Gå til innhold

Er den andre kvinnen uskyldig?

Anbefalte innlegg

Er den andre kvinnen alltid uskyldig? Mannen min har hatt et forhold på si - og har reist fra meg på grunn av henne. Han sier at jeg ikke skal uttale meg om et menneske jeg ikke kjenner, og at det er HAN som er drittsekken her.

Ja, jeg er enig i at han har oppført seg drittent, men de er TO om det!!!! Hun visste han var gift, hun visste hva hun bega seg inn på. Klart følelser kan være sterke, men man kan stanse i tide, hvis man vil og trenger ikke sende sexy tekstmeldinger og e-poster i massevis...etter min mening er det en oppfordring til et forhold. Men jeg er kanskje dum?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/3735-er-den-andre-kvinnen-uskyldig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sweetleaf

nei, hun er ikke det. det er etter min mening umoralsk å innlede et forhold med en gift mann.

hvis hun vet hva hun gjør, må hun ha tatt med i betraktningen at hun ødelegger et ekteskap og sårer ektefelle og eventuelle barn. hvis hun likevel gjør det må hun enten være veldig dum eller veldig kald.

flørt og sexy e-mail kan være greit nok, men er man gift skal man ikke ta skrittet fullt ut og innlede et forhold.

jeg mener at mannen og kvinnen deler skylden likt. bitch tilbake!!

Gjest har vært

nei, hun er ikke det. det er etter min mening umoralsk å innlede et forhold med en gift mann.

hvis hun vet hva hun gjør, må hun ha tatt med i betraktningen at hun ødelegger et ekteskap og sårer ektefelle og eventuelle barn. hvis hun likevel gjør det må hun enten være veldig dum eller veldig kald.

flørt og sexy e-mail kan være greit nok, men er man gift skal man ikke ta skrittet fullt ut og innlede et forhold.

jeg mener at mannen og kvinnen deler skylden likt. bitch tilbake!!

Nei, hun er ikke på noen måte uskyldig. Jeg er derimot uenig i at de deler skylden likt. Den andre kvinnen har ikke lovet den første kvinnen evig troskap, eller engang hatt et forhold med henne. Min mening er at skylden må fordeles nokså ulikt!

Hei Bedratt! :-)

Tidligere var jeg av den oppfatning at det er den som er i et forhold sitt ansvar å være trofast. Jeg hadde ingen dårlig samvittighet for å rote med en som jeg visste var opptatt, for JEG hadde jo ikke lovet noe... Men jeg skal love deg at det snudde veldig fort den dagen jeg selv ble bedratt! Når man vet hvor vanvittig, hvor sinnsykt, ufattelig vondt det gjør, så KAN man ikke lenger lukke øynene idet man påfører andre en slik smerte. For min del var det min beste venninne som var den "andre kvinnen", og for henne var det jo ganske åpenbart at det hun gjorde var galt. Men man bør uansett være såpass samvittighetsfull og bry seg litt om andre, også de man ikke kjenner. Jeg kommer aldri mer til å røre en opptatt mann, for det jeg gikk igjennom vil jeg ikke være ansvarlig for å utsette noen andre for.

Håper det går bra med deg! Du kommer gjennom dette også, selv om det ikke føles sånn i øyeblikket.. Lykke til! :-)

Annonse

Ja, jeg mener at den andre kvinnen er _nesten_ alltid uskyldig.

Dersom den andre kvinnen er en god venninne av den bedratte, er hun ikke uskyldig, men hvis kvinnene ikke kjenner hverandre, har ikke den andre kvinnen noen som helst forpliktelser til å holde seg unna.

Jeg har vært på begge sider av vannet, og syns i 99% av tilfellene at det er den som bedrar som skal holdes ansvarlig.

Det er feigt å skylde på den andre kvinnen! I krig og kjærlighet er alt tillatt!

