Gå til innhold

Han elsker meg ikke lengre

Anbefalte innlegg

Minn mann kan fortelle etter og ha levd med meg i 23 år at han ikke elsker meg lengre.Han er glad i meg ,men har ingen følelser for meg og sex er uaktuelt.

Han vil ikke gjøre tiltak for og redde forholdet.Han mener at hvis vi har noe og redde så vil det "gå seg til".

Etter flere gode samtaler så innser jeg at jeg ser på min mann med nye øyne.Jeg lytter bedre og kjenner at jeg elsker ham utrolig mye.

Han trives på jobb,men ikke i hjemmet.

Det er liksom opp til meg føler jeg. Alt hviler på meg,og jeg finner ikke "fighterånden",pga at jeg sliter sånn.Jeg føler heller ikke at han yter maks for og få dette til og bli bedre.

Hvilke tiltak bør jeg gjøre for og få kjærligheten tilbake til vårt forhold? Er det forsent og redde forholdet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374716-han-elsker-meg-ikke-lengre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen! :0)

Vet du, over kaffen her. Så tenker jeg umiddelbart at de fleste, i slike situasjoner bare ser utover. De ser forholdet, han/henne, alle ting som burde vært gjort den gang. Og så leter de etter noe der ute som kan hindre partneren i å både føle slik og gjøre slik.

Når løsningen ligger rett forran nesen på en. Alt sammen ligger inni deg selv! (Og jeg kjenner at jeg like mye snakker til meg selv her jeg sitter!)

Du skal og må leve uansett hva partneren din måtte tenke, føle, mene og gjøre. Da kan du like gjerne begynne å leve NÅ med en gang. Gjøre de tingene du liker, kan og vil. Det du er god på. Bli den du vil være og er.

Så kanskje partneren din oppdager at hans/hennes ide om at han/hun kjente deg ut og inn, og ikke ville finne flere hemmeligheter, var feil. Og blir nyskjerrig på hvor det var HAN eller HUN bomma..! Og i prosessen, så blir man mindre redd, uansett om det går åt skogen med forholdet.

''Han vil ikke gjøre tiltak for og redde forholdet.Han mener at hvis vi har noe og redde så vil det "gå seg til".''

Den er for lettvint da, om han har mistet følelsene for deg nå, hvordan kan ha tro at de plutselig skal dukke opp igjen uten videre?

Har dessverre ingen gode råd til deg, men håper det ordner seg til det beste for dere begge. *klem*

''Han vil ikke gjøre tiltak for og redde forholdet.Han mener at hvis vi har noe og redde så vil det "gå seg til".''

Den er for lettvint da, om han har mistet følelsene for deg nå, hvordan kan ha tro at de plutselig skal dukke opp igjen uten videre?

Har dessverre ingen gode råd til deg, men håper det ordner seg til det beste for dere begge. *klem*

Og det er her man forsøker å være hyggelig å ikke si at i slike saker er det oftest en annen dame et sted...

:0Z

Oktobermamma1365380484

Jeg har ikke noe trøst men vil bare dele min historie. Vi er litt i samme båt. Jeg har gidt i 14 år. Vi har to barn sammen på 8 og 10 år. Jeg følt har følt de siste par årene at han har levd sitt eget liv ved siden av meg. Jeg har ikke reagert fordi jeg visste at han jobbet med å finne seg selv og ga han rom for det. Men til slutt skrev jeg han et mail der jeg forklarte han hvordan jeg opplevde forholdet vårt hadde blitt og at det gjorde vondt. Mailen hadde en "hyggelig" tone. Hans respons kortfortalt var at han ikke hadde kjæreste følelser for meg lenger og han har ikke noe tro på oss. Han er også av den oppfatning at forholdet ordner opp av seg selv. Han er nå i tenke boksen for å finne ut av om han har tro på oss eller ikke...først skal vi i terapi for finne ut av om han har tro på oss eller ikke før vi kan jobbe med forholdet.

Tar gjerne i mot råd og kommentarer..... er ganske fortvilet og forvirret :(

Annonse

Gjest Tatjana

''Minn mann kan fortelle etter og ha levd med meg i 23 år at han ikke elsker meg lengre.Han er glad i meg ,men har ingen følelser for meg og sex er uaktuelt. Han vil ikke gjøre tiltak for og redde forholdet.Han mener at hvis vi har noe og redde så vil det "gå seg til".''

Det var en utrolig passiv la-det-skure-holdning. Jeg tolker det slik at han ikke gidder å jobbe med saken- for han vil ikke mer. Utrolig dårlig gjort å si noe slikt da.

''Det er liksom opp til meg føler jeg. Alt hviler på meg,og jeg finner ikke "fighterånden",pga at jeg sliter sånn.Jeg føler heller ikke at han yter maks for og få dette til og bli bedre.''

Nå har vel han fraskrevet seg ethvert ansvar for å få det til å fungere - han sier at det ordner seg på mirakuløst vis dersom forholdet er liv laga. Dermed trenger han heller ikke jobbe for saken - det har han jo slått fast at han ikke vil. Klart han ikke yter maks for å få det til, han vil jo ikke.

''Hvilke tiltak bør jeg gjøre for og få kjærligheten tilbake til vårt forhold? Er det forsent og redde forholdet?''

Du kan ikke gjøre det alene, dessverre, uansett hvor mye du vil. Han har fraskrevet seg ansvaret, han vil ikke jobbe for å redde ekteskapet. Du kan ikke gjøre det alene, for det skal to til. Det hjelper ikke hva du gjør, dessverre, når han ikke gidder å være med på leken.

Gjest Hulderen

Du ser på ham med nye øyne, og lytter bedre til ham, sier du. Hvordan så du på ham før? Satte du bare i gang med prosjekter uten å høre hva han ville?

Det er godt mulig jeg mistolket deg kraftig, men jeg får en følelse av at du lenge har tatt din mann or gitt og nå plutselig oppdager hvilken gullskatt du har hatt som nå er i ferd med å gli fra deg.

At han er så likegyldig er et dårlig tegn. Også det at han ikke trives hjemme. Jeg er redd det er for sent, men du kan gjøre en innsats for at han skal trives bedre.

Gjest Hulderen

Svaret mitt ble sendt før jeg var ferdig...

Siden du nå ser på ham med nye øyne og ny interesse, så vil det være mulig for deg å forandre deg i forhold til ham. Men hvis han ikke vil være med på notene, kan det være for sent.

Du har oppdaget hvor høyt du elsker ham - gjør et forsøk. Da vet du at du har gjort det du kunne hvis det likevel går galt.

I og med at han har uttrykt veldig klart at han ikke elsker deg lengre tror jeg den beste lösningen er à gà fra ham, og dette nà med en gang.

I beste fall ser han pà deg med nye öyne han ogsà og prôver à redde forholdet.

I vaerste fall kommer du deg videre.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...