Gå til innhold

Kjærlighet i 2012

Anbefalte innlegg

Gjest looking for love

Når jeg ser tilbake på 2011 er jeg veldig fornøyd karrieremessig, men ikke like fornøyd med privatlivet. Har vært mye fram og tilbake med min eks, nå har vi gjort det slutt og jeg har bestemt meg for at i 2012 vil jeg finne en som er bra for meg og som det er verdt å satse på. Så er spørsmålet: Kan man bestemme seg for dette på samme måte som man bestemmer seg for å gjøre noe med karrieren? I arbeidet mitt setter jeg meg mål og jobber hardt for å nå de - og lykkes ofte. Er det mulig å gjøre det samme i forhold til kjærligheten og i tilfelle hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374246-kj%C3%A6rlighet-i-2012/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg overraskes ofte over venner og kjente som går fra det ene forholdet til det andre.... hvordan i huleste greier de å forelske seg i så mange forskjellige? Skulle tro det var selve forelskelsen de var forelska i, og ikke personen de ble sammen med....

Man kan jo ikke bestemme seg for å bli forelska.... forelskelse er noe som kommer til deg. Det man kan bestemme seg for, er å være åpen for å ta imot forelskelsen om den kommer :)

Jeg overraskes ofte over venner og kjente som går fra det ene forholdet til det andre.... hvordan i huleste greier de å forelske seg i så mange forskjellige? Skulle tro det var selve forelskelsen de var forelska i, og ikke personen de ble sammen med....

Man kan jo ikke bestemme seg for å bli forelska.... forelskelse er noe som kommer til deg. Det man kan bestemme seg for, er å være åpen for å ta imot forelskelsen om den kommer :)

Jeg tror ikke de er forelsket, togli, det er mange som bare tar den de kan få og trives med. Det kunne jeg aldri tenkt meg, uten forelskelse - ikke noe forhold ;)

Annonse

Jeg tror ikke de er forelsket, togli, det er mange som bare tar den de kan få og trives med. Det kunne jeg aldri tenkt meg, uten forelskelse - ikke noe forhold ;)

Tror du har rett i det..... jeg skjønner bare ikke de som orker å starte et forhold med en de ikke er skikkelig forelska i ;)

Gjest looking for love

Det spoers jo helt hva du mener. Du har jo liten kontroll over OM du moeter den rette, men du har kontroll over hvor godt du legger til rette for det.

Takk for svar! Kan du utdype litt hva du mener med å legge til rette for? Gå på dater osv?

Gjest looking for love

Ja, det er sant det... Jeg liker ikke overlate alt til "skjebnen", har alltid jobbet hardt for å nå mine mål, men kanskje fungerer ikke det når det gjelder kjærlighet. Kanskje gjelder det bare å lukke øynene og krysse fingrene.

Ja, det er sant det... Jeg liker ikke overlate alt til "skjebnen", har alltid jobbet hardt for å nå mine mål, men kanskje fungerer ikke det når det gjelder kjærlighet. Kanskje gjelder det bare å lukke øynene og krysse fingrene.

Presis! Kjærligheten kommer når man minst venter det :)

nitty-gritty

Takk for svar! Kan du utdype litt hva du mener med å legge til rette for? Gå på dater osv?

Pass paa at andre aspekter ved livet ditt er i orden: psyken, oekonomien, selvstendigheten. Ta kontakt med menn som interesserer deg. Oppsoek arenaer hvor din type mann vil oppholde seg.

Nei, til mer du leter til verre er der å finne ham... slapp av og lev livet ditt. Plutselig dukker han opp.

''Nei, til mer du leter til verre er der å finne ham... slapp av og lev livet ditt. Plutselig dukker han opp.''

Dette stemmer vel ikke helt. Om du ikke er åpen for å finne kjærligheten, finner du den ikke. Du finner heller ikke kjærligheten om du ikke er sosial og stort sett holder deg hjemme (med mindre du ikke driver med nettdating). Og da er du jo litt tilbake til det trådstarter spurte om om å oppsøke og lete etter kjærligheten direkte.

Det er forskjell på å oppsøke kjærligheten og være på desperat let etter kjærligheten!

Annonse

''Det man kan bestemme seg for, er å være åpen for å ta imot forelskelsen om den kommer :)''

Bra sagt!

Persille1365381127

Både og.

Ja, du kan nå målet om å finne noen som er bra for deg ved å være klar på hva det er du ønsker å finne. Om du f.eks har et mønster med å finne menn som ikke har økonomisk kontroll, som slår eller har andre lyter - så kan du bryte dette ved å sette deg mål om dette.

Men det å faktisk finne Ham, er ikke like lett å bestemme seg for.

Det er imidlertid ganske sikkert at han ikke kommer og banker på døren din... Derfor må du være sosial, treffe nye mennesker, prøve nye aktiviteter og reise til nye steder - da vil sjansene i hvertfall øke i forhold til å sitte hjemme i sin egen stue :)

Venners venner eller "kolleger" i form av jobbrelaterte nettverksamlinger er gjerne gode utgangspunkt, i likhet med en du treffer på felles fritidsinteresser.

En venninne endte opp med han som satt på spinningsykkelen ved siden av henne, de hadde de samme faste timene :P

Gjest looking for love

Både og.

Ja, du kan nå målet om å finne noen som er bra for deg ved å være klar på hva det er du ønsker å finne. Om du f.eks har et mønster med å finne menn som ikke har økonomisk kontroll, som slår eller har andre lyter - så kan du bryte dette ved å sette deg mål om dette.

Men det å faktisk finne Ham, er ikke like lett å bestemme seg for.

Det er imidlertid ganske sikkert at han ikke kommer og banker på døren din... Derfor må du være sosial, treffe nye mennesker, prøve nye aktiviteter og reise til nye steder - da vil sjansene i hvertfall øke i forhold til å sitte hjemme i sin egen stue :)

Venners venner eller "kolleger" i form av jobbrelaterte nettverksamlinger er gjerne gode utgangspunkt, i likhet med en du treffer på felles fritidsinteresser.

En venninne endte opp med han som satt på spinningsykkelen ved siden av henne, de hadde de samme faste timene :P

Hehe, det hadde vært fint å kunne slå to fluer i en smekk: Både bli i bedre form og møte en mann;)

Persille1365381127

Hehe, det hadde vært fint å kunne slå to fluer i en smekk: Både bli i bedre form og møte en mann;)

Fordelen med det er så klart at terskelen for å se bra ut neste gang du møter ham er usedvanlig lav. ALT ser bedre ut enn man gjør når man kommer ut av spinningsalen :P

Persille1365381127

Tror du har rett i det..... jeg skjønner bare ikke de som orker å starte et forhold med en de ikke er skikkelig forelska i ;)

Men det er ikke det de trakter etter.

Det er samvær, trygghet, oppmerksomhet osv - som de forveksler med forelskelse, og som dermed fint kan brukes som grunnlag :)

Når det er sagt, jeg skal gifte meg med en jeg ikke var forelsket i med en gang. Han var faktisk ganske dust det første halve året jeg kjente ham... Men nå, love of my life :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...