Gå til innhold

Uvitenhet ang. p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest Uerfaren Regulator

Hei! Jeg er 18 år gammel og har de siste to årene prøvd ut forskellige typer p-piller. Jeg skal i utganspunktet ha noen som er regulative, for det er det jeg sliter mest med. For meg er mensturasjon en-to uker hvor jeg må ligge helt stille, klamre meg til en varmeflaske eller ta utallige smertestillende. Jeg har vært innom Mercilon, Loette, Microgynon og skal nå begynne på Cerazette. Jeg har en liten mistanke om at legen min ikke egentlig har så god oversikt over hvilke piller som fungerer til hvilket formål, eller kanskje hun ikke skjønner hva jeg er ute etter.

Mercilon ga meg syke humørsvingninger, så da det var på tide å ha mensturasjon lå jeg på rommet mitt og gråt i flere dager.

Loette ga meg mensturasjon uavhengig av pillebruk, altså, det hadde ingen synlig effekt.

Microgynon har gitt meg humørsvingninger på en daglig basis, veldig uren hud, såre bryster og fungerer veldig dårlig til å regulere mensturasjonen. Jeg får mensen i en uke, har utrolige smerter og det kommer store mengder. Jeg føler meg ikke komfortabel med å bruke noe annet enn nattbind hele uken.

Jeg har hørt mye om Cerazette, har prøvd å lese meg opp på området. Er progestrogen et mer naturlig stoff som ikke skader kroppen? Skal jeg fortsette på neste brett uten å ta pause? Er Cerazette anbefalt som et regulativt legemiddel? Jeg trenger hjelp, for legen min klarer ikke å svare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374125-uvitenhet-ang-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...