Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...altså nyttårsaften 1986, gikk jeg rundt meg selv og ventet på et besøk jeg hadde visse forventninger til. Husker jeg hadde advart fyren om at leiligheten min (mange yttervegger) var iskald. Det var mange minusgrader i Oslo nyttårsaften 1986.

Vel, vi fant en løsning på akkurat det problemet, kulda ble ikke noe problem. Fyren er her fremdeles, men i år er første gang siden 1990 at ingen av barna våre feirer med oss. Minsten dro nettopp av gårde med sekken full av snacks - til en kompis med stort hus og oppvarmet trampoline ;-)

Jeg måtte bare fortelle det til noen. Ønsker alle en fin kveld!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374221-for-n%C3%B8yaktig-25-%C3%A5r-siden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Koselig historie :-).

Ved å tenke meg litt om kom jeg på hvem jeg tilbragte nyttårsaften 1986 med, og er veldig glad for at han ikke er far til barna mine :-).

''Ved å tenke meg litt om kom jeg på hvem jeg tilbragte nyttårsaften 1986 med, og er veldig glad for at han ikke er far til barna mine :-).''

Ho ho!

Koselig historie, laban.

Jeg lurer forresten på om nyttårsaften 1986 var det året moren min refererte til som "det året champagnen frøs i glassene ute"? Vi feiret den med to nabofamilier hjemme, og jeg var nesten 11 år. ;)

''"det året champagnen frøs i glassene ute"''

Jeg feiret nyttårsaften 1986 i USA, men flyttet til Oslo i januar 1987, og husker den første tida i Oslo som en skikkelig kuldeperiode med under 20 minusgrader de fleste dagene.

I natt da jeg ikke fikk sove pga stigende feber og kuldefrysninger, så lå jeg og tenkte gjennom alle nyttårsaftnene jeg har hatt siden jeg begynte å feire dem "ute" som 7. klassing og trettenåring i 1984. Jeg husker ikke alle - bl.a. er faktisk 1986 uklar:

84: Første nyttårsaften borte fra mamma og pappa, på ungdomsforeningen i kirka. Helt fantastisk opplevelse - husker mamma kom og hentet meg og en hel gjeng andre klokka 2. Mener å huske at vi stappet inn 11 personer i bilen, i tillegg til mamma....

85: Samme sted som over

86: Husker ikke, men mulig jeg var i kirka da og. Men jeg hadde blitt kjent med noen andre folk, så mulig jeg var med dem.

87: I kirka - og jeg var dødsforelska i min store ungdomsforelskelse, og husker vi satt og pratet den kvelden. Var så sikker på at det skulle bli oss - men det ble det aldri...

88: Sammen med en annen gjeng i ei annen kirke

89: Samme som over - eller med credorussen, husker ikke.

90: Det var det året jeg bodde i Frankrike - men jeg var hjemme i jula. Tror jeg var på hyttetur med noen venner nyttårshelga.

91: Da hadde jeg funnet MIN KJÆRE - men husker egentlig ikke noe fra nyttårsaften - regner med at vi feiret den sammen.

Koselig minne du delte med oss!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...