Gå til innhold

hvor drar dere på ferie til sommeren?

Anbefalte innlegg

Ferskenblomst

Feriediskusjonen går høyt. Vi lurer veldig på hvor vi skal reise i sommer. Vi har streifet innom det meste, Tyrkia, som dattera elsker, men det har vi vært tre ganger før, Hellas, Kypros, Kreta, Rhodos hvor vi aldri har vært men hørt mye bra om. Bulgaria har også vært oppe. Vi må også legge lista litt lavere enn vi pleier, grunnet en lang og kostbar reise til påsketider til neste vår. Har dere noen gode tips? Vi er åpne for det meste, også byferie, dersom det er litt å finne på for en 14-åring (jente). Noen gode tips?

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ferskenblomst

11

• Dorthe

7

• cathlin

5

• tusseline

4

Gjest Shira :o)

Vi skal på cruise i Middelhavet en uke, start fra Barcelona. Så tar vi 5 dager i Barcelona når vi er tilbake, i juli. Vi er en hel gjeng på cruiset, alt 6 år gamle, ungdom, voksne og eldre

Vi var i Bulgaria for 2 år siden, det var helt greitt det. Vi spiste rimelig, men vi hadde blitt tipst på forhånd om hvilke restauranter som var gode, det var litt opp og ned.

Vi leide en privat leilighet.

Vi har også reist på allinclusive (Egypt, det er kanskje for varmt om sommeren?) det fine med det var at vi ikke brukte så mye penger. Vi var jo i Egypt, så vi hadde stort hotell og 7-8 restauranter å velge i, så om dere velger noe ala det, så sjekk utvalget av mat.

Aller først skal vi 2 uker til Thailand nå i vinter. Var ikke det du lurte på, men det er det eneste som opptar hodet mitt akkurat nå, så bare over se det. ;o)

Ferskenblomst

[quote name=Shira :o)' timestamp='1326453918' post='4704374]

Vi skal på cruise i Middelhavet en uke, start fra Barcelona. Så tar vi 5 dager i Barcelona når vi er tilbake, i juli. Vi er en hel gjeng på cruiset, alt 6 år gamle, ungdom, voksne og eldre

Vi var i Bulgaria for 2 år siden, det var helt greitt det. Vi spiste rimelig, men vi hadde blitt tipst på forhånd om hvilke restauranter som var gode, det var litt opp og ned.

Vi leide en privat leilighet.

Vi har også reist på allinclusive (Egypt, det er kanskje for varmt om sommeren?) det fine med det var at vi ikke brukte så mye penger. Vi var jo i Egypt, så vi hadde stort hotell og 7-8 restauranter å velge i, så om dere velger noe ala det, så sjekk utvalget av mat.

Aller først skal vi 2 uker til Thailand nå i vinter. Var ikke det du lurte på, men det er det eneste som opptar hodet mitt akkurat nå, så bare over se det. ;o)

Bulgaria har vi som sagt snakket om, men jeg er litt skeptisk. Har riktignok vært der men det er 30 år siden, liksom. Egypt er utelukket, mannen er helt anti-egypt. Vet ikke halt hvorfor men han vil ikke. Elsker Thailand, det er deilig, men da må man reise på vinteren. Og som jeg nevnte skal vi på en forholdsvis dyr reise påsken til neste år, så vi må begrense oss litt nå. Så må vi jo ta litt hensyn til lillemor (14) også, som har sine ganske bestemte meninger om hva som er "gøy".

Ferskenblomst

Denne sommeren blir det 2 uker på Kreta på oss! :o)))) Resten av sommeren blir det hytta. :o)

Kreta er ett av de mange alternativene, men blir liksom ikke helt enig med oss selv.

Vi har tinget på familiehytta en langhelg i sommerferien, men da må vi ha med en venninne til frøkna. Fem dager på ei hytte langt oppe i fjellheimen, uten strøm og vann, og dertil egnet utedo. Dvs fem dager uten tv, pc, ikke mobildekning og ikke strøm til alskens rare elektroniske duppeditter. Ikke pop å sitte der med mor og far i fem dager å spille scrabble.

Annonse

Barcelona har litt av alt: Strand og sol, storby og shopping + masse ting å se.

På oss blir det ingen utenlandstur i år, jeg har bestemt meg for å pusse opp det ene badet. Ungene er inneforstått med det, og siden de skal to uker til varmere strøk med sin far, er det i grunnen ikke synd på dem. Vi har hytte på fjellet hvor vi kommer til å være litt. :)

Ferskenblomst

Barcelona har litt av alt: Strand og sol, storby og shopping + masse ting å se.

