Gå til innhold

Vanskelig å forstå..

Anbefalte innlegg

Gjest treigetreige

Det er vanskelig for meg å forstå at det kan være så utrolig forferdelig for en voksen person å ha sex med kjæresten sin som en forteller til alle at en er kjempeforelsket i.

At en ikke har lyst, kan jeg forstå, men at det er nummeret før voldtekt, er totalt uforståelig.

Om min kjære ville hatt sex, skulle jeg da gjerne vært med på det selv om jeg ikke var superkåt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374822-vanskelig-%C3%A5-forst%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Om min kjære ville hatt sex, skulle jeg da gjerne vært med på det selv om jeg ikke var superkåt.''

Et et "normalt" forhold er dette neppe noe problem, man blir ofte med å har sex selv om man i utgangspunktet ikke er superkåt. Men det er selvfølgeilg fullt mulig å oppleve en voldtekt innen et såkalt kjærlighetsforhold, men da er som regel maktbalansen mellom parene allerede skjev...

Det kan da være så mange grunner til at man ikke har lyst til å ha sex akkurat der og da og da skal den andre parten godta et nei og ikke fortsette å mase og mase gjentatte ganger til h*n får viljen sin!

Hvordan noen klarer å nyte sex etter å ha mast seg til det er meg en gåte.

Gjest treigetreige

Det kan da være så mange grunner til at man ikke har lyst til å ha sex akkurat der og da og da skal den andre parten godta et nei og ikke fortsette å mase og mase gjentatte ganger til h*n får viljen sin!

''Det kan da være så mange grunner til at man ikke har lyst til å ha sex akkurat der og da og da skal den andre parten godta et nei og ikke fortsette å mase og mase gjentatte ganger til h*n får viljen sin!''

Selvsagt skal det være slik. På den annen side skjønner jeg ikke at det er noe å lage masse styr om.

Annonse

Gjest AlbanEek

Men det at du ikke klarer å forstå noe, betyr jo ikke at det er uforståelig? Det er mye du mener, som er uforståelig for andre.

Ellers vil jeg jo si at det lønner seg å inngå en kontrakt før en har sex; ellers kan en i ettertid beskylde den andre parten for (uaktsom) voldtekt.

Gjest Justanotherme

Ja, heldig er de som kan ha sex uten å tenke på komplikasjoner og smerter. Som slipper blærekatarr etter blærekatarr. Og som slipper penicilin hver gang en begynner å tenke på sex.

Som tenker at nei, i dag er magen litt uggen fra før, kan ikke ta en tablett, får vente til i morgen.

Så jammen skal jeg ha lyst for å ha sex, men jeg er så på knea etter min mann at det eneste jeg mangler er helse til å elske ham.

• 3 uker senere...
Gjest Klaudia

Men det at du ikke klarer å forstå noe, betyr jo ikke at det er uforståelig? Det er mye du mener, som er uforståelig for andre.

Ellers vil jeg jo si at det lønner seg å inngå en kontrakt før en har sex; ellers kan en i ettertid beskylde den andre parten for (uaktsom) voldtekt.

''Ellers vil jeg jo si at det lønner seg å inngå en kontrakt før en har sex; ellers kan en i ettertid beskylde den andre parten for (uaktsom) voldtekt.''

Det har jeg aldri tenkt på før og syntes først det hørtes litt dramatisk ut. Men det var faktisk ikke så dumt. Det finnes sikkert menn som faktisk ikke skjønner forskjell på lek/rollespill og som derfor kan tro at avisning kan være et spill og senere bli beskyldt for voldtekt. Men synes uansett at åpen dialog på dette området tidlig i forholdet er regel nr 1 her. En ska ikke ved noen omstendigheter annta at kjæresten ikke mener en avvisning, med mindre han VET at hun tenner på slikt.

''Ellers vil jeg jo si at det lønner seg å inngå en kontrakt før en har sex; ellers kan en i ettertid beskylde den andre parten for (uaktsom) voldtekt.''

Hadde jeg havnet i seng med en fyr som kom drassende med et papir der jeg skulle skriver under på at dette var frivillig så hadde jeg hoppet ut av sengen fortere enn svint! Det hadde jeg tolket dithen at han kunne gjøre hva som helst med meg.

Hadde jeg havnet i seng med en fyr som kom drassende med et papir der jeg skulle skriver under på at dette var frivillig så hadde jeg hoppet ut av sengen fortere enn svint! Det hadde jeg tolket dithen at han kunne gjøre hva som helst med meg.

Jeg hadde også rømt. Jeg hadde lurt på hva det var han egentlig hadde tenkt å gjøre siden han måtte sikre seg på den måten der. Ikke tillitsvekkende. Absolutt ikke:)

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest AlbanEek

Det har jeg aldri tenkt på før og syntes først det hørtes litt dramatisk ut. Men det var faktisk ikke så dumt. Det finnes sikkert menn som faktisk ikke skjønner forskjell på lek/rollespill og som derfor kan tro at avisning kan være et spill og senere bli beskyldt for voldtekt. Men synes uansett at åpen dialog på dette området tidlig i forholdet er regel nr 1 her. En ska ikke ved noen omstendigheter annta at kjæresten ikke mener en avvisning, med mindre han VET at hun tenner på slikt.

Noen ganger kan det kanskje være vanskelig for en kvinne å skjønne at HAN egentlig ikke vil. Det kan da være greit å ha inngått en skriftlig kontrakt, så kan ikke han i ettertid komme og rope: "voldtekt!"

Gjest AlbanEek

Kommer ikke det litt an på hva som står i kontrakten? Omvendt kunne det jo være greit for deg å vite at HAN ikke, etter endt samleie, kan la sin anger på at han hadde noe med deg å gjøre lede ut i et rop om "voldtekt!".

Kontrakt kan sikre samleie på begge parters premisser.

Kommer ikke det litt an på hva som står i kontrakten? Omvendt kunne det jo være greit for deg å vite at HAN ikke, etter endt samleie, kan la sin anger på at han hadde noe med deg å gjøre lede ut i et rop om "voldtekt!".

Kontrakt kan sikre samleie på begge parters premisser.

Så utrolig sexy & romantisk a gitt! ;D

Ja, det oppleves kanskje som usexy når samleie foregår med base i felles forståelse og visshet om alt forgår på begge parters premisser...

Ja, kall meg hva du vil, men jeg kunne knapt tenke meg noe mere usexy enn papirundertegnelse før sex. Og freaky og, som flere andre er inne på her.

Gjest AlbanEek

Ja, kall meg hva du vil, men jeg kunne knapt tenke meg noe mere usexy enn papirundertegnelse før sex. Og freaky og, som flere andre er inne på her.

Greit, jeg forstår at du synes det er freaky å ha sex når det er helt klart at begge to vil og det er sikkert at ingen av partenen i ettertid kan skrike "voldtekt!"... Kanskje du synes noe av spenningen da går bort? Selv synes jeg det er usexy dersom det er den minste mulighet for personen(e) jeg har sex med, i ettertid kan komme og skrike "voldtekt"". Jeg vil jo være 100 % sikker på at alt foregår på begges/alles premisser. men her er vi tydeligvis uenige

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...