Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei For 12 år siden fikk jeg diagnosen Ulcerøs kolitt, var da 30 år, har ikke vært mye plaget men hadde litt sårdannelse nederst i tarmen, gått på medisinen Dipentum 500 mg. to ganger pr dag i ca 10 år. Sluttet med den da jeg ikke var plaget lengre og sårdannelsen var minimal/borte..? det som plager meg nå, trenger ikke ha noe med dette og gjøre, men det er svie/irritasjon/kløe i endertarmsåpning! Har prøvd det meste: barnesalver, vask og lufttørring(hårføner) etter dobesøk, unngå kløing, noen som er vanskelig da det klør mye, har også prøvd kortison (1%) i perioder som har hjulpet akkurat når den brukes, men nå virker ikke det heller, har vært hos lege flere ganger men får disse samme rådene hele tiden. Er så sårt/sviing at jeg får ikke nattesøvn. Kan det ha noe med tarmsykdommen og gjøre, bør jeg komme til spesialist? Irritasjonen/kløen kommer ikke bare etter dobesøk, men er nesten en konstant tilstand, har hatt det i mange år, men er blitt mye verre de siste årene. Ser ofte åpne sår/rifter der. Håper på snarlig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374610-endetarmskl%C3%B8eulcer%C3%B8s-kolitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det kan være en sammenheng med din Ulcerøse colitt, men behøver ikke å være det. I så fall kalles tilstanden Ulcerøs proctitt og kan behandles med f.eks. Asacol stikkpiller. Du kan ta dette opp med din fastlege. Det er også viktig at du ikke vasker med sterk såpe og dermed fjerner hudens naturlige beskyttelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...