Gjest Anonym102 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei. Det er mulig at mitt spørsmål ikke hører hjemme hos almennlege, men isåfall håper jeg dette blir videreformidlet til en spesialist? Jeg hadde for vel et år siden et (lite) hjerneinfarkt som gjorde at jeg fikk en midlertidlig lammelse i venstre hånd (bevegelighet av fingre etc). Dette har nå ordnet seg og funksjonsevnen er tilbake til normalen. Jeg fortalte den gangen når jeg ble undersøkt at jeg en lengre periode hadde følt meg sliten i venstre armen (øvre del mot skulder) og at jeg samme dagen som hjerneinfarktet ble utløst hadde en trykkende følelse i overarmen/armhulen. Senere samme kveld ble infarktet utløst ved at jeg først mistet følelsen i venstre arm og hånd. Jeg fikk aldri noe konkret svar på hvorfor og hvordan dette skjedde meg, men det ble påvist at jeg har et hull i hjertet som (slik jeg har forstått det) gjør at blodpropper fra armer og bein derfor kan gå gjennom hullet og til hjernen i motsetning til de som ikke har dette hullet? Jeg har i etterkant tenkt at denne følelsen jeg hadde i armen kan ha vært en begynnende blodpropp i armen som til slutt løsnet og gikk til hjernen? Dette også fordi denne følelsen i armen forsvant etter infarktet. Dette er dog min teori og ikke noe som ble uttalt fra legen. Det som uroer meg nå er derimot at jeg et par perioder de siste månedene har fått denne slitne følelsen/små smerter tilbake i venstre armen. Er dette noe jeg bør få undersøkt? Er det en enkel måte å få undersøkt om det kan være en begynnende blodpropp i armen, eventuelt andre ting? CT? Jeg ble satt på Plavix og går fortsatt på dette. men er Plavix riktig dersom blodproppen eventuelt ble dannet i en vene (altså eventuelt armen) og ikke i an arterie? Det ble selvfølgelig foretatt en rekke prøver den gangen, MR av hjernen, CT av hjernen og øvre del av skulder/arm, Ultralyd av blodårer, Ultralyd av hjertet, Innvendig undersøkelse av hjertet etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373478-blodpropphjerneinfarkt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Smarteste trekk er å spørre din egen fastlege og ikke på nett. :0) Jeg ville definitivt tatt kontakt med fastlegen min og spurt dersom jeg hadde det som deg. Helt klart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373478-blodpropphjerneinfarkt/#findComment-3269587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.