Gå til innhold

Hva kan dette være mon tro?

Anbefalte innlegg

Sikkert-ikke-noe

Hei

Jeg har noen plager som dukker opp fra tid til annen.

Jeg er ikke vleidg bekymret tundt dette, men når det står på er det ganske ubehagelig og hadde vært greit å visst hva det var.

Jeg er mann og 30+.

For noen år siden mistet jeg plutselig følelsen i tunga, samtidig som fingrene knøt seg kraftig sammen som en slags krampe. Klarte ikke å prate reint. Så fikk jeg i meg litt mat og drikke, så gikk det over. Dette var "dagen derpå", så jeg antok at det hade en sammenheng med alkohol og lite næring.

Etter dette har det samme skjedd ca 1-2 ganger i året. Mister følelsen i tunga, klarer ikke prate reint, samtidig som fingrene knyter seg kraftig. Blir også vledig kvalm og uvell. Begynner å kaldsvette og hyperventilere. Men det går over etter en times tid, som regel. Og da gjerne hvis jeg får i meg mat og drikke. Som regel har dette vært i sammenheng med alkoholinntak.

Men, så i den senere tid har det skjedd også utenom alkohol. Ikke rørt alkohol på flere uker nå, men hadde samme problemet nylig. Blir faktisk i skikkelig dårlig form. Også spysjuk noen ganger. Rundt samtidig som siste gangen nå, slei jeg med en rar følelse i venstre arm også, uten at jeg på noen måte kan sammenligne følelsen med stråling eller lignende jeg har hørt ifm hjertesykdommer.

Jeg har derfor begynt å tenke litt rundt dette. Jeg har en jobb som krever veldig mye av meg, mas, kjas, nedlesset i arbeid og alltid lange dager. Stortrives likevel i jobbe, bare så det er sagt.

Men, kan dette være en form for stress-reaksjon? Hva er isåfall relasjonen til at det som oftest får utløp ifm alkohol-inntak og fritid?

Som sagt, tror ikke det er noe alvorlig greier og er ikke veldig bekymret. Men hadde vært greit å hatt sånn nogenlunde peiling på hva dette kan være, da det er litt ubehagelig når det står på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373609-hva-kan-dette-v%C3%A6re-mon-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...