Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg drømte her for en uke siden at babyen hadde for lite fostervann, og at alle bevegelsene jeg kjenner egentlig var halv-kramper fordi den ikke fikk puste skikkelig..! Nå vet jo jeg også at fostere ikke puster, og at de ikke puster fostervann i alle fall, men likevel...Går det an å ha for lite fostervann???

Føler meg helt teit nå, men denne ideen om at den har for lite dukker opp så mange ganger nå om dagene, at jeg bare MÅ spørre..!

Huff! Hva man nå skal finne på å bekymre seg for..!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37372-pinlig-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fostervann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det går an å ha for mye forstervann og det går an å ha for lite. Begge deler kan tyde på at noe er galt, men det er helt klart store variasjoner innen det vi kaller normalområde. Du kan helt sikkert regne med at din lege/jordmor ville henvist deg til spes. for fostervannsmålinger hvis det var mistanke om at det vaar for lite.

p.s. Barnet har i den siste halvdelen av svangerskapet bevegelser i mellomgulvet som tyder på at den puster. Dette er svært viktige øvelser som barnet gjør for å forberede seg på et liv utenfor livmoren. Det viser seg at kvinner som røyker ofte bærer på barn som ikke puster i den grad det er ønskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...