Gå til innhold

Pustebesvær

Gjest Sliten og tungpustet

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten og tungpustet

Jeg er en mann på 75 år. Problem 1: I mange år som lærer har jeg vært plaget av kremting og hoste.Dette har utviklet seg som pensjonist i 12 år. Føles som noe alltid ligger og klør i området ved strupehodet og skaper en ubendig trang til hosting.Det kommer alltid opp hvitt slim med hosten. Problem 2: Parallelt med dette har jeg også blitt mer og mer plaget av en uforklarlig gjesping etter luft.I det siste har dette oppstått flere ganger om dagen,og det betyr ingenting hva jeg gjør (eller ikke gjør). Samtidig opplever jeg at jeg kan gå lenge og/eller i bratte bakker uten å bli spesielt andpusten! Jeg er ikke fremmed for at disse to problemen kan ha sammenheng. Imidlertid blir dette bare verre og verre,kanskje spesielt nå på vinterstid. Jeg har vært til undersøkelse av hjertet (AEKG og spirometri i nov.2011),lungene i april 2011,gastroskopi i juli 2011,hals i nov 2011. Fastlegen har også vært inne i bildet. Men hittil har disse undersøkelsene vist normale forhold. Jeg bruker disse medisinene Albyl-E 75 mg,Lipitor 20 mg,Cozaar 50 mg. og Proscar/Finasterid 5 mg.Blodprøvene var også normale.Det ble satt inn 2 stenter på hjertet i 2007. Jeg føler ikke at jeg har noen tydelig allergi og lever ellers et rolig liv uten alkohol og tobakk.Men jeg føler meg veldig sliten,trøtt og ikke i særlig god form. Jeg håper altså på at noen etter hvert kan finne en ny retning m.h.t. å ha et årsaksforhold som kan gi svar på disse problemene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374847-pustebesv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Dise symptomer ka høres ut som kronisk halskatarr som er en irritasjonstilstand i halsen med kronisk slimdannelse. Personer som bruker stemmen mye (lærere) kan være ekstra utsatt. Jeg vil anbefale undersøkelse hos øre-nese-hals lege hvis ikke du allerede har gjort det. Behandlingen kan bestå av f.eks. slimløsende brusetabletter som samtidig virker dempende på irritasjonen i halsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374847-pustebesv%C3%A6r/#findComment-3290024
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...