Gjest Uerfaren Regulator Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hei! Jeg er 18 år gammel og har de siste to årene prøvd ut forskellige typer p-piller. Jeg skal i utganspunktet ha noen som er regulative, for det er det jeg sliter mest med. For meg er mensturasjon en-to uker hvor jeg må ligge helt stille, klamre meg til en varmeflaske eller ta utallige smertestillende. Jeg har vært innom Mercilon, Loette, Microgynon og skal nå begynne på Cerazette. Jeg har en liten mistanke om at legen min ikke egentlig har så god oversikt over hvilke piller som fungerer til hvilket formål, eller kanskje hun ikke skjønner hva jeg er ute etter. Mercilon ga meg syke humørsvingninger, så da det var på tide å ha mensturasjon lå jeg på rommet mitt og gråt i flere dager. Loette ga meg mensturasjon uavhengig av pillebruk, altså, det hadde ingen synlig effekt. Microgynon har gitt meg humørsvingninger på en daglig basis, veldig uren hud, såre bryster og fungerer veldig dårlig til å regulere mensturasjonen. Jeg får mensen i en uke, har utrolige smerter og det kommer store mengder. Jeg føler meg ikke komfortabel med å bruke noe annet enn nattbind hele uken. Jeg har hørt mye om Cerazette, har prøvd å lese meg opp på området. Er progestrogen et mer naturlig stoff som ikke skader kroppen? Skal jeg fortsette på neste brett uten å ta pause? Er Cerazette anbefalt som et regulativt legemiddel? Jeg trenger hjelp, for legen min klarer ikke å svare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374125-uvitenhet-ang-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Be legen din henvise deg til gynekolog! De kan sjekke deg for endometriose mtp smertene og de store blødningene, og de har langt mer erfaring med veiledning ang. p-piller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374125-uvitenhet-ang-p-piller/#findComment-3277603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.