Gå til innhold

Anbefalte innlegg

cocos1365380248

Vi prøver å bli gravid. Jeg ønsker å ta kontakt med legen min for å finne ut om jeg kan bli gravid. Jeg lurer på hva hun gjør for å finne ut dette, og om det er hun som tar prøver o.l. eller om jeg blir sendt til en annen lege.

Siden det er så lang ventetid hos legen min, vil jeg gjerne finne ut dette på forhånd, slik at jeg vet at jeg går i riktig retning med en gang. Må jeg i tilfelle forberede meg på dette på noe vis.

Håper på et raskt svar.

Cocos

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37456-%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du og din partner har prøvd å bli gravid i min. 10 mndr. er det helt greit å oppsøke lege for å få utredet evt. årsaker til barnløsheten. Du bør kontakte din fastlege for å få det hele i gang. Det er vanlig at man tar en g.u., men også en del blodprøver innledningsvis. Du blir sikkert også henvist til spesialist. Din partner blir nok også undersøkt, med tanke på sædkvalitet. Du kan oppsøke en privatpraktiserende gynekolog (dette må du betale for), hvis du ikke har lyst til å vente på time hos fastlegen din.

Ved første kontroll hos legen vil du helt sikkert bli spurt om menssyklus, så hvis du har nedtegnet dato for de siste menstruasjonene dine (gjerne over 6-10 mndr.), så er det en fordel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...