Gjest Nikkami Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Kort fortalt har jeg hatt moderat Crohns i 30 år. Når er jeg 46 år. Jeg har ikke gått på mye medisner, men tatt Pentasa når jeg sykdommen har vært aktiv – og det har hjulpet. Almenntilstanden min i alle disse årene har ikke vært på topp, vært veldig mye sliten, men jeg har fungert greit. Har mann, sønn (11) og hund og 100% stilling. Men i september ”sa” kroppen stopp, og jeg kollapset. Ble sendt til sykehus for utredning, men de fant ingenting. Jeg ble sykemeldt og slet med angst, hjertebank, tidvis høyt blodtrykk, svimmelhet, og null energi. Magen var OK. Så begynte jeg hos akupunktur , som ga meg energien tilbake. Jeg gikk (og går fortsatt) til psykomotorisk behandling, som har hjulpet meg med å håndtere angst. Nå er jeg så å si angstfri, men har fortsatt hjertebank og øresus. Men så smalt det til i magen i begynnelsen av desember. Har slitt med diare, lett feber og søvnløs i 3-4 uker, og er veldig sliten. Pentasa hjelp ingenting, gav meg bare blodig diare. Når jeg sluttet med Pentasa, forsvant også blodet. Var til coloskopi for to dager siden, og det viste moderat betennelse i hele tykktarmen, med unntak av nedre del (endetarm). Fikk foreskrevet Prendisilon (16 dager) og Imurel (8 uker). Førstnevnte har jeg begynt med, men vegrer meg voldsomt til å starte på Imurel. Har googlet en del om dette, og for meg er det kun å utsette problemene, og mest sannsynlig få flere plager pga bivirkninger. Jeg lurer på om det finnes annnen behandling av Crohns med diett/mineraler eller andre medisiner med minst mulig bivirkninger. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374696-crohns/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Det er en del chrons-pasienter som må spise ganske strengt lavkarbo for at magen skal fungere. Bl.a. Nerthus her inne: www.lavkarbo.no Du kan jo lese litt og se om du tror det kan være noe å forsøke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374696-crohns/#findComment-3284874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.