Gjest sweetleaf

Nei, hun er ikke på noen måte uskyldig. Jeg er derimot uenig i at de deler skylden likt. Den andre kvinnen har ikke lovet den første kvinnen evig troskap, eller engang hatt et forhold med henne. Min mening er at skylden må fordeles nokså ulikt!

ja du sier noe der.

men det er kanskje nytteløst å snakke om skyld i sånne tilfeller. uansett er det jo ektemannen som er ansvarlig overfor den han er gift med. han har brutt løftet sitt til henne, og hun må stille han til ansvar.

skylden må nok fordeles ujevnt, men jeg mener fortsatt at begge har gjort noe feil ved å inngå forholdet.

Ja, jeg mener at den andre kvinnen er _nesten_ alltid uskyldig.

Dersom den andre kvinnen er en god venninne av den bedratte, er hun ikke uskyldig, men hvis kvinnene ikke kjenner hverandre, har ikke den andre kvinnen noen som helst forpliktelser til å holde seg unna.

Jeg har vært på begge sider av vannet, og syns i 99% av tilfellene at det er den som bedrar som skal holdes ansvarlig.

Det er feigt å skylde på den andre kvinnen! I krig og kjærlighet er alt tillatt!

Du synes med andre ord det er greit at dine handlinger er med på å såre andre!

Nei, hun er ikke uskyldig, men kan "forstås" om det er HAN hun vil ha!...og at han virkelig går fra deg til fordel for henne viser jo at hun har "fått til" det hun har forsøkt.

Alle sånn saker er stygge uansett, en får bare håpe og tro at når ting får roet seg -at man klarer å være foreldre sammen resten av livet, om det er barn med i bildet.

"Den beste hevn er å leve et godt liv!" :-)

ja du sier noe der.

men det er kanskje nytteløst å snakke om skyld i sånne tilfeller. uansett er det jo ektemannen som er ansvarlig overfor den han er gift med. han har brutt løftet sitt til henne, og hun må stille han til ansvar.

skylden må nok fordeles ujevnt, men jeg mener fortsatt at begge har gjort noe feil ved å inngå forholdet.

Her er det mannen som er den "skyldige" og ingen andre!

Hadde mannen min forlatt meg til fordel for en annen dame er det han som har ansvaret! Selfølgelig hadde jeg hatet den dama (det er jo naturlig) - men så lenge hun er fri og frank kan hun forelske seg i hvem hun vil.

Dere snakker om at "hun ikke tar hensyn, ødlegger o.sv., men hva er den mannen verd om han ikke klarer å stå i mot dette? Blir han så fristet av denne dama at han ikke kan la vær?

Du synes med andre ord det er greit at dine handlinger er med på å såre andre!

Det er i såfall ikke mine handlinger som sårer andre, det er hva som blir sagt til den andre parten.

Og som jeg sa, så har jeg vært den andre parten også.

Den andre kvinnen er i 99% av tilfellene uskyldig!

Gjest Langøre

Det er i såfall ikke mine handlinger som sårer andre, det er hva som blir sagt til den andre parten.

Av og til overrasker jeg meg selv... Jeg ble selv forlatt til fordel for en annen og da jeg så denne tråden tenkte jeg umiddelbart det samme som flertallet.

Greit, selv ville jeg ALDRI ha involvert meg med en opptatt mann og jeg ser på det som grunnleggende umoralsk. Men med min egen erfaring tatt i betraktning, kan jeg likevel ikke la være å tro at mange av dem som finner seg en ny bare bruker det som en unnskyldning for å gå og da spiller det liten rolle hvem "den andre kvinnen/mannen" er.

Dette tror jeg kan skje mer eller mindre ubevisst. For det er mye enklere å si at man er forelsket i en annen enn å innrømme for seg selv enn at man ikke er moden for å takle problemene i et forhold, tror nå jeg. Og da kan man vel på et vis si at den andre er "uskyldig" i at et forhold ryker. Kanskje.