På oss blir det ingen utenlandstur i år, jeg har bestemt meg for å pusse opp det ene badet. Ungene er inneforstått med det, og siden de skal to uker til varmere strøk med sin far, er det i grunnen ikke synd på dem. Vi har hytte på fjellet hvor vi kommer til å være litt. :)

Hmm, Barcelona kan faktisk muligens være et alternativ. Skal noteres. Var innom der en liten svipptur sommeren 2010, men det var bare på gjennomreise, så det eneste jeg fikke meg meg da var en spasertur på kvelden, og Familia Segrada, utvendig, på morgenen. Har egentlig ikke tenkt på Barcelona som en badeby, men den ligger jo ved vannet. Dette skal sjekkes ut. Takk for tips.

Hmm, Barcelona kan faktisk muligens være et alternativ. Skal noteres. Var innom der en liten svipptur sommeren 2010, men det var bare på gjennomreise, så det eneste jeg fikke meg meg da var en spasertur på kvelden, og Familia Segrada, utvendig, på morgenen. Har egentlig ikke tenkt på Barcelona som en badeby, men den ligger jo ved vannet. Dette skal sjekkes ut. Takk for tips.

Jeg var der i 4 dager for et par år sida, og det var ikke nok. Tenker at dit skal jeg ta med ungene etterhvert! :)

Gjest Elextra

Veldig glad i Hellas, der er det lenge siden jeg har vært, men tror jeg ville holdt en knapp på en gresk øy :-).

Vi blir nok i Norge eller i hvertfall Skandinavia i sommer - har hytte ved sjøen og båt, og den norske sommeren er så kort, så prioriterer reising til andre tider på året.

Bulgaria har vi som sagt snakket om, men jeg er litt skeptisk. Har riktignok vært der men det er 30 år siden, liksom. Egypt er utelukket, mannen er helt anti-egypt. Vet ikke halt hvorfor men han vil ikke. Elsker Thailand, det er deilig, men da må man reise på vinteren. Og som jeg nevnte skal vi på en forholdsvis dyr reise påsken til neste år, så vi må begrense oss litt nå. Så må vi jo ta litt hensyn til lillemor (14) også, som har sine ganske bestemte meninger om hva som er "gøy".

Bulgaria var helt greitt, det er syden eller hva jeg skal si. Vi bodde i Sveti Vlas, 10-15 min unna Sunny Beach. SB hadde jo det meste, tivoli, stranda (den var veldig full, men vi badet uansett, men lå der lite), det er drøss av barer, masse boder og butikker med fakeklær.

Sveti Vlas hadde marina som var hyggelig, jeg var ikke der, jeg var dårlig, men de andre var. Badeland er det flere av.

Det var helt ok sydenferie, men en uke var nok for oss, vi hadde med oss en 15-åring også, samt guttungen som da var 9. Vi brukte bassenget der vi bodde mye. Minuset var vel servicen mange steder, de henger etter generelt der. Lang ventetid på mat bl.a. Men det var varmt og godt, deilig å bade.

Hellas har jeg hørt mye om, guttungen som da var 10 og tanta hans på da 16 år, var på Kos i høstferien, de hadde det fint. Jeg kunne godt tenkt meg Hellas.

Mallorca da? Vi var der da guttungen var liten, der er det jo mer liv i Magaluf, mens Alcudia er jo supert for mindre barn.

Håper du får noen fornuftige svar :o)

Vi skal jo til Barcelona, da er guttungen 11 og tanta 17, etter det vi har lest oss til er det noe for begge der. Både shopping og bading.

Jeg var der i 4 dager for et par år sida, og det var ikke nok. Tenker at dit skal jeg ta med ungene etterhvert! :)

Så Barcelona er bra? Vi skal ta cruise med utgangshavn der, så vi har 5 dager i byen etterpå.

Kom gjerne med anbefalinger om du har. :o)

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1326458698' post='4704433]

Så Barcelona er bra? Vi skal ta cruise med utgangshavn der, så vi har 5 dager i byen etterpå.

Kom gjerne med anbefalinger om du har. :o)

http://calpep.com/ingles/ingles.html

;)

Og når du først er der, må du ha lest Havets Katedral, og avlegge kirka Santa Maria del Mar et besøk, den ligger rett ved siden av.

Veldig glad i Hellas, der er det lenge siden jeg har vært, men tror jeg ville holdt en knapp på en gresk øy :-).

Vi blir nok i Norge eller i hvertfall Skandinavia i sommer - har hytte ved sjøen og båt, og den norske sommeren er så kort, så prioriterer reising til andre tider på året.

Mange "sydensteder" kan bli i varmeste laget midt på sommeren. Noen synes det kan bli litt mye av det gode...

Storbyferie er sikkert spennende for en 14 årig jente.

Men da ville jeg kanskje valgt en by som ikke ligger altfor langt sør, ( siden byferie i tropevarme kan være pyton!) f.eks London, Berlin, København, Amsterdam, Stockholm eller Paris.

Roma og Barcelona og Venezia, er også flotte byer, men kanskje litt varme midt på sommeren...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...