Gå til innhold

ventrikkelflimmer & ventrikkelflutter- pacem

Anbefalte innlegg

Hei

Min mann på kun 50 år fikk for 1 år siden hjertestans, og fikk diagnosen ventrikkelflimmer og ventrikkelflutter. Han ble operert med stendt/utblokking, og er erklært frisk, med utrolige ingen skader på hjertet. Han er i jobb igjen og har ingen men etter hendelsen. Men jeg er bekymret for at det skal skje igjen. Har lest at det kan være risiko for dette, og at det ved ventrikkelflimmer/flutter ikke vil være nok med vanlig hjerte/lungeredning, - men helt nødvendig med hjertestarter. Mitt spr er derfor om han ikke burde vært aktuell for pacemaker? Er dette noe vi bør ta opp med lege?Det hører med til historien at hans mor, far og søster døde i 50-60 årsalderen etter hjertesvikt. takknemmelig for svar!

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

''Mitt spr er derfor om han ikke burde vært aktuell for pacemaker? Er dette noe vi bør ta opp med lege?''

Det er ikke pacemaker men en defibrillator eller en ICD som er aktuell implantat.

http://www.biotronik.de/sixcms/media.php/133/363410_A_1012_Patbrosch_Impulse_NO.pdf

Jeg ville ha tatt dette opp med en hjertespesialist.

''Mitt spr er derfor om han ikke burde vært aktuell for pacemaker? Er dette noe vi bør ta opp med lege?''

Det er ikke pacemaker men en defibrillator eller en ICD som er aktuell implantat.

http://www.biotronik.de/sixcms/media.php/133/363410_A_1012_Patbrosch_Impulse_NO.pdf

Jeg ville ha tatt dette opp med en hjertespesialist.

Takk for tilbakemelding.

Jeg glemte å skrive at ventrikelflimmer/flutter nok sannsynligvis kom av at han fikk akutt transmuralt hjerteinfarkt i nedre vegg.

Noen synspunkter på om han burde få implantert en defibrillator ? Det er vel risiko for at han på sikt kan få hjerteinfarkt på nytt..

Gjest Høstløv

Takk for tilbakemelding.

Jeg glemte å skrive at ventrikelflimmer/flutter nok sannsynligvis kom av at han fikk akutt transmuralt hjerteinfarkt i nedre vegg.

Noen synspunkter på om han burde få implantert en defibrillator ? Det er vel risiko for at han på sikt kan få hjerteinfarkt på nytt..

''Noen synspunkter på om han burde få implantert en defibrillator ? Det er vel risiko for at han på sikt kan få hjerteinfarkt på nytt..''

Jeg tror ikke at en defibillator har noen preventiv virkning i forhold til et mulig nytt hjerteinfarkt.

Jeg vet ikke svaret på det du spør om, men synes så avgjort at dere bør drøfte med legen de synspunktene og spørsmålene dere har .Omfanget av hjertesykdom i hans familie er også svært relevant informasjon for legen.

Det kan ofte være ok å være to under en slik samtale, så kanskje han vil synes det er bra om du blir med til legen dersom dere ønsker en mer inngående samtale om temaet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...