Gå til innhold

Ereksjonsproblem/prestasjonsangst

Anbefalte innlegg

Gjest trenger bistand

Kvinne på 35, har nå truffet en mann på 34 i overkant av 2 mnd.

Ser for meg dette som en potensiell fremtidig partner.

Men, vi har fortsatt ikke hatt mulighet til å gjennomføre samleie pga hans sviktende ereksjon. Ved en anledning har jeg klart å få han til å komme ved oralsex. De andre gangene vi har forsøkt, har han mistet ereksjonen straks han er kommet inn i meg. Han blir heller ikke fullstendig hard.

Jeg har spurt litt omkring dette og han har sagt at han sliter noe med prestasjonsangst.

Han har reisning i løpet av natten og morgenereksjon, så antar at dette er psykisk relatert, slik som han sier.

Han er ellers veldig kosete av seg, men unngår på en måte typisk seksuell berøring og opplever at han trekker seg noe unna straks vi er kommet i seng. Han innleder med å si godnatt, så kose litt, gjerne halvt reisning og litt kosing med meg, før han trekker seg unna når han mister ereksjonen.

Jeg har tydelig gitt uttrykk for at jeg setter pris på kosen i seg selv og at det ikke betyr at vi må ha samleie.

Jeg har selvfølgelig veldig lyst på han, stort sett hele tiden, men innser at her må vi tilnærme oss på en måte som gjør at han etterhvert slapper av og blir kvitt denne angsten.

Har aldri vært berørt av denne problemstillingen tidligere, men har skjønt såpass at det er et sårt tema for mannen og jeg er redd for å gjøre vondt verre. Trist at vi skulle ha slike problemer fra starten av, men er villig til å bruke god tid på å få dette til å funke, da dette for meg er mannen med stor M.

Har prøvd å søke litt på nett, det står en god del om årsakssammenheng. Det jeg søker er kanskje tips til litteratur, teknikker/strategier for å kunne hjelpe på best mulig måte. Sensualitetstrening er noe som blir nevnt, men ikke helt hvordan dette foregår i praksis.

Alle råd og tips mottas med takk og gjerne fra menn som har erfaring med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374024-ereksjonsproblemprestasjonsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, først må jeg bare si at måten du tilnærmer deg problemet på er veldig bra. Du virker som en voksen og bra dame. Forståelse og tolmodighet er første skritt mot en varig "løsning". Når det gjelder prestasjonsangst i senga, er det som kjent flere årsaker til dette. Noen menn har fått negative bemerkelser omkring understellet sitt, andre kan få prestasjonsangst av en flott og vakker kvinne, mens andre igjen kan bare ha mye hverdags-angst som slår ut i flere settinger. (Der finner du meg)

Med ny partner starter jeg på akkurat samme måte som han du er sammen med nå. Mange negative tanker rundt det å prestere, frykten for at jeg ikke er hingst nok osv. For meg hjelper det da og fortelle om dette, så kjæresten er klar over at det ikke direkte har noe med henne å gjøre. Så tar vi ting step by step. Fokus på kosen, ikke penetreringen. Hvis dere klare å kommunisere på dette området, er det mitt beste tips til dere.

Gi din mann tid til å bli trygg på seg selv og dere, ha sex og kos dere på alle andre måter enn inn-ut-inn-ut metoden, så vil dette løse seg på sikt, hvis det blir dere..

Gjest trenger bistand

Hei, først må jeg bare si at måten du tilnærmer deg problemet på er veldig bra. Du virker som en voksen og bra dame. Forståelse og tolmodighet er første skritt mot en varig "løsning". Når det gjelder prestasjonsangst i senga, er det som kjent flere årsaker til dette. Noen menn har fått negative bemerkelser omkring understellet sitt, andre kan få prestasjonsangst av en flott og vakker kvinne, mens andre igjen kan bare ha mye hverdags-angst som slår ut i flere settinger. (Der finner du meg)

Med ny partner starter jeg på akkurat samme måte som han du er sammen med nå. Mange negative tanker rundt det å prestere, frykten for at jeg ikke er hingst nok osv. For meg hjelper det da og fortelle om dette, så kjæresten er klar over at det ikke direkte har noe med henne å gjøre. Så tar vi ting step by step. Fokus på kosen, ikke penetreringen. Hvis dere klare å kommunisere på dette området, er det mitt beste tips til dere.

Gi din mann tid til å bli trygg på seg selv og dere, ha sex og kos dere på alle andre måter enn inn-ut-inn-ut metoden, så vil dette løse seg på sikt, hvis det blir dere..

Hei,

og takk for svar. Var fint å få innspill fra en mann :)

Vi er som sagt helt i startfasen av et forhold, som jeg jo håper skal utvikle seg til noe mer.

Jeg spurte han rett ut om det var meg eller han, på en skånsom måte da, vel og merke. Og jeg spurte litt omkring hvordan følte omkring det å bli berørt osv, Forsikret ham om at dette ikke var noen big deal og at ting faller på plass etterhvert som vi blir bedre kjent og trygge på hverandre osv. Men hva han tenker innvendig er ikke godt å si.

Men det ble med den ene samtalen foreløpig og nå er han bortreist til over nyttår.

Jeg ønsker å ta opp igjen samtalen når han er tilbake, men er redd for å problematisere det og virke utålmodig.

Har ikke problemer med å snakke om dette selv, men er usikker på hvordan han takler det.

Jeg hadde tenkt å foreslå selv at vi f.eks bestemmer oss for en periode å ikke ha sex med penetrering som mål, men at vi koser og berører hverandre uavhengig av dette. Jeg føler selv at det er viktig at vi beholder intimiteten helt fra starten av, hvis ikke tror jeg kanskje vi til slutt ender opp mer som venner enn som kjærester.

Selv om jeg har lyst på han omtrent hele tiden, har jeg ingen problemer med å beherske meg og jeg ønsker også å formidle dette på en god måte. Bare det å være nær hverandre oppleves som veldig godt å givende for meg.

Ellers kan det virke som han beholder reisningen lenger ved oralsex. Jeg nyter også å kunne gi det. Er det forskjell på dette kontra å skulle være den som selv penetrerer mtp prestasjoner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...