Annonse

Jeg har aldri sett på "den andre kvinnen" som annet enn medskyldig. Som alle vet er det å være delaktig ikke så ille som å være ansvarlig for at det skjer...men uskyldig er hun absolutt ikke.

Man skal være forsiktig med å dømme henne, siden man ikke vet hva mannen har sagt om det dere har sammen. Du har faktisk ingen garanti for at han har sagt det du mener er sannheten, kanskje hun ikke vet om din eksistens en gang?

Derfor hører jeg til de som også mener man skal kjempe for det man har kjært, og da er et skikkelig ,høflig og rett fra levra uttspill til henne også på sin plass mener jeg.

Noe kontakt utover å gi beskjed om hva man mener og føler trengs ikke. Men hovedsynderen er mannen som ikke greier å oppføre seg, som tar det som byr seg fram...

Jeg hører til de som synes det er motbydelig at andre i det hele tatt ikke tar hensyn til 3.person her. Men det er fordi jeg har følt det selv. Jeg tror de fleste skjønner hvor vondt det er hvis det hadde rammet de selv.

Det er snakk om å vise respekt!

Dersom du aktivt jobber med forholdet til en gift person, så er du i høyeste grad medvirkende. Grunnem er at du oppfordrer til handlingen.

Det riktige er å være en venn til den andre har gjort opp med familien sin, så kan man gå videre.

Av og til overrasker jeg meg selv... Jeg ble selv forlatt til fordel for en annen og da jeg så denne tråden tenkte jeg umiddelbart det samme som flertallet.

Greit, selv ville jeg ALDRI ha involvert meg med en opptatt mann og jeg ser på det som grunnleggende umoralsk. Men med min egen erfaring tatt i betraktning, kan jeg likevel ikke la være å tro at mange av dem som finner seg en ny bare bruker det som en unnskyldning for å gå og da spiller det liten rolle hvem "den andre kvinnen/mannen" er.

Dette tror jeg kan skje mer eller mindre ubevisst. For det er mye enklere å si at man er forelsket i en annen enn å innrømme for seg selv enn at man ikke er moden for å takle problemene i et forhold, tror nå jeg. Og da kan man vel på et vis si at den andre er "uskyldig" i at et forhold ryker. Kanskje.

Omstendighetene kan godt være slik at det ville rølket uansett, men det endrer ikke handlingen.

Dersom man vet det skal bli brudd, så kan man være avventende en liten tid.

Personlig ville jeg ikke hatt en partner som ikke klarer å utvise såpass omtanke.

Gjest Langøre

Omstendighetene kan godt være slik at det ville rølket uansett, men det endrer ikke handlingen.

Dersom man vet det skal bli brudd, så kan man være avventende en liten tid.

Personlig ville jeg ikke hatt en partner som ikke klarer å utvise såpass omtanke.

De færreste vil vel ha en partner som ikke greier å vise omtanke, men dessverre er det ikke slik at man kan velge... "trollet" viser seg som regel ikke før det er for sent ;-)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære Bedratt!

Det er tydelig, på svarene du har fått, at brevet ditt er aktuelt.

Jeg tror at den som er utro ønsker å beskytte sin nye partner for skyld. Den utro tenker gjerne at det han/hun hjemme ikke vet har han/hun ikke vondt av. Utroskap og forelskelse ser ut til å koble ut hensynet til andre enn seg selv - for en tid.

De færreste vil vel ha en partner som ikke greier å vise omtanke, men dessverre er det ikke slik at man kan velge... "trollet" viser seg som regel ikke før det er for sent ;-)

Du sier noe. Men dersom jeg er i et forhold og ei jente som veit det alikevel prøver å lokke meg vekk, da har jo trollet allerede vist seg.

Kanskje er hun frisk og spennende og kanskje kan man få mye morro. og selvfølgelig er det vanskelig.

Men man vet jo at dette ikke er en person med høy moral., og derfor må en være forberedt på at det i neste runde er en selv det vil gå ut over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...