Gå til innhold

Gravid rett etter tidlig spontanabort?

Anbefalte innlegg

Gjest Jordbærkake

Hei! Jeg er 30 år ,gift, vi har fire friske barn. Og ønsker et til:) Jeg tok en test dagen jeg ventet mensen, den var positiv. Uken etterpå begynte jeg å blø. Ingen smerter, kanskje litt større mens enn vanlig. Jeg var på ultralyd, legen sa at livmorhulen var helt tom. Jeg hadde en tidl sa. Nå når eggløsningen kanskje nærmer seg , det er 10 dager siden jeg begynte å blø, har vi lyst til prøve gjen .(Vi har hatt samleie, sluttet å blø etter tre dager, men spotter litt innimellom) Har hørt at det er lurt å vente etter en vanlig menstruasjon, men hvorfor sier fagfolk dette?. Personlig føler jeg/vi oss klar både fysisk og psykisk og tenker vel at kroppen selv ordner opp, men vi vil ikke gjøre noe som ikke leger vil anbefale.Hadde jeg ikke tatt den tidlige testen, hadde jeg vel knapt visst at jeg hadde vært gravid. Jeg har aldri hatt blødninger i svangerskap eller mistet før. Det er to år siden minstemann ble født, sluttet å amme for ett år siden. Jeg har fortsatt litt melk i brystene når jeg klemmer på dem, dråper med hvit melk kommer med en gang jeg drar i brystvorten i begge brystene. Må jeg gjøre noe med dette? Jeg har ganske regelmessige menstruasjoner ca 28.dagers, + - 1-3 dager innimellom. Kan vi bare slappe av i forhold til om vi skulle lage et barn i denne syklusen?- La være å bruke prevensjon? Er det i tilfelle farlig for en baby å bli unnfanget rett etter en tidl sa? Lykkelig mamma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374805-gravid-rett-etter-tidlig-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gå helt fint selv om du ikke venter over en mens. Det er mest praktiske grunner til at det anbefales - du er sikker på at ting funker igjen (dersom noen er i tvil), og det er lettere å beregne termin (noe som uansett ikke er et stort problem i våre dager).

Lykke til!

Jeg kjenenr noen som mistet tidlig. Måtte benytte abortpille for å få fosteret ut. Altså lengre på vei enn det du kom sikkert. De ble gravid på ny uten mens imellomtiden. Har hørt at det kan være noen små sår etter mistet graviditet at det kanskje er derfor man anbefales å vente. Men går det så går det...

Synes det er sporty at dere har fire barn og ønsker en til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...