Gå til innhold

hvor drar dere på ferie til sommeren?

Anbefalte innlegg

Ferskenblomst

Jeg vil anbefale Rhodos by på det varmeste. Var der i sommer, og drar tilbake denne sommeren også:-)

Rhodos står på listen over aktuelle steder. Hvordan er prisnivå, og muligheter for annet enn sol og strand på Rhodos? Må også nevne at 14-åringen har et stort shoppingbehov, det dekkes vel der nede, antar jeg?

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ferskenblomst

11

• Dorthe

7

• cathlin

5

• tusseline

4

Ferskenblomst

Mange "sydensteder" kan bli i varmeste laget midt på sommeren. Noen synes det kan bli litt mye av det gode...

Storbyferie er sikkert spennende for en 14 årig jente.

Men da ville jeg kanskje valgt en by som ikke ligger altfor langt sør, ( siden byferie i tropevarme kan være pyton!) f.eks London, Berlin, København, Amsterdam, Stockholm eller Paris.

Roma og Barcelona og Venezia, er også flotte byer, men kanskje litt varme midt på sommeren...

''Men da ville jeg kanskje valgt en by som ikke ligger altfor langt sør, ( siden byferie i tropevarme kan være pyton!) f.eks London, Berlin, København, Amsterdam, Stockholm eller Paris. Roma og Barcelona og Venezia,''

London, København, Paris, er oppbrukt. Har ymtet frempå om Roma, men dit vil hun ikke. Barcelona står nå på lista. Venezia står på lista til et senere år. Amsterdam kunne nok være et spennende alternativ. Den skal vi også notere oss.

Rhodos står på listen over aktuelle steder. Hvordan er prisnivå, og muligheter for annet enn sol og strand på Rhodos? Må også nevne at 14-åringen har et stort shoppingbehov, det dekkes vel der nede, antar jeg?

Shoppingbehovet dekkes definitivt;-) Gamlebyen er et must når man er i Rhodos by. Der er det butikker i allle sjangre. Nydelig mat både i gamlebyen og den nye byen.Vi leide bil en dag og dro til sommerfugldalen og videre til Lindos. Anbefales:-)

Annonse

Det skal vi sjekke ut nærmere. Lønner deg seg å leie privat eller gjennom reisebyrå?

Hvis du vil spare mye: Ordne alt selv. Reisebyrå er et fordyrende element. Kroatia kan bli en svært rimelig ferie, og det er et vakkert land. Vær bare oppmerksom på at strendene ikke er som i Spania og Hellas.

Bulgaria har vi som sagt snakket om, men jeg er litt skeptisk. Har riktignok vært der men det er 30 år siden, liksom. Egypt er utelukket, mannen er helt anti-egypt. Vet ikke halt hvorfor men han vil ikke. Elsker Thailand, det er deilig, men da må man reise på vinteren. Og som jeg nevnte skal vi på en forholdsvis dyr reise påsken til neste år, så vi må begrense oss litt nå. Så må vi jo ta litt hensyn til lillemor (14) også, som har sine ganske bestemte meninger om hva som er "gøy".

Hvorfor kan dere ikke reise til Thailand om sommeren da? Jeg har vært der om sommeren og ikke om vinteren. Omtrent samme vær der om sommeren som i sørstatene i USA. Godt og varmt, en regnstorm innimellom og ellers sol og deilig.

Ferskenblomst

Hvorfor kan dere ikke reise til Thailand om sommeren da? Jeg har vært der om sommeren og ikke om vinteren. Omtrent samme vær der om sommeren som i sørstatene i USA. Godt og varmt, en regnstorm innimellom og ellers sol og deilig.

''Hvorfor kan dere ikke reise til Thailand om sommeren da''

Det er egentlig ikke noe i veien for å reise om sommeren, men da må vi være borte i to uker, og vi har bare satt av en uke i sommer. Men vi skal absolutt til Thailand også, når vi får overtalt lillemor på 14. Hun vil absolutt ikke til Thailand for da må hun ha sprøytevaksine, skrekk og gru.

Shopping + lavt prisnivå = BULGARIA!

Bulgaria er rimelig og enkelt å reise til. Det er ikke sååå langt, og blir ikke så steikende hett midt på sommeren som f.eks Tyrkia og Egypt.

Landet er ikke akkurat så veldig spennede kulturellt eller landskapsmessig sett. Ihvertfall ikke rundt turiststedene, Men strendene og vannet er helt ok og dekker behovet for bading og soling.

Strandpromenaden er full av billig shopping, restauranter og kiosker, og masse aktivitetsmuligheter for ungdom (minigolf, tivoli etc.)

Passer nok perfekt for en shopping glad 14-åring!

Ferskenblomst

Skal til Danmark i juli :-) Blir det en ny dårlig sommer så blir det syden neste år! Ville egentlig til syden i år men de vil skal reise med ville til Danmark.

Jeg er halvt dansk selv, og har tilbrakt alle barndomsferiene i Danmark. Så for meg er Danmark oppbrukt. Tror jeg har vært "overalt" både på Jyllan og Sjælland, samt litt på Fyn.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...