godt av å ha venner - og for deg er det nok nyttig å ha psykisk stabile venner. Du formulerer deg jo veldig godt skriftlig, så mailvenner/internettvenner vil nok i utgangspunktet fungere bra for deg, men det var synd at denne mannen fokuserer feil. ''12 ) Takk for hjelpen til å rydde opp og nøste meg frem til denne konklusjoen, :)'' Fint at vi kan være til hjelp. Husk at du lærer oss mye også! Hei! Du skjønte ikke punkt 2, det jeg mente var som følger: Jeg vet ikke når det snudde fra bare være en utveksling av informasjon til at han skrev ting jeg begynte å lure på. Det kan ha startet før jeg fikk den der med "making love" for da tenkte jeg "Hva ! men det betyr jo ha sex!!" så spurte jeg noen her og fikk akkurat bekreftet min mistanke. Det er en masse informasjon jeg mister i kommunikasjon med mennesker, egentlig trodde jeg ikke det skriftlig, men i den vanlige kommunikasjonen, for man sier vel at 70 % er non-verbal kommunikasjon og når jeg ikke ser på mennesker og skjønner hva jeg skal se etter så går jeg glipp av mye av den uutalte informasjonen. Det kan likevel skje at jeg misforstår det som blir skrevet men i mye mindre grad. Jeg mente bare å være litt ydmyk for at kanskje jeg burde tatt noen signaler før denne setningen kom, da jeg jo er litt dårlig på å ta vage signaler og hentydninger, men trenger ganske tydelige og definerbare beskjeder. (håper du forstår) Til punkt 12. Takk for det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 '' 2) Hvor hva skjedde vet jeg ikke, men det vet jeg jo stort sett ikke ellers heller.'' Dette skjønte jeg ikke. ''4) Jeg er ikke komfortabel med tankene dette gir meg. Det er konklusjonen min.'' Dette er veldig viktig å lytte til. Hold fast på den konklusjonen. ''5) Jeg skrev ingenting som burde gi han slike tanker eller at han skal føle rett til å skrive at han drømmer om meg, jeg misliker at han gjør det når jeg nå har fått tenkt meg om.'' Ja - han har ingen rett til å invadere dine tanker på disse områdene når du ikke har vært med på flørtingen selv. ''8) Jeg syns nå det er litt ufint av denne voksne mannen å flette dette inn i ellers hyggelige mail med utveksling av diverse interessante temaer. (det er forvirrende)'' Ja - det er ufint. Samtidig så kan du vite at det i mange sammenhenger kan være litt småflørting uten at en nødvendigvis mener noe mer. Ut fra det du har skrevet, så har han vært mye mer tydelig og direkte enn det som er vanlig i typisk "jobb-flørting" ''11) Jeg har egentlig fått beskjed av min psykiater å ha venner og kontakt med kun mennesker som er psykisk stabile da hun tror dette gir meg mest ro og forutsigbarhet, og det har hun helt rett i.Eks min mann og min psykiater og et par andre venner som gjør meg godt.'' Ja, jeg tror alle har godt av å ha venner - og for deg er det nok nyttig å ha psykisk stabile venner. Du formulerer deg jo veldig godt skriftlig, så mailvenner/internettvenner vil nok i utgangspunktet fungere bra for deg, men det var synd at denne mannen fokuserer feil. ''12 ) Takk for hjelpen til å rydde opp og nøste meg frem til denne konklusjoen, :)'' Fint at vi kan være til hjelp. Husk at du lærer oss mye også! Hei! Ang. småflørtingen du nevnte så er jeg nok ikke den som oppfatter det før noen er så tydelige at de skriver/sier feks "making love with you" og andre snodige ting man sier / skriver til fremmede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei! Nei jeg tror ikke han er sånn, jeg er sikkert litt naiv, men vi har noen felles interesser, det kan han ikke lure meg med han er feks interessert i botanikk, zoologi, mykologi osv Han er akademiker Jeg var på julebord, og en akademiker ba meg bli med til et stillere sted- slik at vi kunne prate i fred. Han ba meg om dette gjentatte ganger. Ikke tale om jeg er så naiv at jeg går på den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373438-kan-man-f%C3%B8le-seg-tiltrukket-av-et-menneske-ma/page/4/#findComment-3269685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.