Gå til innhold

Er lei av å ikke fungere dårlig

Anbefalte innlegg

Gjest Cushing?

For 10 år siden startet jeg på Trilafon. Fem år senere la jeg plutselig på meg 40 kg på ett år (fra 54 kg til 94 kg). Legen mente det kom av bivirkninger av Trilafon, og jeg slo meg til ro med det. Nå, fem år senere har jeg en lang liste ting som jeg føler er feil, men legen min skylder alt på at A: Jeg er fet B: Bivirkninger. Her er listen over det som er feil i dag: svetter lett Nattsvette hetebyger ødem kronisk sliten vondt i ryggen angst/depresjoner Føler aldri jeg er uthvilt. glukosetest i 2010 =10,3 Høyt langtidsbloduskker (fått beskjed om å slanke meg) Kronisk tørst Mensforstyrrelser til å begynne med. Nå har jeg ikke hatt mens siden oktober til tross for at blodrøve ikke viser tegn til overgansalder. Føler meg fysisk svak. Trapper er et mareritt. Irritabel til tider Ingen sexlyst Høyt kolesterol til tross for et balansert kosthold (To brødskiver om dagen med makrell i tomat og en enkel middag med masse grønnsaker og kanskje en brødskive med ost til kvelds. Liker ikke sjokolade osv. Kortisol på kveld i spytt etter en times søvn 8,6 Ikke forhøyet blodverdier i blodet på kortisol. Lavt stoffskifte (medisinert) Åtte antibiotikakurer fra mai til september pga alt fra bronkitt til byller. Jeg har lest litt på nett og lurer på om dette kan være Cushings sykdom, men siden jeg ikke har noe feil med kortisol i blodet er vel det lite sannsynlig. Ellers kan jeg nevne at jeg har en svulst på binyren som er to cm stor. Den ble oppdaget på CT i høst. Jeg syns alt dette er mye rart og lurer på om du har noen innspill og hva som skjer videre nå når jeg har klart å få mast meg til en henvisning til endokrinologisk avdeling på sykehuset. Og ikke minst: Hva kan feile meg? Kvinne, 47 år

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er kjent at nevroleptika, som for eksempel Trilafon, kan føre til uheldige metabolske bivirkninger. Jeg synes det er litt rart at bivirkningene kom etter fem år og støtter absolutt at du bør få vurdering hos endokrinolog med hensyn til eventuell hormonforstyrrelse. Regner med at dere har vurdert å slutte med Trilafon eller bytte til et annet medikament med en annen bivirkningsprofil? Jeg synes også at du bør få hjelp til å gjøre noe med vekta. Når kroppen har så store fettlagre så vil det påvirke hormonsystemet i stor grad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...