Gå til innhold

Gravid tross negative tester?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 21 år

Hei. Jeg lurer veldig på hvorfor hormonene mine har tullet med kroppen min og har egentlig veldig mange spørsmål. Først vil jeg fortelle hvorfor jeg lurer på om jeg er gravid og om det faktisk er mulig at jeg er det. Det var absolutt ikke planlagt å bli gravid, passer egentlig ikke i det hele tatt og ventet bare på mensen så jeg kunne begynne på p.p., men mensen dukket ikke opp. Sist ordentlige mens var 25. oktober. Så fikk jeg brun utlfod fra den 10.-12. desember og brun utflod/slimete bittelitt blod fra den 21.-26. desember. Denne mnd var jeg fryktelig trøtt og var konstant svimmel i to uker samtidig med den siste utfloden. Hadde tidvis hodeverk og slet med blodsukkefall eller blodtrykksfall eller hva det er. Jeg fikk akutt behov for noe å spise og klarte ikke gjøre noe et sekund lengre, var nødt å legge meg ned og hadde lyst å gråte av utmattelse, som om musklene stoppet å fungere. Etter å ha inntatt noe søtt, gikk det over. Jeg har også hatt oppblåst mage siden da. Hadde fryktelig dårlig matlyst, men gikk likevel opp 1,5 kilo. Jeg har veid det samme i flere år. Jeg tok en test, men den var negativ, tok flere negative. Så dro jeg til legen den 23. desember og der viste den "i grenseland". Hva betyr det? Det er det ingen som svarer meg på. Siden da her testene bare vært negative. Har tatt flere blodprøver for å sjekke mange ting og får svar på dem den 18. januar. Energien har kommet tilbake, matlysten er der, men det kjennes som magesekken har krympet, for kjenner meg stappmett bare jeg har spist bittelitt. Den 7. januar ca, begynte jeg å kjenne stikkinger og smerter nederst i magen. Støtsmerter under samleie og mer trang til å gå på do. Dette kjentes ut som eggløsningssmerter. Etterhvert begynte jeg å få vondt i brystvortene og smertene lignet mer og mer på menssmerter jeg pleier å ha. I går (16. januar) kom det jeg tror er mensen og har hatt en del smerter i dag og normal blødning. Kan jeg ha hatt en spontanabort da jeg hadde den merkelige utfloden i desemeber? Selv om det var så lite og uten smerter? Eller er det en mulighet for at jeg er gravid fortsatt? (noe jeg har stor tvil om) Eller er jeg rett og slett ikke gravid i det hele tatt. Hvorfor har kroppen min vært som den har vært? Jeg forstår ikke dette. Har virkelig følt meg gravid i over en mnd og nå er jeg helt normal med mensen og smerter og alt. (Jeg har hatt høyt stoffksifte og gått på medisiner et halvt år, men har vært frisk i 1 år nå) Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374922-gravid-tross-negative-tester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke så lett å komme med forklaring på dine symptomer, de peker ikke i noen spesiell retning. Kan du ha vært gravid og hatt en tidlig abort (missed abortion) uten blødning? Kan du ha hatt en infeksjonssykdom som ga deg symptomer og som påvirket dine hormoner? Jeg vet ikke hva legen mener med ’grenseland’, men hvis det er tatt blodprøve for å måle mengden av svangerskapshormonet HCG, så er det den sikreste test. Det er meget usannsynlig at du nå er gravid. Det kan stemme med eggløsningssymptomer tidlig i januar og nå menstruasjon, dog er intervallet litt kort, det er normalt 10-14 dager. Jeg synes at du skal begynne med p-pille fortest mulig, men det har du sikkert allerede gjort.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...