Gå til innhold

svimmel, hodepine og følelsesløs i armene

Anbefalte innlegg

I forgårs ( fredag) hadde jeg en litt ekkel opplevelse.

Er nå 10 uker på veg i min 2. graviditet og jobber full stilling i hjemmesykepleien.

Like før jeg skulle på jobb fredag merka jeg at jeg ble helt "rar". Klarte ikke å fokusere blikket, og følte at beina mine var mye kortere enn vanlig (kan sammenlignes med følelsen en får når en bruker briller som ikke passer en).

Prøvte å slappe litt av, uten resultat. Samboeren min så at jeg blekna i ansiktet og jeg kjente at høgre armen begynte å miste følelsen. Klarte ikke å bøye fingrene. Kjente videre at jeg begynte å bli nummen i overleppa.

Jeg gikk på jobb og følte meg sånn passe. Men utover kvelden fikk jeg en fæl hodepine. Om natta våkna jeg fordi hodet verka slik og jeg måtte ta to paracet. Det samme skjedde natta etter. Har nå gått med hodepine siden fredag kveld. Har ikke tatt paracet i dag.

Er dette normalt, eller bør jeg oppsøke lege ???

Fortsetter under...

Kjenner meg kjempegodt igjen! Den svimmelheten har ødelagt mesteparten av svangerskapet mitt, fram til nå i 9. mnd. Både jordmor og lege sa det var hormonelt, at jeg bare hadde vært veldig uheldig som hadde så store problemer med det, og at det ikke var noe å gjøre med det!

Håper for din skyld du ikke får det så ille som jeg har hatt det, for jeg ble faktisk sengeliggende hele sommeren og fram til nå, nesten ute av stand til å komme meg ut av sengen for å smøre mat eller dusje uten at jeg ble så svimmel at jeg trodde jeg ville svime av!

Ikke meningen å skremme deg, forresten! Jordmor sa det ikke var vanlig å bli SÅ hardt rammet. Men slike anfall er helt normale forøvrig! Si bare fra til lege/jormor neste gang så du får sjekket blodtrykket!

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes absolutt at du bør kontakte lege for å få klarhet i hva som kan være årsak til ubehaget du opplevde. Det kan være blodtrykket som spilte deg et puss, men at du mistet følelsen i armen og den ekstreme hodepinen som kom samtidig, synes jeg du må ta på alvor. Det kan høres ut som om du fikk et anfall som medførte blodtrykksfall, ihvertfall noe som påvirket sirkulasjonen. Jeg synes du skal få deg en lekesjekk snarest, og inntil videre må du ta symptomene på alvor og ikke anstrenge deg mer enn nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...