Gå til innhold

Fettsuging innside lår

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg er en fysisk aktiv og normalvektig kvinne på 45 år (1m70, 58 kilo) som "alltid" har hatt en del fett på innsiden av lårene. Jeg har i flere år vurdert å gjøre noe med dette, men har forstått det slik at innside lår er et problematisk område å behandle med tradisjonell fettsuging både mht jevnhet og løs hud etterpå. 1) Hva er dine erfaringer her? 2) Smartlipo markedsføres som et bedre alternativ enn tradisjonell fettsuging når det gjelder innside lår. Er det det, og i tilfelle hvorfor? Hvilken av de to metoden burde man satse på? 3) Hvordan går jeg frem for å undersøke om den kirurgen jeg ønsker å bruke har oppnådd gode resultater med andre pasienter/ har tilstrekkelig erfaring fra den type behandling som jeg ønsker å ta? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374602-fettsuging-innside-l%C3%A5r/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Beklager at du ikke har fått svar på dette før. Jeg svarte, men lagringen har ikke fungert av en eller annen grunn. Prøver derfor igjen, og håper du får nytte av det:

1. Alt er relativt. Hvis hudkvaliteten er noenlunde bra, vil resultatet kunne bli utmerket, særlig hvis du er mer opptatt av volumet enn huden. I ditt tilfelle er det ikke snakk om så store mengder heller, ut fra din høyde og vekt. Grunnen til den generelle forsiktighet med området er at en del pasienter forventer en strammere hud etter slik fettsuging, og de kan bli bli skuffet.

2. "Smartlipo" er betegnelsen på et apparat som varmer huden nedenfra under fettsugningen i håp om å få strammet den. Dette kan gjøres med laser som i tilfellet "Smartlipo", eller med radiofrekvens. Teorien er interessant, og det foregår en betydelig markedsføring av disse metodene. Dokumentasjonen er usikker.

3. Dette er vanskeligst å svare på. Personlig tror jeg operatøren er mye viktigere enn apparatet i denne sammenhengen. Ofte vil pasientene søke dit markedsføringen er mest effektiv, og det har ofte vist seg å være et dårlig grunnlag for å velge behandlingssted. Bedre er det å forhøre seg med fagpersonell innen helse og sykehus, som har første hånds kjennskap til operatøren

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...